www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden www.motoguzziforum.no
Norsk Moto Guzzi Klubb Forum
 
 HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Snakker du fransk?

 
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Administrator
Site Admin


Ble Medlem: 25 Jan 2006
Innlegg: 127

InnleggSkrevet: 05-04-2013 16:50    Tittel: Snakker du fransk? Svar med Sitat

Klubben har mottatt henvendelsen nedenfor fra et fransk ektepar som skal kjøre til Nordkapp i tiden 22. mai - 10. juni. De er blitt invitert til vårtreffet, men vil da antakelig være i Nord-Norge. Jean Francois er ifølge sønnen veldig glad i å snakke om motorsykler, men snakker bare fransk, fruen snakker litt engelsk. Har vi noen fransktalende medlemmer som kan ta kontakt med dem og gi dem noen råd eller som evt kan møte dem underveis? De ar allerede fått lenke til den franske versjonen av visitnorway.com.

Bonjour,
Avec ma femme et ma California 1100 touring nous serons en Norvège pour découvrir votre pays entre le 22 mai et le 10 juin 2013. Nous souhaitons atteindre le Cap Nord. Avez vous des conseils à nous donner pour réussir notre voyage et y a t-il des manifestations organisées par votre club ?

Cordialement
Gourmaud Jean François
10/12 rue Ferdinand Burot
17300 Rochefort sur Mer FRANCE
06 08 90 49 08 ou 0546997545
jfgguzzi@wanadoo.fr
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Erik J



Ble Medlem: 24 Mar 2009
Innlegg: 12
Bosted: Oslo

InnleggSkrevet: 06-04-2013 14:03    Tittel: Svar med Sitat

Hei
Jeg kan godt kontakte dem og gi dem noen råd på fransk (skjønt jeg vil nok kanskje råde dem til å styre unna Nordkapp...). Og så må de jo komme innom Våler på vei sørover! Sender du meg e-post-adressen deres, Elin? Eller du kan sende dem min.

Amicalement, Erik
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Erik J



Ble Medlem: 24 Mar 2009
Innlegg: 12
Bosted: Oslo

InnleggSkrevet: 06-04-2013 14:05    Tittel: Svar med Sitat

Ehhh..., adressen lå der, ja. Da klarer jeg meg.

E
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Erik J



Ble Medlem: 24 Mar 2009
Innlegg: 12
Bosted: Oslo

InnleggSkrevet: 06-04-2013 18:28    Tittel: Svar med Sitat

Bortsett fra at jeg ikke vet noe om å kjøre til Nordkapp. Noen råd jeg kan overbringe, anyone?

E
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Erik J



Ble Medlem: 24 Mar 2009
Innlegg: 12
Bosted: Oslo

InnleggSkrevet: 06-04-2013 18:57    Tittel: Svar med Sitat

da her jeg prøvd meg med dette:

Bonjour
Ici Erik d’Oslo. Le Moto Guzzi club de Norvege m’a transmis votre message a propos un voyage vers le Cap Nord cet ete ou vous demandez des conseils et des contacts avec des gents francophone qui roule en Guzzi. Donc, voici votre contact. Sauf que j’ai jamais roule aussi loin ver le nord, et d’apres ce que j’ai entendu, le Cap Nord est un piege de touriste terrible, et la route pour y aller est treees long. Les plus part de gents qui fait le tour jusqu’au la passent par les routes plus direct et rapide en Suede. Au long le cote Norvegien, ca dure un eternite. Si vous voulez fair qqch de plus sympa, je vous conseil plutot de faire un boucle vers le sud et l’ouest de la Norvege (au travers le region Telemark), et peut etre, si vous avez le temps, de passer vers le cote entre Trondheim et le cercle polaire et atteindre les iles Lofoten. En revenant vers Oslo, il-y-a un weekend de course de moto classiques a Elverum ou il-y-a pas mal de Guzzi qui roule assez bien (je suis un etre eux). Si vous avez besoin d’assistance technique ou envie de boire un verre a Oslo vers le 22-23/05, je serai la et ca fera grand plaisir de vous montrer qq coins chouette a Oslo et dans les alentours.

Amicalement, Erik

På norsk blir det, ifølge Google Translator (helt ubetalelig Laughing ):
Hallo
Av Erik Oslo. Moto Guzzi Club i Norge sendte meg en melding om en tur til Nordkapp i sommer, eller du ber om råd og kontakter med fransk herrer som driver Guzzi. Så, her er din kontakt. Bortsett fra at jeg aldri ri så langt nord ormen, og etter hva jeg har hørt, er Northern Cape en forferdelig turistfelle, og veien for å få det er treees lang. Mest herrer som turnerte til veiene går gjennom mer direkte og rask Sverige. Langs den norske kysten, varer det en evighet. Hvis du ønsker rettferdig sth mer moro, foreslår jeg at du heller gjøre en loop i sør og vest for Norge (gjennom Telemark området), og kan være, hvis du har tid, kan du gå til siden mellom Trondheim og Polarsirkelen og Lofoten rekkevidde. Tilbake til Oslo, er det en helg, har motorsykkelløp klassisk Elverum det eller ikke, det er mange av Guzzi rulle ganske bra (jeg er en være dem). Hvis du trenger teknisk assistanse eller ønsker å ta en drink i Oslo for å 22-23/05, og jeg vil være ca vil bli glad for å vise deg rundt qq ugle Oslo og området rundt.

Hilsen, Erik
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

 
Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group