Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
Av |
Innlegg |
Arne
Ble Medlem: 11 Mai 2006 Innlegg: 22 Bosted: Tranby
|
Skrevet: 30-05-2007 07:58 Tittel: Maskinering av svinghjul |
|
|
Regner med at det er en del fagfolk ute i forumet her, så til dere, hva slags toleranser er det man opererer med når en maskinerer svinghjul ?
Er det noen som har sandblåst bremseskiver og anleggsflater for clutchlamellene for å få bedre friksjon ? |
|
Til Toppen |
|
|
rolf j
Ble Medlem: 16 Mar 2006 Innlegg: 380
|
Skrevet: 30-05-2007 12:22 Tittel: |
|
|
vet ikke helt hva slags maskinering av svinghjul du tenker på. hvis du vurderer å lage utskjæringer for å lette svinghjulet så vet jeg i alle fall hva jeg ville gjort selv (jeg har lettet mitt originale). Hvis sykkelen har en del kjørelengde så ville jeg heller brukt pengene på å kjøpe et nytt svinghjul av Ergal herdet aluminium. Et litt slitt originalt svinghjul er det ikke verdt å bruke penger på å lette, hvis du ikke gjør jobben selv da, eller billig hos kjente. Det er tennene ute i ytterkanten av svinghjulet som gradvis får mere merker av klutsjplatene etterhvert som tida går. Alternativet er selvfølgelig en helt ny Ram klutsj, men her er jeg helt uten erfaring. Har heller ikke anelse om toleranser, men dette er jo grove greier, så...........?
mvh
-rolf- |
|
Til Toppen |
|
|
rolf j
Ble Medlem: 16 Mar 2006 Innlegg: 380
|
Skrevet: 30-05-2007 12:25 Tittel: |
|
|
...sorry, svinghjulet får ikke merker etter klutsjplatene, men etter mellom plata i første rekke, kanskje noe fra trykkplata også etterhvert, men det er mellomplata som gir hardest medfart til svinghjulet. Hvis det blir ille nok så får klutsjen vanskelig for å løse ut, men da har du en veldig gammel Guzzi skulle jeg tro.
rolf j |
|
Til Toppen |
|
|
|