www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden www.motoguzziforum.no
Norsk Moto Guzzi Klubb Forum
 
 HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Startproblem California EV 2000

 
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Jan B



Ble Medlem: 07 Feb 2006
Innlegg: 12
Bosted: Bekkestua

InnleggSkrevet: 07-05-2007 22:12    Tittel: Startproblem California EV 2000 Svar med Sitat

Detteer egentlig fortsettelse av problem jeg hade for ca en måned siden. Sykkelen starter fortsatt ikke. Har satt i nytt batteri og når jeg slår på tenningen og trykker på startknappen går startmotorn hur fint som helst. Det jeg har lagt merke til er at jeg ikke får det lydet som varer i ca 2-3 sekunder når besinen spruter inn i motorn (vrider kun om tenningsnykkelen men det er helt tyst). Har nu prøvt å leke guzzi-mekaniker. Har fått av tanken. Har koblet fra ledningerne fra tenningslåset (og batteriet). I kopplingsboksen til tenningslåset er det fyre kabler. Har brukt kontinuitetstester. Med nykkel i lege "off" naturlig nok ingen kontinuitet mellon noen kabel. Med nykkel i "ON" er det kontinuitet mellom varanen kabel. Dvs om jeg kaller kablerne 1, 2, 3 og 4 er det kontinuitet enten mellom 1 og 3 eller 4 og 2. Om jeg har tolket koblingsskjemat fra handboka riktig skulle det vara kontinuitet mellom 1 og 2 og mellom 3 og 4. Er dette riktig tolkning. Kan det vara orsaken till at jag ikke får startet/bensininsprutningen ikke virker? Har også lykkats kobla loss kablerne fra bensinpumpa og testat den med kabler direkte fra batteriet. Besinpumpa surrar og går fint. Har også kontinuitetstestet kontakten til sidostødet. Er helt OK (tror jeg).
Kan jeg få tips fra noen om vad som kan vare galt. Kom helst med nøje beskrivelser; jeg er ikke mekaniker men er ikke redd forå skru men vill helst ikke gjøre noen feil.

Takksam for all hjelp.
Jan
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
lagspiller



Ble Medlem: 23 Mar 2006
Innlegg: 200

InnleggSkrevet: 08-05-2007 07:31    Tittel: Svar med Sitat

Prøv å bytte om på reléene. Om bensinpumpen funker da....
_________________
Centauro
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Jan B



Ble Medlem: 07 Feb 2006
Innlegg: 12
Bosted: Bekkestua

InnleggSkrevet: 17-05-2007 14:37    Tittel: Svar med Sitat

Takk for svar. Det fungerte. Trodde releerne var forskjellige og har derfor ikke byttet om tidligere. Har nu installert nytt rele (Bosch) i stedet for det gamle trasige (Siemens). Californian startar nu fint.

Jan
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
lagspiller



Ble Medlem: 23 Mar 2006
Innlegg: 200

InnleggSkrevet: 17-05-2007 16:50    Tittel: Svar med Sitat

Herlig.
_________________
Centauro
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

 
Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group