www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden www.motoguzziforum.no
Norsk Moto Guzzi Klubb Forum
 
 HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Lakkering

 
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
rbar



Ble Medlem: 07 Okt 2006
Innlegg: 22
Bosted: Klæbu

InnleggSkrevet: 14-09-2007 12:22    Tittel: Lakkering Svar med Sitat

Har en grønn V 11 2000 modell. Er det noen som har forsøkt å få deler lakkert til samme fargenyanse ?
Lokale lakkerere har vist meg fargeprøver fra Glasurit for alle Guzzier, men det var ikke den samme dybden i lakken eller den helt riktige fargen.

Alternativet er kanskje å hellakkere med en mer kurant farge og lakk som er hyllevare
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Hans Petter



Ble Medlem: 03 Jan 2007
Innlegg: 613
Bosted: Kråkstad

InnleggSkrevet: 14-09-2007 17:32    Tittel: Svar med Sitat

Eller å sende delene til Mandello?
_________________
1990 SPIII
1999 California EV 1100 m/ (planlagt) Dnepr-vogn
2004 Breva 750 (Sølvis)
2015 KTM 690 Dottori Rally Replica
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Tor Linnerud



Ble Medlem: 06 Feb 2006
Innlegg: 269
Bosted: Nesøya

InnleggSkrevet: 14-09-2007 23:01    Tittel: Svar med Sitat

Prøv en mail til Camilla. Hun holder til på Åros, som ligger mellom Drammen og Oslo.
http://www.mclakkering.no/
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Martin



Ble Medlem: 18 Apr 2006
Innlegg: 54

InnleggSkrevet: 18-09-2007 14:38    Tittel: lakkering Svar med Sitat

Ikke lett å finne match til den lakkeringen, siden det er en transparent lakk på en base av sølv (eller gull?). Diskusjonene på V11forumet er omtrent endeløse på dette punktet.

Jeg har sett at de nye Kawasaki-syklene har en lakk som er omtrent identisk og den er sikkert hyllevare.

Såvidt jeg vet er det nødvendig å prøve seg fram, rett og slett.
Prøv å pirke litt i lakken på den delen som må lakkeres, så ser du hvilken bunnfarge det er.

Jeg ville gjort et forsøk på å få den så lik som mulig, siden den er såpass spesiell og sjelden.

OJ: du er fra klæbu? det er jeg og. kjører 2000 V11 gjør jeg også, men nå i oslo...
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
rbar



Ble Medlem: 07 Okt 2006
Innlegg: 22
Bosted: Klæbu

InnleggSkrevet: 19-09-2007 09:31    Tittel: Svar med Sitat

OJ: du er fra klæbu? det er jeg og. kjører 2000 V11 gjør jeg også, men nå i oslo..


Jeg har bodd en del år i Klæbu, men er fra Sandefjord.

Duskusjonene på V 11 forumet har jeg fulgt nøye, derav konklusjonen om at når den tid kommer, å skifte til en mer kurant farge.

På det tyske V 11 forumet har man funnet ut at lakkprodusenten er Lechler, og at de har stoppet produksjonen av lakktypene som er nødvendig for å komme fram til akkurat denne fargen.

Ingen av lakkeringsvekstedene jeg har vært i kontakt med var villig til å gå inn på prøve / feile metoden. For mye arbeid , blir for dyrt.

Takk for tipset om Kawasaki, jeg skal følge det videre
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

 
Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group