www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden www.motoguzziforum.no
Norsk Moto Guzzi Klubb Forum
 
 HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Nytt medlem i forumet

 
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
schei



Ble Medlem: 24 Okt 2017
Innlegg: 12
Bosted: Sandane

InnleggSkrevet: 25-10-2017 19:25    Tittel: Nytt medlem i forumet Svar med Sitat

Etter maaange år uten tohjuling, gikk jeg i høst til innkjøp av en California EV. Tanken på igjen å kjøre hadde modnet noen år, men av forskjellige grunner ble det først nå noe av. At det ble Moto Guzzi av ikke helt ny årgang var et ganske bevisst valg: Jeg liker å skru litt selv, og hadde for meg at MG var overkommelig for en legmann – etter å ha lest litt her på forumet, lurer jeg imidlertid på dette... Jeg ville dessuten ha noe som ikke «alle» andre har, og igjen et rykte: den går lenge og langt. Så får vi se etter hvert hva jeg har kjøpt, starter med å ta full service etter brukerhåndboka, så vet jeg hva som er gjort. Håper ikke jeg har kjøpt katta i sekken vaffal.....

Etter iallfall 25 år var det spesielt å kjøre igjen, det siste jeg kjørte jevnlig var Tempo Panter !!! til og fra jobb året rundt, bortsett fra test av Triumphen til en kollega på en rullebane (rwy).
Tilbake på sekstitallet var jeg eier av en Tempo Swing (1959), på syttitallet Suzuki 380GT (1974) og på åttitallet en Kawasaki KZ400 (1982). Og noen mopeder: HMW 1957, Tempo Panter 1976 og Suzuki FZ50.
Å nevne moped her er vel som å banne et visst sted, men de var morsomme å skru på. Tror jeg har Sachs' verkstedhåndbok liggende et sted fremdeles.

Jeg er ny i Guzziklubben selvsagt, og har på alle måter blitt svært vennlig mottatt av Elin Vandevjen.

OK, dette var mest for å si hei, men det ballet på seg litt.

Aksel Schei Hansen
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Roy Arild



Ble Medlem: 12 Jun 2016
Innlegg: 165
Bosted: Skotterud

InnleggSkrevet: 25-10-2017 20:54    Tittel: Svar med Sitat

..og velkommen Smile .
og gratulerer med Guzzi. Det er iaf en sykkel spm er lett å skru på om ikke annet. Hvorvidt de går lenge og langt, nåja, det kommer veldig an på vedlikeholdet, her som over alt ellers.
Bortsett fra det opplagte; dra av kardanklokka og sjekk splinsen på akslinger og hjulsplinsen, samt kardangknuten og støttelagret til samme.

er det noe du lurer på...så spør ivei, dessverre er forumet nesten dødt, av en eller anne grunn, så svar kan av og til drøye.
Ellers så har du jo Wildguzzi forumet.
_________________
Vennligst Roy-Arild

-72 850GT
-86 LM 1000
-91 BMW K1 m. Speedline vogn
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Per B



Ble Medlem: 15 Feb 2006
Innlegg: 157
Bosted: Stabekk

InnleggSkrevet: 25-10-2017 22:16    Tittel: Svar med Sitat

Hei og velkommen!
Kan være litt stille i stua på forumet, ja.....
Hvor i landet holder du til?
En California kan gå lenge og langt, og fort også, med gode fjærer! Lykke til!
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
schei



Ble Medlem: 24 Okt 2017
Innlegg: 12
Bosted: Sandane

InnleggSkrevet: 27-10-2017 18:44    Tittel: Svar med Sitat

Roy Arild skrev:
..og velkommen Smile .
og gratulerer med Guzzi. Det er iaf en sykkel spm er lett å skru på om ikke annet. Hvorvidt de går lenge og langt, nåja, det kommer veldig an på vedlikeholdet, her som over alt ellers.
Bortsett fra det opplagte; dra av kardanklokka og sjekk splinsen på akslinger og hjulsplinsen, samt kardangknuten og støttelagret til samme.

er det noe du lurer på...så spør ivei, dessverre er forumet nesten dødt, av en eller anne grunn, så svar kan av og til drøye.
Ellers så har du jo Wildguzzi forumet.


Hei, har lest noe om akslingen/ splines ja, og har kryssede fingre. Nå blir det først service, så blir det dypdykk der nede Very Happy Og spørsmål kommer det nok flusst av etterhvert....
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
schei



Ble Medlem: 24 Okt 2017
Innlegg: 12
Bosted: Sandane

InnleggSkrevet: 27-10-2017 18:50    Tittel: Svar med Sitat

Per B skrev:
Hei og velkommen!
Kan være litt stille i stua på forumet, ja.....
Hvor i landet holder du til?
En California kan gå lenge og langt, og fort også, med gode fjærer! Lykke til!


Hei,
Jeg bor på Sandane i Nordfjord, naturalisert vestlending (opprinnelig østlending fra Nannestad, for ganske så mange år siden etterhvert).
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Gorgon



Ble Medlem: 16 Des 2014
Innlegg: 75
Bosted: austevoll

InnleggSkrevet: 28-10-2017 18:36    Tittel: Svar med Sitat

Velkommen skal du være.
Her er mange kloke hoder som tilsammen stort sett har ett svar på det meste du måtte lure på når det gjelder Guzzi.
Er enig med Roy Arild att forumet er litt dødt for tiden Cool
_________________
California Bobber 1100

Indian Shout 1800 (Scout med stroket Chief motor)
Kawaski Drifter 800
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
lagspiller



Ble Medlem: 23 Mar 2006
Innlegg: 200

InnleggSkrevet: 29-10-2017 17:22    Tittel: Svar med Sitat

schei skrev:
Per B skrev:
Hei og velkommen!
Kan være litt stille i stua på forumet, ja.....
Hvor i landet holder du til?
En California kan gå lenge og langt, og fort også, med gode fjærer! Lykke til!


Hei,
Jeg bor på Sandane i Nordfjord, naturalisert vestlending (opprinnelig østlending fra Nannestad, for ganske så mange år siden etterhvert).

Da bør du absolutt oppsøke Rokken Guzzilag.
https://www.facebook.com/Rokken-Guzzi-lag-425276617604878/?ref=page_internal&mt_nav=1
_________________
Centauro
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
schei



Ble Medlem: 24 Okt 2017
Innlegg: 12
Bosted: Sandane

InnleggSkrevet: 12-11-2017 12:51    Tittel: Svar med Sitat

Takk for tips, det skal jeg absolutt! Olden er jo bare "rett rundt svingen", så og si Very Happy
_________________
Aksel
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Henry



Ble Medlem: 24 Mar 2006
Innlegg: 176
Bosted: Måløy

InnleggSkrevet: 12-11-2017 21:57    Tittel: Svar med Sitat

Hallo, det bor et par sjeler i Rokken i Måløy også ..... Very Happy
_________________
henry
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

 
Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group