www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden www.motoguzziforum.no
Norsk Moto Guzzi Klubb Forum
 
 HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Tilsetningsstoff på kardangolje

 
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
osnes



Ble Medlem: 16 Apr 2007
Innlegg: 48
Bosted: Trondheim

InnleggSkrevet: 25-04-2020 16:38    Tittel: Tilsetningsstoff pÃ¥ kardangolje Svar med Sitat

Ved skifte av kardangolje ble det i sin tid brukt tilsetningsstoff. For mange år siden fikk jeg et glass av verkstedet på Motomania (Frysjavegen) med noe grått middel som de brukte å ta en teskje av når de skiftet kardangolje på min California II. Forsto det slik at dette stoffet legger et beskyttelseslag på tannhjulene. Nå når jeg skal ta service på min California 1100EV lurer jeg på om dette bør gjøres. Jeg har spurt et Guzzi-verksted og her nevner de at dette tilsetningssoffet er molycote og at det er mye forskjellige meninger om dette. Dette verkstedet har aldri molycote på noe Guzzi og at det aldri har vært noen problemer som er relatert til å kjøre uten. Har noe synspunkter på dette?
_________________
Asbjørn Osnes medlem nr. 981
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside
Dag Minge



Ble Medlem: 09 Aug 2016
Innlegg: 15
Bosted: 1593 Svinndal

InnleggSkrevet: 30-04-2020 19:42    Tittel: Svar med Sitat

Tror Rolf Halvorsen og Tor Linnerud vet mye om dette, da det er et tilbakekommende tema. En god GL5 olje skal nok være en bra løsning da molycote kanskje var bra i tidligere tider, men det er en leiretilsetning som kanskje er bra på noen områder men kanskje ikke på for eksempel lager.
Har to Guzzier selv og velger ikke å bruke molycote. Men tør ikke å være bastant, men er likevel ganske trygg på at kardangene mine har det meget bra i dag. Very Happy
_________________
Operativ Ural 650
Norge 850 2009. VV-8869
Triumph Trophy 2013 DW-7243
California 2003 UA- 6087
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Yahoo Messenger
Stasjonsmester`n



Ble Medlem: 20 Jun 2010
Innlegg: 116
Bosted: FL�M

InnleggSkrevet: 22-08-2020 20:42    Tittel: Svar med Sitat

Har kjørt i ca 10 år nå med Castrol MTX 75W-140 på både gearkasse og kardang, uten tilsetningsstoff i kardangen på Nevadaen min (99 mod.)
Har så langt ikke hatt noen problemer.

Men har selv et lite spørsmål i samme slengen.
det er nå tomt for MTX i hylla mi, og har litt problemer med å få tak denne oljen i mitt område. Så om noen har tips til likeverdig erstatnings olje, så tar jeg imot alle tips.

23.08.2020
Ovenstående "problem" er løst.
Liqui Moly 75W-140 har samme egenskaper som castrol mtx 75W-140 Smile
_________________
Knut L.
99.Nevada-750 Club

99 Goldwing 1500SE. 50th anniversary
Også kalt, Danseband scooter, og Taiwan Buss Smile
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Guzziracer



Ble Medlem: 03 Mar 2006
Innlegg: 590
Bosted: Heggedal

InnleggSkrevet: 28-08-2020 18:28    Tittel: Svar med Sitat

Interessant, takker.
_________________
Mvh.
Lars W.
Heggedal
157
-94 Quota 1064 "The Mighty Q"
-87 T5 med Almstedt vogn
-03 V11 Café Sport med Furax GT vogn
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

 
Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group