Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
Av |
Innlegg |
Erik B
Ble Medlem: 13 Mai 2006 Innlegg: 21 Bosted: Mjøndalen
|
Skrevet: 18-05-2007 19:04 Tittel: Simmering til Centauro |
|
|
Min nyadopterte Centauro lekker litt i det ene gaffelbeinet.
Jeg trodde meg berget av Motomania, men det viser seg at jeg har fått Marzocchi-simmerring til 1100Sport. Det jeg trenger er 015305440000, til WP usd Centauro/Daytona RS/Sport 1100ie.
Er det noen som har en liggende?
Finnerlønn!
Tlf.: 970 70 700 _________________ Erik Braaten (1036)
07 Ducati ST3S
71 V7 Sport, Svarten - fosterbarn
Sist endret av Erik B den 19-05-2007 13:03, endret 1 gang |
|
Til Toppen |
|
|
lagspiller
Ble Medlem: 23 Mar 2006 Innlegg: 200
|
Skrevet: 19-05-2007 10:06 Tittel: |
|
|
Jeg har ingen ekstra liggende, dessverre, men jeg har gjort jobben et par ganger. Om ikke du har skiftet simring i en opp-ned gaffel tidligere, er framgangsmåten ganske en annen enn for trad. teleskopgafler. Si fra dersom du vil ha en trinn for trinn forklaring. Tror jeg har det liggende på data, og vet jeg har det liggende i en smusset papirutgave som kan kopieres og sendes.
Jeg anbefaler også at du går inn på centaurogruppen og leser infoen der.
Masse teknisk råd, artikler og en svært nyttig liste over erstatnings-deler. Du bør også gjøre et søk i diskusjonene.
Hvor fikk du tak i Centauroen din? Er den Trond eller Kurt sin? _________________ Centauro |
|
Til Toppen |
|
|
Erik B
Ble Medlem: 13 Mai 2006 Innlegg: 21 Bosted: Mjøndalen
|
Skrevet: 19-05-2007 13:03 Tittel: |
|
|
Glenn hos Motomania fant en riktig simmerring til slutt.
Når det gjelder oppnedgaffel har bare erfaring fra V11Sport med Marzocchi. Etter hva jeg ser i verkstedmanualen er WP-gaffelen vi har litt annerledes. Har du en grei trinn-for-trinn sak som er bedre enn manual vil jeg sette pris på å få fingra i den (epost: erik.b[at]online.no)
Forumet har jeg vært innom, men det tar tid å finne fram - typisk vintersyssel.
Kurt har sin sykkel, regner med at Trond heller ikke har solgt.
Centauroen min ligger fortsatt på Finn.no. Melvin har ikke fått fjernet den.
Men han har tatt godt vare på V10en siden den var ny. Han har heller aldri vært medlem i klubben, så sykkelen har vært ukjent også for meg som bor få km unna.
Mvh _________________ Erik Braaten (1036)
07 Ducati ST3S
71 V7 Sport, Svarten - fosterbarn |
|
Til Toppen |
|
|
lagspiller
Ble Medlem: 23 Mar 2006 Innlegg: 200
|
Skrevet: 19-05-2007 14:56 Tittel: |
|
|
Skal bli. Jeg tok en kjapp titt på harddisken, men ser at jeg må lete litt... og det har jeg ikke tid til akkurat nå (skal rekke en ferge). Skal sjå hva jeg finner ut på dagen i morgen. _________________ Centauro |
|
Til Toppen |
|
|
Centa
Ble Medlem: 08 Aug 2007 Innlegg: 39 Bosted: Indre Østfold
|
Skrevet: 09-08-2007 20:54 Tittel: Centauro workshop Manual |
|
|
Jeg kan skaffe elektronisk utgave av dette. Har i CD-form. Har
noen delekatalogen?
Er også generellt interessert i kontakt med V10-eiere for utveksling av råd og hint. Ser ut som det generellt er stor mangel på verksteder som virkelig kan disse sakene. Sliter selv med injectionen, men håper at MC-verkstedet i Sarpsborg vil være redningen. Time i august 2007, så man håper at dette gjør susen
Mvh T.A.
Centauro V10- Sport rød 1998 |
|
Til Toppen |
|
|
lagspiller
Ble Medlem: 23 Mar 2006 Innlegg: 200
|
Skrevet: 09-08-2007 21:21 Tittel: |
|
|
Om ikke du kjenner til Centauro Owners Group...
http://www.centauro-owners.com/phpBB2/index.php
bør du bruke søkefunksjonen der. Stikkord: ECU, injection, syncronisation, Creedon chip...
Du finner skikkelig gode, trinn for trinn oppskrifter for innstilling av innsprøytningen.
Om du ikke har gjort det alt, er du nesten nødt til å skifte ut chips'n for å jevne ut effektkurven og få bort 'hostingen'. Det er 2 gode alternative - C5 chip (Creedon sin) som du må betale for (men den er god) og Karsten sin (en tysk forum medlem på COG) som du kan få gratis ved å sende en blank til Karsten. Det er mange som skryter av Karsten-chip'n.
En del velger å kjøpe erstatninger til den orginale ECU - PCIII eller MY16.
Jeg kjører med C5 chip'n og er kjempe fornøyd. Har ikke rørt innstillingene etter at jeg balansere og synkronisere skikkelig nøye for 3 år siden. _________________ Centauro |
|
Til Toppen |
|
|
Centa
Ble Medlem: 08 Aug 2007 Innlegg: 39 Bosted: Indre Østfold
|
Skrevet: 09-08-2007 21:32 Tittel: |
|
|
Takk for tips. Joda, medl. i COG, fulgt trinn for trinn samt "seriøse" verksteder med Dynobenk og lommelykt, men chip har ikke vært aktuellt - før nå. Hvor og hvilken pris for C5?
TA |
|
Til Toppen |
|
|
lagspiller
Ble Medlem: 23 Mar 2006 Innlegg: 200
|
Skrevet: 09-08-2007 22:46 Tittel: |
|
|
Skriv et forespørsle på COG etter Creedon chip. Will Creedon svarer omgående. _________________ Centauro |
|
Til Toppen |
|
|
Centa
Ble Medlem: 08 Aug 2007 Innlegg: 39 Bosted: Indre Østfold
|
Skrevet: 30-08-2007 22:34 Tittel: C5 på plass :-) |
|
|
Hjertlig for tipset. C5 sitter i hullet og jeg må skifte hjelm for å få plass til hele gliset Helt kanon! Merkelig at Weber-Marelli kan selge sitt halvfabrikata til Guzzi??? Godt noen har kløkt til å overgå originalene. |
|
Til Toppen |
|
|
lagspiller
Ble Medlem: 23 Mar 2006 Innlegg: 200
|
Skrevet: 31-08-2007 09:10 Tittel: |
|
|
Høres bra ut. Hva kostet gliset deg? [Edit: Opps... ser nå at du har laget eget tema på innsprøytning]
Om det er noe trøst, er Centauro ikke den eneste sykkel med 'halvfabrikat'-insprøyting fra perioden. BMW sleit voldsomt med samme problem på boxerne. Guzzi-gjengen løste problemet flere år før BMW fant en brukende fix å tilby kundene sine. (Sier mye om førertypene merkene tiltrekker.) _________________ Centauro |
|
Til Toppen |
|
|
|