www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden www.motoguzziforum.no
Norsk Moto Guzzi Klubb Forum
 
 HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

September 2016

 
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Ketil Sletten



Ble Medlem: 10 Aug 2007
Innlegg: 106
Bosted: Drammen

InnleggSkrevet: 15-12-2014 16:52    Tittel: September 2016 Svar med Sitat

TLM har vel fått inside informasjon kanskje?

Jeg kjørte med TLM fra sør i Tyskland turretur i 2011. godt organisert, men hotellene(jeg kjørte ca en time) var langt unna Mandello. Bestemte meg tidlig at neste gang vil jeg bo midt i kaoset, så frem mot 2016 ordner jeg det selv.

Har allerede booket rom midt i sentrum hele uke 37. Så da er det bare å håpe at TLM har riktig info, selv om ingen i Mandello jeg var i kontakt med forrige uke kunne bekrefte noe. Hotellet lovet å flytte meg til riktig uke hvis det ikke blir 3. helg i september.

http://www.tlm.nl/en/travels/extended-tours/jubileumreis-2016-95-jaar-moto-guzzi/
_________________
Hilsen Ketil


v11 Scura R 2005
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
AlfaGuzzi



Ble Medlem: 04 Sep 2013
Innlegg: 32
Bosted: Grua

InnleggSkrevet: 15-12-2014 18:36    Tittel: Svar med Sitat

Intressert. Hold oss informert Smile
_________________
2013, 1200 Sport Corsa
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Per B



Ble Medlem: 15 Feb 2006
Innlegg: 157
Bosted: Stabekk

InnleggSkrevet: 15-12-2014 21:17    Tittel: Svar med Sitat

hmmmmmm
September er vanligvis fullt belagt på jobb. Tredje helg i 2016 er rimelig midt i den travleste perioden.
Kjøre ned, noen dager i/rundt Mandello, og kjøre hjem igjen. Eller sykkel på tog. En uke går det uansett.
Ser ut som jeg må vente til hundreårsjubileet.....
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Ketil Sletten



Ble Medlem: 10 Aug 2007
Innlegg: 106
Bosted: Drammen

InnleggSkrevet: 10-02-2016 18:29    Tittel: Svar med Sitat

Nå virker det som at det blir 2. helgen i september 95-års feiringen skal skje. Hotellet Mammacicccia.it påstår i hvert fall det til meg i en mail i dag.

Jeg har likevel ordnet en avtale med de, og har sikret meg en ukes opphold uansett hvilken uke det blir.

Mulig det er herfra de hentet info:

https://it-it.facebook.com/guzzi.motoclubcarloguzzi

Jeg har ikke klart å overbevise noen av de jeg tidligere har kjørt med på turer(ingen kjører Guzzi), og kunne tenke meg å finne noen å kjøre sammen med.
Min plan er foreløpig som sist, i 2011, å ta båt Gøteborg-Kiel og Autozug Hamburg-München. Tur-retur. Sparer bensin, hotell, dekk/sykkel og kropp til jeg kommer til sør i Tyskland, og er klar for fjelloverganger.

Har foreløpig satt av 1 uke i Mandello, og da kjøre turer derfra. Eller kortere tid i Mandello og flere overnattinger i Alpene, i forkant av GMG eller i etterkant.

Vil gjerne høre fra noen som har erfaring med om Mandello er ok for dagsturer til diverse interessante/"obligatoriske" fjelloverganger, eller om avstander tur-retur gjerne blir for store.
_________________
Hilsen Ketil


v11 Scura R 2005
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Ketil Sletten



Ble Medlem: 10 Aug 2007
Innlegg: 106
Bosted: Drammen

InnleggSkrevet: 10-02-2016 19:38    Tittel: Svar med Sitat

Oppdatering:

TLM har nå oppdatert sin nettside, selv om dato for artikkel viser 01.01.2016

http://www.tlm.nl/en/travels/extended-tours/jubileumreis-2016-95-jaar-moto-guzzi/

De har slettet den setningen som sa at det vanligvis har vært 3. helgen i september, og skriver nå 9. til 11. september ifm påmelding til sin organiserte tur fra Nijmegen til Mandello.

Siden dette er en ganske stor gruppe som skal organiseres, regner jeg med at dette nå er offisielt.
_________________
Hilsen Ketil


v11 Scura R 2005
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Per B



Ble Medlem: 15 Feb 2006
Innlegg: 157
Bosted: Stabekk

InnleggSkrevet: 13-02-2016 21:10    Tittel: Svar med Sitat

Ketil Sletten skrev:

Vil gjerne høre fra noen som har erfaring med om Mandello er ok for dagsturer til diverse interessante/"obligatoriske" fjelloverganger, eller om avstander tur-retur gjerne blir for store.


Det er ca én time å kjøre fra Mandello nordover til Chiavenna, som er en hyggelig liten by. Her kan du kjøre østover opp dalen og over Maloja-passet. Flotte veier når du kommer inn i Sveits, ca én time St. Moritz.

Eller du kan ta nordover fra Chiavenna, over Splügen-passet inn i Sveits. Her kjenner jeg ikke veien, men tror det er mer spektakulært enn veien over Maloja.

Var jeg i din kjøredress ville jeg kjøre opp til Splügen, derfra østover mot St.Moritz, og ned over Maloja. Det burde bli en flott dagstur.
Eller kanskje gjøre to dagsturer ut av det, opp og ned samme rute på dagen, og med lange lunsjer før du snur?
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Ketil Sletten



Ble Medlem: 10 Aug 2007
Innlegg: 106
Bosted: Drammen

InnleggSkrevet: 16-02-2016 15:19    Tittel: Svar med Sitat

Takk til Per B for tips!

Da har jeg et par mulige utflukter. Jeg klarer nok å finne noen selv også, men leser gjerne flere forslag Smile Siden det er en del Alpepass å velge i, er det fint hvis jeg kan klare å sile litt ved hjelp av folk som har erfaring fra området.

Jeg laster av/på sykkelen i München og/eller Lörrach, og med det utgangspunktet:
Hvis noen har lyst til å skrive sin(e) favoritt-fjellovergang(er) retning Mandello, og retur, er det fritt frem!
_________________
Hilsen Ketil


v11 Scura R 2005
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

 
Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group