www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden www.motoguzziforum.no
Norsk Moto Guzzi Klubb Forum
 
 HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Ladeproblemer LM III

 
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Gunnar Østmoe



Ble Medlem: 15 Mai 2017
Innlegg: 9

InnleggSkrevet: 28-09-2019 18:40    Tittel: Ladeproblemer LM III Svar med Sitat

Lader kun 12,2 ved 4000. Reimar på Hadeland forklarte meg hvordan jeg skulle sjekke om rotor var brent. Dette har jeg nok ikke helt forstått, for jeg målte og mente den var kaputt. Byttet derfor både rotor og børster. Lader likt som før. Har også prøvebyttet spenningsregulator uten hell. Likeretter demontert og montert i dag. Kan ikke nok til å finne ut om den er defekt. Det har vært varmgang i denne, så den kan jo være delvis ute av funksjon?! Har løsnet, pusset og renset mange jordingspunkter. Har tidligere hatt problem med jordkabel fra batteri. Den sitter. Forsøkt med ekstra hovedjording uten hell. D- punkt på rotordeksel mangler kabel, men dette er jo jording som går til spenningsregulatoren, så det skulle ikke være nødvendig. Måler ca. 7VAC på to av tre kabler fra rotor. 3VAC på den siste. Vet ikke hvor mye det skal være.
Hva er den lille svarte boksen med 4 tilkoblinger som sitter under tanken? Hva er det som sitter under likeretter. Ser ut som et relè?! Brukt 5-56 på alle punkter jeg kommer til, men kabelsko er jo 35 år, så tette er de ikke akkurat.
Relativt amatørmessig dette her, men det hadde vært så morsomt å fått den opp i 14V igjen!!
Noen som har noen gode råd?
_________________
Gunnar Østmoe
LeMans III - 84
Stelvio NTX - 10
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Tom



Ble Medlem: 27 Jun 2017
Innlegg: 14
Bosted: Telemark

InnleggSkrevet: 10-10-2019 00:57    Tittel: Svar med Sitat

Hei til Gunnar. Takk for sist.
Jeg er ikke trikker,, har du prøvd med 100watts lampe å koble til 2 av ledningene fra stator. Får du godt lys i pæra med litt turtall,,, så er ihvertfall stator og rotor oppe å går. Rotor kan tilføres magnetisme med 6V lader evt 12 V. Jordledninger kan sitte fast,, men, kanskje nye og oppgradere med kvadrat. Egen jording fra regulator til motor er ihvertfall viktig på V 11 med standard lading. Jeg har bygd om lading på begge mine V11 til Mosfet regulatorer, veldig fornøyd. Caig Deoxit er et supert stoff til alle kontakter med hensyn til oxydering.
Dessverre lite aktivitet her på forumet,, jeg er ikke på f book.
Dette ordner du Gunnar.
Cheers tom.
_________________
79 Le Mans
81 Le Mans 998cc +++
95 1100 Sport. 931000S. 99 V11. 23 V100 Mandello S. 22 Duc Multistrada.
03 Rosso Corsa
01 Greenie V11
04 Nero Corsa
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Guzziracer



Ble Medlem: 03 Mar 2006
Innlegg: 590
Bosted: Heggedal

InnleggSkrevet: 10-10-2019 10:47    Tittel: Svar med Sitat

Har du vært innom sikringsboksen? På min T5 fikk jeg plutselig mye bedre ladning etter å ha 'gått over' denne, altså sjekket/pusset koblinger og lirket på og byttet irrete sikringer.

Edit: Det er sikring #3 ovenifra som er synderen. Får merogmer lyst på en slik:
https://www.silent-hektik.de/Zub_Sicher.htm
_________________
Mvh.
Lars W.
Heggedal
157
-94 Quota 1064 "The Mighty Q"
-87 T5 med Almstedt vogn
-03 V11 Café Sport med Furax GT vogn
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Tom



Ble Medlem: 27 Jun 2017
Innlegg: 14
Bosted: Telemark

InnleggSkrevet: 11-10-2019 15:08    Tittel: Tonti Svar med Sitat

Guzziracer skrev:
Har du vært innom sikringsboksen? På min T5 fikk jeg plutselig mye bedre ladning etter å ha 'gått over' denne, altså sjekket/pusset koblinger og lirket på og byttet irrete sikringer.

Edit: Det er sikring #3 ovenifra som er synderen. Får merogmer lyst på en slik:
https://www.silent-hektik.de/Zub_Sicher.htm

Gunnar kjøpte den av meg i 87,,,, respect.
Very Happy
Møtte muligens dere i Drangedal,, 2 somre siden. Hadde noen mistet et skilt ?
Kjørte en kvakker den dagen,,,, og var det din fru som lurte på om jeg var en skap Guzzi' st ? Good one.
Står en billig Le Mans på Finn nå, 148000kr.
Ser du har V11, har du den oppgraderte fjæra til girskifter, pawl spring ?
Nye roper plates er produsert nå, begge deler er å finne på V 11 forumet.
Cheers tom.
_________________
79 Le Mans
81 Le Mans 998cc +++
95 1100 Sport. 931000S. 99 V11. 23 V100 Mandello S. 22 Duc Multistrada.
03 Rosso Corsa
01 Greenie V11
04 Nero Corsa
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Guzziracer



Ble Medlem: 03 Mar 2006
Innlegg: 590
Bosted: Heggedal

InnleggSkrevet: 12-10-2019 08:13    Tittel: Svar med Sitat

Heisan,
Ja det var oss. Skiltholderen 'holdt' ikke, så det ble ferie med hjemmelaget skilt. Ringte uvesenet, og det ville ta mange dager av vår begrensede ferie å skaffe nytt, så... Et par dager senere ringte en kar som hadde funnet det. Folk er greie!
Tror pawl spring'en ble oppgradert på -03 modellene, har ikke hatt problemer med min.
Nydelig den på finn, men ville vel gått for LM3'ern til 50000. Ser hel og fin ut, mer moro for pengene og en bedre sykkel etter min mening. Kjørte drøyt 100 000 km på en slik fra -86 til -97.
Skal tenke på en Roper plate, lønner seg vel å bestille flere sammen?
_________________
Mvh.
Lars W.
Heggedal
157
-94 Quota 1064 "The Mighty Q"
-87 T5 med Almstedt vogn
-03 V11 Café Sport med Furax GT vogn
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Tom



Ble Medlem: 27 Jun 2017
Innlegg: 14
Bosted: Telemark

InnleggSkrevet: 12-10-2019 13:55    Tittel: Svar med Sitat

Guzziracer skrev:
Heisan,
Ja det var oss. Skiltholderen 'holdt' ikke, så det ble ferie med hjemmelaget skilt. Ringte uvesenet, og det ville ta mange dager av vår begrensede ferie å skaffe nytt, så... Et par dager senere ringte en kar som hadde funnet det. Folk er greie!
Tror pawl spring'en ble oppgradert på -03 modellene, har ikke hatt problemer med min.
Nydelig den på finn, men ville vel gått for LM3'ern til 50000. Ser hel og fin ut, mer moro for pengene og en bedre sykkel etter min mening. Kjørte drøyt 100 000 km på en slik fra -86 til -97.
Skal tenke på en Roper plate, lønner seg vel å bestille flere sammen?

Hei Lars.
Pawl spring ryker på 03 også, ihvertfall knakk min . Guttane på V 11 forumet er vel igang med å lage en ny serie nå.
Bestilte akkurat roper plate nå fra Pressurangle på V 11 forumet. 84$ med frakt.
Høras tom.
_________________
79 Le Mans
81 Le Mans 998cc +++
95 1100 Sport. 931000S. 99 V11. 23 V100 Mandello S. 22 Duc Multistrada.
03 Rosso Corsa
01 Greenie V11
04 Nero Corsa
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Gunnar Østmoe



Ble Medlem: 15 Mai 2017
Innlegg: 9

InnleggSkrevet: 12-10-2019 15:30    Tittel: Svar med Sitat

Hei igjen Tom, og takk for tips. Joda dette ordner seg nok. Jeg tar tiden til hjelp.
Det er forøvrig min bror som selger den LM3 til 50’ som står på Finn. Den går godt, men det må gjøres noe småtteri på den. Han bruker mest Stelvio’n sin. Han og.

Stram wire!
_________________
Gunnar Østmoe
LeMans III - 84
Stelvio NTX - 10
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Tom



Ble Medlem: 27 Jun 2017
Innlegg: 14
Bosted: Telemark

InnleggSkrevet: 12-10-2019 23:24    Tittel: Svar med Sitat

[quote="Gunnar Østmoe"]Hei igjen Tom, og takk for tips. Joda dette ordner seg nok. Jeg tar tiden til hjelp.
Det er forøvrig min bror som selger den LM3 til 50’ som står på Finn. Den går godt, men det må gjøres noe småtteri på den. Han bruker mest Stelvio’n sin. Han og.

Stram wire!


Cool
_________________
79 Le Mans
81 Le Mans 998cc +++
95 1100 Sport. 931000S. 99 V11. 23 V100 Mandello S. 22 Duc Multistrada.
03 Rosso Corsa
01 Greenie V11
04 Nero Corsa
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

 
Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group