www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden www.motoguzziforum.no
Norsk Moto Guzzi Klubb Forum
 
 HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Lading av batteri under kjøring

 
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
osnes



Ble Medlem: 16 Apr 2007
Innlegg: 48
Bosted: Trondheim

InnleggSkrevet: 17-06-2023 22:01    Tittel: Lading av batteri under kjøring Svar med Sitat

Jeg har en California 1100EV 1998-modell. Et påmontert voltmeter viser at jeg oppnår i underkant av 13 volt under kjøring. På nettet har jeg lest at ladingen bør være mellom 14,2 og 14,4 volt.
I instruksjonsheftet oppgis at generator gir 350 W ved 5000 r.p.m/min (14 V - 25 A).
Batteriet tappes etter hvert og til slutt starter jo ikke sykkelen. Batteriet er helt nytt (30 Ah). Kan det være børstene som begynner å bli dårlige eller regulatoren ? Jeg har prøvde å sjekken diverse manualer, men finner ikke noe om skifte av børster. Har noen tips her?
Asbjørn Osnes
e-post: as-osnes@onine.no
_________________
Asbjørn Osnes medlem nr. 981
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside
Guzziracer



Ble Medlem: 03 Mar 2006
Innlegg: 590
Bosted: Heggedal

InnleggSkrevet: 01-10-2023 08:49    Tittel: Svar med Sitat

Hei,

Beklager sent svar, er nok ikke så ofte her for tiden. Er det ikke Ducati-dynamo på disse, skulle fungere bra har jeg lest.
Er det det originale voltmeteret på 'dashbordet' du bruker når du referer til nevnte spenning?
Forslag i så fall: Mål med et egnet, løst voltmeter. Stillestående sykkel, hold turtall på ca 4-4500 og les av. Er spenningen fremdeles for lav så spør igjen og/eller søk på nett.

Men apropos: Jeg har aldri hatt et kjøretøy (altså motorisert....) hvor ikke batteriet har hatt nytte av en 'top-up' med separat batterilader av og til.


Mvh Lars Westlund
157
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
osnes



Ble Medlem: 16 Apr 2007
Innlegg: 48
Bosted: Trondheim

InnleggSkrevet: 01-10-2023 15:25    Tittel: Svar med Sitat

Hei!
Nå har jeg satt inn ny stator (Ducati-e) og regulator, så nå fungerer alt. Stator og generator ble kjøpt fra utlandet da det var ukjent leveringstid i vanlige kanaler.
_________________
Asbjørn Osnes medlem nr. 981
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

 
Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group