www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden www.motoguzziforum.no
Norsk Moto Guzzi Klubb Forum
 
 HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Maskinering av svinghjul

 
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Arne



Ble Medlem: 11 Mai 2006
Innlegg: 22
Bosted: Tranby

InnleggSkrevet: 30-05-2007 07:58    Tittel: Maskinering av svinghjul Svar med Sitat

Regner med at det er en del fagfolk ute i forumet her, så til dere, hva slags toleranser er det man opererer med når en maskinerer svinghjul ?

Er det noen som har sandblåst bremseskiver og anleggsflater for clutchlamellene for å få bedre friksjon ?
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
rolf j



Ble Medlem: 16 Mar 2006
Innlegg: 380

InnleggSkrevet: 30-05-2007 12:22    Tittel: Svar med Sitat

vet ikke helt hva slags maskinering av svinghjul du tenker på. hvis du vurderer å lage utskjæringer for å lette svinghjulet så vet jeg i alle fall hva jeg ville gjort selv (jeg har lettet mitt originale). Hvis sykkelen har en del kjørelengde så ville jeg heller brukt pengene på å kjøpe et nytt svinghjul av Ergal herdet aluminium. Et litt slitt originalt svinghjul er det ikke verdt å bruke penger på å lette, hvis du ikke gjør jobben selv da, eller billig hos kjente. Det er tennene ute i ytterkanten av svinghjulet som gradvis får mere merker av klutsjplatene etterhvert som tida går. Alternativet er selvfølgelig en helt ny Ram klutsj, men her er jeg helt uten erfaring. Har heller ikke anelse om toleranser, men dette er jo grove greier, så...........?

mvh
-rolf-
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
rolf j



Ble Medlem: 16 Mar 2006
Innlegg: 380

InnleggSkrevet: 30-05-2007 12:25    Tittel: Svar med Sitat

...sorry, svinghjulet får ikke merker etter klutsjplatene, men etter mellom plata i første rekke, kanskje noe fra trykkplata også etterhvert, men det er mellomplata som gir hardest medfart til svinghjulet. Hvis det blir ille nok så får klutsjen vanskelig for å løse ut, men da har du en veldig gammel Guzzi skulle jeg tro. Wink

rolf j
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

 
Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group