www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden www.motoguzziforum.no
Norsk Moto Guzzi Klubb Forum
 
 HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Weber-Marelli og "urent trav". Det er absolutt håp

 
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Centa



Ble Medlem: 08 Aug 2007
Innlegg: 39
Bosted: Indre Østfold

InnleggSkrevet: 30-08-2007 23:17    Tittel: Weber-Marelli og "urent trav". Det er absolutt håp Svar med Sitat

Etter en lang sesong (15. mars) og frem til nå, så har det ikke vært bare fornøyelig med Guzzi. Hosting, nøkking og skuddvekslinger med MC-følget bak, har det begynt å tære på entusiasmen. Ikke verre enn at jeg fikk til en 6-dagers drømmetur på vestlandet og opp til Nesna i Nordland og hjem til Østfold, en runde på ca 280 mil i knallvær siste uka i juli! Slå den Cool . Rundkjøringer har vært en utfordring, da man ikke visste når-, bare at-, skuddet kom og man plutselig var plassert litt lenger frem enn ønsket. Gudskjelov så har det gått bra. Heller ikke så stas å luske rundt på 2000 -3500 rpm uten belastning på motor heller. Lange armer og "hjelmen lager grop i ryggen". Joda...., en smule tatt i, men dog... .
Systemet ble forsøkt justert av et par MC-verksteder, hvorav disse ga opp. Så ble jeg tipset av Guzziforhandleren Graarud i Sarpsborg ( som har eget Guzzi-verksted!? Shocked !?!) om Fredriksad MC-Verksted ( i Sarpsborg!!), og han tok utfordringen på strak arm. (Ole-Jonny Skøien i Askim MC mente han trolig var Norges fremste på dette feltet!) Satte i stand så godt det lot seg gjøre, og det var enorm bedring. Nå gikk den som Guzzi's med "greit effektuttak" og 4 ventiler kan, i følge diverse innlegg på ditto forum rundt omkring. Litt nøkkete og skvetten fortsatt.
Nå var det bare resten.
Etter tips fra forummedlem "lagspiller", Smileså skaffet jeg et C5-chip fra Will Creedon i San-Diego.
Smile Smile, dette gjorde susen. Nå er det aldeles perfekt. Ikke vanskelig å høre og kjenne at dette vil øke levetiden både på MC og pilot. Kostet i overkant 700 spenn hjem i postkassa, og det er mer enn hyggelig, resultatet tatt i betraktning. Lover at jeg har brukt mere penger på unyttige verksteder enn dette Mad
Hvordan kan Moto Guzzi kjøpe halvfabrikata av Weber-Marelli?? Man kan undres... Godt det finnes kløkte hoder som kan overta når ekspertene går hjem for dagen Idea Entusiasmen er tilbake, og er klar for en ny vår Smile
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

 
Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group