www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden www.motoguzziforum.no
Norsk Moto Guzzi Klubb Forum
 
 HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Hva koster service?

 
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Tor Linnerud



Ble Medlem: 06 Feb 2006
Innlegg: 269
Bosted: Nesøya

InnleggSkrevet: 12-06-2007 07:56    Tittel: Hva koster service? Svar med Sitat

Jeg skriver dette fordi jeg har inntrykk av at servicen som utføres etter 100 mil gjøres litt forskjellig. Hos Motomania måtte jeg ut med nesten 4500 kroner for service på en ny sykkel, og det virker kanskje litt dyrt. Det var beregnet 4,5 timer, men da hadde de også ettertrukket topplokkene. Med demontering av diverse kåpedeler er vel det totale tidsforbruket greit nok, men blir dette også gjort på andre verksteder? Hvilke erfaringer har dere andre med nye sykler i år?
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Terje Bredahl



Ble Medlem: 04 Mai 2007
Innlegg: 6
Bosted: Stavanger

InnleggSkrevet: 18-06-2007 19:07    Tittel: Svar med Sitat

Jeg betalte nylig i underkant av 2800 kroner for førstegangs service av en Breva 750 hos Motor Centeret AS på Bryne. Da beregnet de 3 timer arbeid inkludert justering av ventilene.
_________________
Mvh.
Terje
Breva 750
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Tor Gustaf



Ble Medlem: 06 Feb 2007
Innlegg: 81
Bosted: Trømborg, IØ

InnleggSkrevet: 18-06-2007 20:29    Tittel: Svar med Sitat

Hei Tor L!
1000 km service ble utført for 1500 kroner hos Lillebror MC i Ås. Hvor mange timer han brukte vet jeg ikke, og ikke hva han gjorde/ikke gjorde, men forutsetningen var at service som beskrevet i boka skulle følges. Nye plugger fikk jeg (noe som ikke står i boka!) og ny olje. Og i følge boka skal bl a toppen dras til, så det regner jeg med er gjort. Derimot ble det ikke sjekket synk av motor (Lillebror hadde ikke utstyr til dette), noe som gjør seg utslag i vibrering fortsatt, og siden den var ny har den fusket heftig ved avslag på gassen. Etter sjekk hos Askim MC-Compani viste deg seg at den var usynkron og at den går veldig magert. Jeg venter på at Askim MC Compani skal få programoppdatering for å få overstyrt lambdasonden som ødelegger hele gangen på sykkelen. Og ferien nærmer seg med stormskritt. Men ellers? Meget komfortabel og lettkjørt sykkel, men jeg er glad jeg har Mille'n fortsatt. Det er sykkel det!
Tor GS
_________________
-68 125Scrambler/-73V7Sport/-74 850T m/Hedingham/-87 V35TT/-86 T5/-06 ApriliaETV
Borte, men fortsatt i fam.:750S3, DucatiST4S, Jawa125
Borte, ikke glemt: Jawa350, Suzuki 750GT J, 850T3, Yamaha SR500, Daytona1000, 1200Norge,RSVMille
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Tor Linnerud



Ble Medlem: 06 Feb 2006
Innlegg: 269
Bosted: Nesøya

InnleggSkrevet: 18-06-2007 23:08    Tittel: Svar med Sitat

Her var det visst litt forskjellig. 1500 kroner var veldig billig, det spørs om ikke Lillebror opererer med "sponset" pris. Jeg mener Roar Indregård snakket om ca 2500 kroner på sin Norge.

Motomania hadde forøvrig glemt å nullstille kjørekomputeren etter servicen slik at verkstedsymbolet ble borte, så jeg måtte innom igjen for å gjøre det. Det var ganske enkelt. Man går bare inn i menyen på komputeren og slår riktig kode for å komme til servicemenyen. Man kan i prinsippet klare det selv, dersom man får tilgang til koden.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Tor Gustaf



Ble Medlem: 06 Feb 2007
Innlegg: 81
Bosted: Trømborg, IØ

InnleggSkrevet: 19-06-2007 21:08    Tittel: Svar med Sitat

Hei igjen!
Sevice koden for Norge er 28315 og dermed er symbolet borte, fram til neste service. enkelt og greitt.

Tor GS
_________________
-68 125Scrambler/-73V7Sport/-74 850T m/Hedingham/-87 V35TT/-86 T5/-06 ApriliaETV
Borte, men fortsatt i fam.:750S3, DucatiST4S, Jawa125
Borte, ikke glemt: Jawa350, Suzuki 750GT J, 850T3, Yamaha SR500, Daytona1000, 1200Norge,RSVMille
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
T3racer



Ble Medlem: 24 Mar 2006
Innlegg: 111
Bosted: Røyken, Buskerud

InnleggSkrevet: 21-06-2007 17:19    Tittel: Pris på service Svar med Sitat

Hei Tor.

Tror prisen du har betalt er omtrent det 4 timers jobb burde koste. Et normalt merkeverksted (bil eller mc) tar oftest 1000 kr/ time. Og som innleggene her viser, er ikke nødvendigvis billig bra. Ikke et vondt ord om Lillebror, men for 1500,- (og kanskje en drøy times jobb) får du ikke gjort allverden, og sannsynligvis ikke etterdratt toppene, noe som faktisk er veldig viktig på en ny motor. Og når du må til et annet verksted for synkronisering etterpå, er vel egentlig ikke 1500,- billig allikevel ...

Med tunga rett i munnen får man oftest det man betaler for Smile
_________________
Andreas (1062)
Moto Guzzi T3/T5 (for road use)
Moto Guzzi T3 Eeyore (for trackdays only)
Yamaha TR1 (for road & track)
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Larser'n



Ble Medlem: 03 Mai 2007
Innlegg: 16
Bosted: Bj�rkelangen

InnleggSkrevet: 25-06-2007 08:33    Tittel: Svar med Sitat

Hei!
Nå har min Norge også vært på 1000 service, og prisen lå vel på ca 1500 hos Lillebror. Ventiljustering, plugger, olje og filter inkludert.
Jeg valgte å benytte Lillebror ettersom jeg fikk tillit til, og et godt inntrykk under handelen og var også innom før jeg bestemte meg . Det gikk litt fort i svingene for å få tak i Norgen. Men angrer ikke!! Min spede erfaring og oppfatning til nå, er at kompetanse på nyere Guzzi modeller, både hos importør og hos forhandler, er under oppbygging. Kursing var visst lovet fra importøren etterhvert.

Hvordan skal man så være trygg på at alle sjekkpunkter blir fulgt opp ved service? Hvem kan GUZZI? Jeg vet ikke, men ønsker å få vite det, for evt. å vurdere hvor sykkelen kan få den beste servicen senere. Har ønsker og forventninger til at den blir utført som foreskrevet og at det som ikke er tatt hånd om til nå blir fulgt opp!
Oppfattet at utstyr for justeringer av injection mm. ikke var på plass. Ettertrekk av topp er jeg ikke sikker på om er gjort heller.
Intuitivt føler jeg at innstillingene ikke er optimale på min sykkel heller, ettersom jeg føler at den ikke går helt "rent"
(men så vet jeg heller ikke hvordan en Guzzi SKAL gå. Må snart treffe noen artsfrender Smile Kanskje grava onsdag?).

Jeg kommer nok til å prate litt mer med Lillebror for å sikre oppfølging.

Det hviler et stort ansvar på alle forhandlerne mht. til at vi som kunder kan kunne føle oss trygge på at Guzzi'n skal funger optimalt. Det må da også være av største interesse for importøren at deres anbefalinger blir etterfulgt,.... skulle jeg tro!.

Jeg har tenkt å ha min GUZZI lenge Smile
_________________
Larser,n
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Tor Gustaf



Ble Medlem: 06 Feb 2007
Innlegg: 81
Bosted: Trømborg, IØ

InnleggSkrevet: 25-06-2007 20:54    Tittel: Svar med Sitat

Tror nok ganske sikkert at det var mer enn en times jobb hos Lillebror, og prisene pr time er nok langt unna 1000 kr her ute i bushen, selv om det ikke er langt til Tigerstaden og de høye timeprisene. Lillebror ga ikke spesifisert regning, men beskjed om at han ikke hadde utstyr til synk og motorjustering, og utover det er det ikke noe som tyder på at han ikke har gjort det som hører til førstegangsørvis.

Men Norge'n gikk dårliger etter sørvis. Nå er den i gode hender hos Askim MC Compani. Der er utstyr for elektronsik justerin/oerstyring av lambdasonden på plass, og jeg håper den blir klar til helgen og årets første Italiatur.
Hvis ikke får jeg nyte Mille'n i ferien i år også....
Tor
_________________
-68 125Scrambler/-73V7Sport/-74 850T m/Hedingham/-87 V35TT/-86 T5/-06 ApriliaETV
Borte, men fortsatt i fam.:750S3, DucatiST4S, Jawa125
Borte, ikke glemt: Jawa350, Suzuki 750GT J, 850T3, Yamaha SR500, Daytona1000, 1200Norge,RSVMille
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Sølvi



Ble Medlem: 26 Jan 2006
Innlegg: 251
Bosted: Bor på en Breva 750 et sted utenfor Ski.

InnleggSkrevet: 07-07-2007 22:29    Tittel: Svar med Sitat

Larser'n skrev:

Hvordan skal man så være trygg på at alle sjekkpunkter blir fulgt opp ved service? Hvem kan GUZZI? Jeg vet ikke, men ønsker å få vite det, for evt. å vurdere hvor sykkelen kan få den beste servicen senere. Har ønsker og forventninger til at den blir utført som foreskrevet og at det som ikke er tatt hånd om til nå blir fulgt opp!

Jeg vil anbefale Askim MC som en pålitelig partner.
_________________

04 Breva V750IE + SP 1000
X: 98 DragStar 650 Classic - 98 Suzuki GSXR 600R
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Larser'n



Ble Medlem: 03 Mai 2007
Innlegg: 16
Bosted: Bj�rkelangen

InnleggSkrevet: 16-07-2007 14:24    Tittel: Svar med Sitat

Hei Sølvi.
Hyggelig å treffes på Grava. Overrasket over hvor mye sykler det var den kvelden.
Fint å få dele av erfaringer og kunnskapen som finnes i miljøet og her på forumet.
Det er godt å vite at ting kan ordnes. Askim kan bli aktuelt dersom ting ikke blir ok.
Jeg har en veldig grei dialog med Lillebror. Har snakke mye med ham om de småproblemene jeg har. Jeg kan opplyse at han nå har skaffet seg nødvendig utstyr for å foreta justeringer mm.
Først og fremst vil jeg at han tar hånd om servicen ettersom det er der jeg har kjøpt sykkelen. Så får tiden vise.

Jo flere som bygger opp kompetanse på GUZZI jo bedre for oss, og for importøren. Very Happy
_________________
Larser,n
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

 
Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group