www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden www.motoguzziforum.no
Norsk Moto Guzzi Klubb Forum
 
 HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Ingolf Schubert kommer til høst-treffet

 
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Rolf Halvorsen



Ble Medlem: 08 Feb 2006
Innlegg: 245
Bosted: Gj�vik

InnleggSkrevet: 17-08-2007 12:16    Tittel: Ingolf Schubert kommer til høst-treffet Svar med Sitat

Jeg har fått Ingolf Schubert ( han selger deler til Guzzi og hadde stand på Guzzi-treffet i Danmark i 2005) til å besøke vårt høst-treff.

Han driver "butikken" SCHUBERT-MOTO-SERVICE i Hannoverområdet i Tyskland, og er en av europas største og beste deleleverandører til våre Guzzier.

Internett: www.smotos.de
mail: sms@smotos.de
Tel: +49 5130 582584

Denne gang kommer han kjørende på en 1100 ES Quota. Han vil ha med seg en ryggsekk med diverse deler som er forhåndsbestilt.

Ta kontakt med ham nå dersom noen flere vil bestille deler som han kan ta med seg.

Grunnet at Norge ikke er med i EU, kan han ikke uten videre komme hit med varebilen sin med stort vareutvalg. Men dersom han får et godt inntrykk av Guzzi-miljøet i Norge, kan det vel tenkes i framtiden at det går an å finne kreative løsninger på grenseproblemer.

Han kommer til Kristiansand på fredag 24. Aug. med Hirtsalsferja som ankommer 0900.

Jeg antar at han vil være interessert i å kjøre sammen med andre Guzzister til treffet.

Dersom noen har mulighet til å møte opp på ferjekaien ved ankomst - vil dere treffe ham.

Jeg selv kan desverre ikke delta grunnet familietreff.

Ønsker dere en fin helg.

Mvh
Rolf Halvorsen
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Centa



Ble Medlem: 08 Aug 2007
Innlegg: 39
Bosted: Indre Østfold

InnleggSkrevet: 23-08-2007 23:47    Tittel: Svar med Sitat

Hyggelig med langveisfarende, det er stas! Men- med fare for "halshugging";
Er vi i Norge tjent med en noe billigere "gråimport" av deler når Haro nå gjør et hederlig forsøk på å hjelpe hele "Guzzieier-flåten" her på berget. Vi sliter med å få seriøse verksteder og forhandlere osv. Trenger vi dette da for å spare noen kroner. På lang sikt er jeg redd at dette kan ødelegge den positive trenden det skal være å få i system et ren-odlet og oppdatert salg og servicesystem. Det er sårt etterlengtet. Jeg bare spør om andres synspunkt.... Kanskje et emne å ta opp sammen med grill-drikken? Stell pent med hverandre, og jeg unner jeg dere en uforglemmelig helg med godvær og kos. Jeg kunne ikke denne gang.. Crying or Very sad
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Rolf Halvorsen



Ble Medlem: 08 Feb 2006
Innlegg: 245
Bosted: Gj�vik

InnleggSkrevet: 24-08-2007 08:41    Tittel: Svar med Sitat

Endring av ankomst-tid.

Ingolf og kona ankommer i dag fredag kl: 1500 til Kristiansand.

Dersom noen vil kjøre sammen med dem til Mandal - hadde det vært fint.

Mvh
Rolf
950 20 006
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
augbjo



Ble Medlem: 30 Apr 2006
Innlegg: 1015
Bosted: Tønsberg

InnleggSkrevet: 24-08-2007 12:38    Tittel: Svar med Sitat

Det er flere forhold som kan kommenteres her.

1. Schuberth m.flere selger deler til veteraner som gutta på HARO eller andre knapt har hørt om - langt mindre klarer å skaffe.

2. Ettermarkedet på Guzzi i Norge er så lite at det ikke kan forsvare et fullstendig delelager. - det har forøvrig ingen andre merker heller. - alt kommer et eller annet sted i europa fra.

Min erfaring med HARO ift min datters Aprilia Atlantic er at de skulle bruke 4 uker på å skaffe en tenningslås på en 1 år gammel sykkel i italia. som jeg selv skaffet fra en butikk i tyskland iløpet av 1 uke. Med expressfrakt mm kostet den akkurat det samme.

Så hvis en har lyst til å vente på delene i en måned for å sørge for levebrødet til en importør, så må de som ønsker det gjerne få lov til det.

ha en fortreffelig helg - jeg skal forsøke å nå Mandal før midnatt.
_________________
Bjørn A


98- V10-Centauro Sport "Svanhild"- med Armec SideWinder
71- V7 Sport "Svarten"

Øvrige i stallen
2005 - Breva 750 "Pjusken"
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse Yahoo Messenger MSN Messenger
Centa



Ble Medlem: 08 Aug 2007
Innlegg: 39
Bosted: Indre Østfold

InnleggSkrevet: 24-08-2007 21:03    Tittel: Svar med Sitat

Flott Very Happy , slike svar var det jeg håpet på, og flere med. Det som jeg også håper på, er at HARO og andre importledd følger med i forumet vårt.
Allikevel så hadde det vært å håpe på at det kunne bli en "offisiell" kanal som kunne gjøre jobben like kvikkt som du fikk til, og det burde og må jo "proffene" klare å prestere, skal de ha noen misjon i vår menighet.
Vil nok tro at du har med deg de fleste i den tankegangen som har slik erfaring, og jeg er slettes ikke uenig, da jeg selv har hentet deler fra England til min første MG "pocket-bike" Lario 85 mod.
Skulle HARO få snusen i dette, kom på banen med deres visjoner og realistiske mål.
Litt illustrerende er det jo når du går inn på # www.haro.no # Det er hva de tilbyr Guzzister i første omgang. Neida, vi er gjemt på # www.aprilia.no # Confused Helt logisk.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
rbar



Ble Medlem: 07 Okt 2006
Innlegg: 22
Bosted: Klæbu

InnleggSkrevet: 25-08-2007 11:26    Tittel: Svar med Sitat

Bare en kort kommentar til det med leveringstid av reservedeler.

Jeg trengte en ny TPS sensor,og bestillte den hos en Harley forhandler et sted i Vestfold.Der var det bare hyggelige folk og velvilje. Delen var ikke på lager, men den fantes i Holland.

Dagen etter var den kommet, og prisen var også hyggelig. En tredjedel av hva Teo Lamers skulle ha.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
augbjo



Ble Medlem: 30 Apr 2006
Innlegg: 1015
Bosted: Tønsberg

InnleggSkrevet: 26-08-2007 18:58    Tittel: Svar med Sitat

Det er HD vestfold , eller Vest viken MC som de offisielt heter som jeg kjøpte apriliaen fra - de gjør en god jobb de - men må vel forholde seg til HARO som importør , hvis de ikke har funnet en samarbeidspartner i Holland som kan bistå dem med

Jeg var ikke i kontakt med HD vestfold vedr. tenningslåsen, men en av de andre butikkene samt importøren direkte.

kanskje jan på HD vestfold har funnet på noe lurt
_________________
Bjørn A


98- V10-Centauro Sport "Svanhild"- med Armec SideWinder
71- V7 Sport "Svarten"

Øvrige i stallen
2005 - Breva 750 "Pjusken"
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse Yahoo Messenger MSN Messenger
rbar



Ble Medlem: 07 Okt 2006
Innlegg: 22
Bosted: Klæbu

InnleggSkrevet: 27-08-2007 00:26    Tittel: Svar med Sitat

Inntil år 2000, brukte Harley Weber-Marelli innsprøytingssystem på enkelte modeller. Derfor kan noen deler også brukes på Moto Guzzi.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

 
Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group