www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden www.motoguzziforum.no
Norsk Moto Guzzi Klubb Forum
 
 HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Årets mc 2006: Moto Guzzi Norge 1200

 
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Egil Aa (594)



Ble Medlem: 30 Jan 2006
Innlegg: 47
Bosted: Storforshei

InnleggSkrevet: 27-03-2006 15:33    Tittel: Årets mc 2006: Moto Guzzi Norge 1200 Svar med Sitat

Hei!
En Moto Guzzi kåret til årets MC! Ganske utrolig! Det må være mange år siden en Guzzi har fått en slik æresbevisning fra hele MC miljøet.
Her er det STORE ting på gang, eller hva?
Mvh Egil Aa (594)
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Knut



Ble Medlem: 28 Jan 2006
Innlegg: 114
Bosted: Kristiansund

InnleggSkrevet: 27-03-2006 18:56    Tittel: 1200 Norge Svar med Sitat

Ja, nå ser det ut til resten av MC-Norge forstår hva vi driver med.


Forza Moto Guzzi
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Audun



Ble Medlem: 02 Feb 2006
Innlegg: 236
Bosted: Røldal

InnleggSkrevet: 30-03-2006 14:58    Tittel: Norge årets sykkel! Svar med Sitat

Kan nesten ikke begripe det. Hvorfor ble Norge kåret, Grisoen er jo mange ganger tøffere og nyskapende. Norge er jo stort sett bare en Breva med stor kåpe!
Hvor mange som stemte på de forskjellige sykklene hadde vært gøy å vite. Jeg tror navnet har spilt en altfor stor rolle her.
_________________
Bryt middelmådighetens tyrrani!!
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Elin Vandevjen



Ble Medlem: 05 Feb 2006
Innlegg: 193
Bosted: Nesøya

InnleggSkrevet: 30-03-2006 15:36    Tittel: Svar med Sitat

Griso var ikke blant de kandidatene MC-avisa hadde plukket ut....

Norge 1200 fikk 22,1 prosent av stemmene, hvor mange stemmer som kom inn totalt er ikke oppgitt.

Elin
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Audun



Ble Medlem: 02 Feb 2006
Innlegg: 236
Bosted: Røldal

InnleggSkrevet: 31-03-2006 08:22    Tittel: Svar med Sitat

Jeg la merke til at Grisoen ikke var nominert. Hvem plukket ut kandidatene? Var det innsendte forslag? Modellen Norge er vel heller ikke strengt tatt årets sykkel siden den ikke kommer på markedet før i 2007? eller har noen en oppdatert slippdato?
_________________
Bryt middelmådighetens tyrrani!!
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Elin Vandevjen



Ble Medlem: 05 Feb 2006
Innlegg: 193
Bosted: Nesøya

InnleggSkrevet: 31-03-2006 15:42    Tittel: Svar med Sitat

Norge 1200 settes - etter hva jeg har fått høre - i produksjon i april, så det ER en 2006-sykkel!

I de utgavene av MC-avisa der de nominerte modellene var presentert, står det at "VI har plukket ...." - det tolker jeg dithen at det er redaksjonen som har plukket ut de syklene som leserne kunne stemme på. Personlig synes jeg de har gjort et godt valg når det gjelder Guzzi-modell.

Det er ganske sikkert noen som har stemt på Norge 1200 p.g.a. navnet, men jeg nekter å tro at den har vunnet bare p.g.a. det! Det var utrolig mange (og ikke bare guzzisti!) som hadde forventet å se denne modellen på messen nå i mars. Han som var så heldig å vinne en uke på Norge 1200, har uttalt til MC-avisa at han likte utseendtet og formen på sykkelen og at den hadde fått god omtale. Navnet hadde ifølge han ikke noen betydning for hans valg.

Elin
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
ulf



Ble Medlem: 30 Jan 2006
Innlegg: 300
Bosted: Furuset,Oslo

InnleggSkrevet: 05-04-2006 12:32    Tittel: Svar med Sitat

1200 Norge er en fin sykkel, men det er litt mye plastikk på den etter min smak.
Og vi skal vel ikke se bort fra at det kan ha vært en del guzzisti som stemte pga merket (eller er alle guzzisti objektive?).
Uansett skal vi ta med oss den herder det er at et lite merke som Moto Guzzi vinner en slik kåring. Da må de jo ha gjort noe rett i Mandello..
_________________
ulf
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Egil Aa (594)



Ble Medlem: 30 Jan 2006
Innlegg: 47
Bosted: Storforshei

InnleggSkrevet: 05-04-2006 22:27    Tittel: Årets mc 2006: Moto Guzzi Norge 1200 Svar med Sitat

Hei.
Kan ikke la være å kommentere Audun og Ulf's innlegg.

For det første: Hvem er det forunt å bestemme hva som er tøfft, nyskapende, bra,osv. spesielt når det gjelder MC? Hvilke kriterier skal man eventuellt legge til grunn; hvilken MC som ser "penest" ut, kommer raskest fra A til B, har den "grommeste" lyden, har de beste bremsene, eller kort og godt GIR DEG DEN BESTE OPPLEVELSEN? Dette blir vi aldrig enige om! Dog er nok det siste punktet det som er "nærmest facit". Vi må bare innse at hver enkelts syn på MC er og blir en SUBJEKTIV vurdering basert på hva vi legger mest vekt på. Markedsandelen av Guzzi i Norge viser jo tydelig at vi er "på kant" med resten av MC-folket i utgangspunktet (selv om jeg overhodet ikke får dårlig samvittighet av den grunn)!

Dette bringer oss naturlig over på pkt. 2: JA jeg stemte naturligvis på Norge 1200. Det er ikke min "favorittsykkel", men jeg nekter å godta at jeg ikke er "objektiv" av den grunn. Norge 1200 innehar kvaliteter som jeg anser som gode nok grunner til å få min stemme. Den har en blanding av ting som vi "garvede" setter pris på (røtter: motor, lyd etc.), og den har en styling, komfort (moderne teknologi) som appelerer til en mye større krets av MC folket. Dette er noe jeg har stor tro på. Det har visse likhetstrekk med det HD har opplevd siden Evo'en kom på markedet; markedet ble plutselig mye større. Kombinasjonen røtter+moderne teknologi var en innertier. Det var ikke lenger bare de "garvede" som viste interesse. (Hvor mange HD hadde rullet på norske veier i dag hvis utvalget kun besto av nyproduksjon av Hydraglide eller Duoglide?)

For det tredje: Navnet har nok ikke hatt noen avgjørende betydning. Husk at NMGK har kun ca. 500 medlemmer. Sammenlignet med resten av MC-Norge er vi tross alt en "dråpe i havet". Hvis det var VI som gjorde utslaget, må vi ha sendt dobbelstemmer alle sammen! Og videre: Hvis en Kawasaki-modell hadde hatt betegnelsen Norge, hadde DU stemt¨på den da pga. navnet? Neppe!

Min konklusjon etter dette er at Norge er en verdig vinner, som ikke bare vi "Guzzisti" setter pris på.

Lykke til videre!

Mvh Egil Aa (594)
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Audun



Ble Medlem: 02 Feb 2006
Innlegg: 236
Bosted: Røldal

InnleggSkrevet: 11-04-2006 12:15    Tittel: Svar med Sitat

Veel, det var jo ikke meningen å skite i eget reir. Det er selvfølgelig ganske fantastisk at et lite merke som Guzzi kan få den hedersbevisning det tross alt er å bli kåret til årets sykkel. Det må være mange "skap guzzisti" der ute.
For det andre er det vel meningen at det skal være noe spesielt med årets sykkel og da mener jeg at det burde være kriterier som f.eks. nytenkning, design, tekniske løsninger, ny nisje etc. Som er til en stor grad objektive.Utseende er jo som kjent som baken og kan egentlig ikke diskuteres siden det er en subjektiv oppfatning av en gjenstand. Man kan jo kåre årets finest sykkel, og der få mange svar men jeg er ikke sikker på om det er det samme som året beste sykkel? Årets raskeste, årets familiesykkel osv. men det er ikke poenget. Er virkelig Guzzi Norge årets sykkel? Kanskje det??? Very Happy Jeg ville bare reise en diskusjon om kriterier for kåringen som sådan og var ikke ment som et surt oppstøt fra en som liker bedre Grisoen.
Audun T.
_________________
Bryt middelmådighetens tyrrani!!
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Geir Strand



Ble Medlem: 15 Mai 2006
Innlegg: 1
Bosted: Oslo

InnleggSkrevet: 06-07-2006 10:56    Tittel: Griso Svar med Sitat

Det som er en av de beste tingene med a ha en Moto Guzzi er jo at det ikke er så vanlig. Mulig vi er litt sære, men nå er det jo bevist at dette er sykler som tar de fleste priser.

Norge vant årets MC
Griso vant "Best Design" 2006

Er det flere nevneverdige priser å ta med seg tro?

Kos i sommervarmen Very Happy
_________________
Mvh
Geir E Strand
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger
lagspiller



Ble Medlem: 23 Mar 2006
Innlegg: 200

InnleggSkrevet: 06-07-2006 18:53    Tittel: Svar med Sitat

Griso og 'best design' har gått meg hus forbi. Når og hvor skjedde det?
_________________
Centauro
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Audun



Ble Medlem: 02 Feb 2006
Innlegg: 236
Bosted: Røldal

InnleggSkrevet: 08-07-2006 20:49    Tittel: Svar med Sitat

Jeg har heller ikke fått med meg at Grisoen er kåret. Det fortjener den da virkelig. Very Happy
_________________
Bryt middelmådighetens tyrrani!!
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
LarsF



Ble Medlem: 10 Jul 2006
Innlegg: 10

InnleggSkrevet: 12-07-2006 10:31    Tittel: Svar med Sitat

Om ikke vunnet, så i hvert fall nominert:

http://www.usridernews.com/absolutenm/templates/News.asp?articleid=122&zoneid=2

Om kåringen er gjennomført ennå, aner jeg ikke.

Må for egen del si at Griso er en sykkel som vekker langt sterkere følelser enn Norge. Dette har dels med kategori sykkel å gjøre, og dels med design. Jeg synes Griso har et unikt og rått design som gjør at den står fram fra det meste annet. Husker jeg opplevde noe av samme følelsen den gang Yamaha V-Max ble introdusert, selv om den opplevelsen også hadde noe med motorytelse å gjøre...
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

 
Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group