www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden www.motoguzziforum.no
Norsk Moto Guzzi Klubb Forum
 
 HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Motorstans

 
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
osnes



Ble Medlem: 16 Apr 2007
Innlegg: 48
Bosted: Trondheim

InnleggSkrevet: 07-07-2018 10:56    Tittel: Motorstans Svar med Sitat

Jeg fikk nettopp min California 1100EV 1998-modell fra service. Dagen etter gikk jeg tom for bensin og måtte trille sykkelen til bensinstasjonen. Fylte opp og kjørte videre. Etter noen kilometer stoppet sykkelen og ville ikke starte. Virket som om den ikke fikk bensin. Etter kort stund prøvde jeg og starte, noe som gikk greit og kjørte videre noen hundre meter før stopp igjen. Sykkelen nektet på nytt å starte. Morgenen og kvelden dagen etter prøvestartet jeg sykkelen igjen, det gikk greit. Så ny prøvetur, kjørte noen kilometer, så full stopp igjen og historien gjentok seg.
Det ble ikke skiftet bensinfilter verken på denne eller forrige service. Verkstedet tror imidlertid at det ikke er bensinfilteret som er tett. Har noen hatt samme problemer?
Europa-turen nærmer seg med stormskritt, så det haster med å finne feilen.
Asbjørn Osnes, mobil: 95 77 22 13
_________________
Asbjørn Osnes medlem nr. 981
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside
Guzziracer



Ble Medlem: 03 Mar 2006
Innlegg: 590
Bosted: Heggedal

InnleggSkrevet: 07-07-2018 12:30    Tittel: Svar med Sitat

Kan det være at ventilasjon til tank er tett? Kan stemme med at du fylte tanken opp, slik at det var lite luft igjen. Hører du noe 'svupp' når du åpner tanklokket når sykkelen har stoppet? Fort gjort å knipe slangen når tanken monteres eller man holder på rundt motoren...
_________________
Mvh.
Lars W.
Heggedal
157
-94 Quota 1064 "The Mighty Q"
-87 T5 med Almstedt vogn
-03 V11 Café Sport med Furax GT vogn
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Guzziracer



Ble Medlem: 03 Mar 2006
Innlegg: 590
Bosted: Heggedal

InnleggSkrevet: 07-07-2018 12:35    Tittel: Svar med Sitat

Eller.....Hadde du kjørt langt før du kjørte tom for bensin? Da rimer ikke min teori om tett tanklufting...
Det kan være at noe grums har løsnet og lagt seg på filtret (-ene) på bensinkranen (-e)? Løsne og rense?
_________________
Mvh.
Lars W.
Heggedal
157
-94 Quota 1064 "The Mighty Q"
-87 T5 med Almstedt vogn
-03 V11 Café Sport med Furax GT vogn
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
osnes



Ble Medlem: 16 Apr 2007
Innlegg: 48
Bosted: Trondheim

InnleggSkrevet: 07-07-2018 16:04    Tittel: Svar med Sitat

Fra jeg fylte opp tanken til sykkelen stopper er det vel 2,5 km antar jeg.
_________________
Asbjørn Osnes medlem nr. 981
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside
lagspiller



Ble Medlem: 23 Mar 2006
Innlegg: 200

InnleggSkrevet: 08-07-2018 09:50    Tittel: Svar med Sitat

Jeg hadde en V65 som begynte å utvise de samme symptomene... bare at det skjedde under kraftig aks, og ikke ellers. Jeg kunne kjøre problemfritt i vanlig fart lenge, men da jeg dro på (f.eks for å komme opp i fart på motorveien) da stoppet maskinen. Noen minutter senere, fungerte alt som normalt uten at noe av det jeg hadde sjekket ut ga en troverdig forklaring. Motoren bare begynte å fungere igjen.

Det viste seg at luftingen i tanklokket var nesten hermetisk tett. Et kraftig pådrag var nok til å tippe balansen i flere minutter - inntil nok luft greide å sive inn til å utligne undertrykket. Det ble en del hodebry før jeg forsto sammenhengen, men et par hull i gummetettingen i lokket løste problemet øyeblikkelig da det endelig ble klart for meg.
_________________
Centauro
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
osnes



Ble Medlem: 16 Apr 2007
Innlegg: 48
Bosted: Trondheim

InnleggSkrevet: 22-07-2018 07:42    Tittel: Motorstans Svar med Sitat

Startet sykkelen på dobbeltstøtta. Motoren gikk i 5 min før den stoppet. Ville ikke starte igjen. Tok ut tennplugg, holdte den inntil motorblokka og trykket på starteren. Motoren dro rundt, men ikke gnist på pluggen. Etter 50 min fikk jeg start igjen etter flere forsøk. Tok ut en plugg og holdt den inntil motorblokka. Kraftig gnist. Satte i pluggen. Motoren gikk ca. 5 min igjen før den stoppet. Fikk ikke start igjen. Kan det være coilen?
_________________
Asbjørn Osnes medlem nr. 981
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside
Rolf Halvorsen



Ble Medlem: 08 Feb 2006
Innlegg: 245
Bosted: Gj�vik

InnleggSkrevet: 22-07-2018 09:04    Tittel: Svar med Sitat

Jeg har vært borti flere som har slitt med delvis defekt tennings-sensor. Teo Lamer har slike 29721660 for ca. 40 Euro. Husk å kjøpe med O-ring samtidig.

Du bør kontakte Hadeland MC og Roger Haugen før du bestiller. Det kan hende de har på lager.


Ring meg dersom du trenger mer hjelp.

Rolg
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Rolf Halvorsen



Ble Medlem: 08 Feb 2006
Innlegg: 245
Bosted: Gj�vik

InnleggSkrevet: 22-07-2018 10:42    Tittel: Svar med Sitat

Andre feilmuligheter er:

Defekt bensinpumpe - har opplevd flere feil av denne typen
Defekt rele som styrer bensinpumpa - Bytt om på rele-posisjonene
(Vann i bensinen - lite sannsynlig, men skader ikke med en skvett sprit på tanken.)


Rolf
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Rolf Halvorsen



Ble Medlem: 08 Feb 2006
Innlegg: 245
Bosted: Gj�vik

InnleggSkrevet: 22-07-2018 11:38    Tittel: Svar med Sitat

For ordens skyld:

Sensoren finnes i 2 utgaver, 29721660 og 01721600. Forskjellen ligger i om ledningen ut av sensoren går rett opp eller går ut på siden.

O-ringen har nummer 90706141 (Ø15x2mm)

Dersom du har 2 shims under sensoren du har i dag, kan du prøve å ta vekk den ene. Derved kommer sensoren nærmere kam-giveren. Shim har tykkelse på 0,5mm. Det skal være mellom 0,3 og 0,8mm gap.

Rolf
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Rolf Halvorsen



Ble Medlem: 08 Feb 2006
Innlegg: 245
Bosted: Gj�vik

InnleggSkrevet: 22-07-2018 13:42    Tittel: Svar med Sitat

Rettelse:

De 2 sensorene har antagelig forskjellig diameter. Derved må du bruke O-ring 847180(Stein Dinse) som har dimensjonen Ø17,8 x 1,8mm når du bruker sensor 297216600 som er angitt for din modell.

Rolf
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
osnes



Ble Medlem: 16 Apr 2007
Innlegg: 48
Bosted: Trondheim

InnleggSkrevet: 08-06-2019 17:52    Tittel: motorstans Svar med Sitat

Problemet var at da jeg gikk tom for bensin må det ha kommet noe rusk i den elektriske bensinkrana (magnetventil) så denne jobbet hele tiden og ble varm. Da bensinkrana ble varm kuttet hele systemet ned og sykkelen stoppet. Etter litt venting slik at krana fikk normal temperatur igjen startet sykkelen som normalt og jeg kjørte helt til krana ble varm igjen. Ved å skifte ut krana med en manuell kran var problemet løst.
_________________
Asbjørn Osnes medlem nr. 981
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside
Rolf Halvorsen



Ble Medlem: 08 Feb 2006
Innlegg: 245
Bosted: Gj�vik

InnleggSkrevet: 08-06-2019 21:27    Tittel: Svar med Sitat

Takk for at du fant feilen - og svarte oss.

Det er slik vi lærer.

Rolf
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

 
Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group