www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden www.motoguzziforum.no
Norsk Moto Guzzi Klubb Forum
 
 HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Ladeproblemer og Regulator til V7 Special 1970 modell

 
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Centa



Ble Medlem: 08 Aug 2007
Innlegg: 39
Bosted: Indre Østfold

InnleggSkrevet: 28-03-2016 00:46    Tittel: Ladeproblemer og Regulator til V7 Special 1970 modell Svar med Sitat

Problemer med å få lading til å fungere. Sitter Marelli dynamo og regulator på doningen. Regulator Magneti Marelli IR50BA og har delenummer 12703801 i hht delekatalogen og de steder jeg finner dette og som stemmer på "enkelte" steder, men ikke alle. (tom TLM & Stein Diense har noe "vaklende" erstatninger) Så vidt jeg har forstått, er denne regulatoren "litt" avansert", har 2 ladenivåer. Problemet er at den lader når den får litt "fingerhjelp" med å trekke inn "startrelé" på regulatoren. Da lader dynamoen fint med bra spenning og plenty ampere ved behov, men dette releét/spolen slipper når turtallet går ned mot tomgang. Da vil det ikke trekke igjen. Har hatt fra hverandre dynamo og pusset anker/slepekontakter, og rensket opp (var egentlig veldig bra) . Børster og alt ellers helt og fint. Selvfølgelig er alle ledninger og koplinger i tipp-topp stand, så jeg har sikta meg inn på regulatoren som problemet. Denne regulatoren har klemmer merket D+/61 og som skal gå til dynamo +. DF er midtre klemme og går til dynamo og til slutt klemme 51/B+ som går til Batteri +. Finner masse erstatninger på nettet, men disse er oftest merket med klemmer 51 - 30 - 67, samt at en del går til Bosch-utstyr. Disse skal ikke mikses!! Har også fått lånt meg en annen marellisak som "skal funke" i hht noen som mener dette er helt greit å bruke. Men, det fungerer ikke i "mitt hode" da den er ettrinnsregulator. Koplet den alikevel opp, og den syntes ikke "finger'n" en gang var til hjelp og ville ikke holde inne selv om turtallet var oppe i "god marsjfart". Er det svært kritisk at man benytter identisk regulator som den opprinnelige? Er merkingen med disse avvikende nummer noe man bare skal overse og benytte 67 som 61 og 30 som DF?? Er svært skeptisk, men er det noen som VIRKELIG VET mer om dette på forumet? Kanskje noen har en regulator Magneti Marelli IR50BA som garantert fungerer 100%, og som kan avse denne til en folkelig pris, evt bare for å prøve om det er min regulator som svikter eller om det kan ligge noe annet sted? Begynner bli "litt svett" da sesongen og moroa med det kommer i rasende fart...
_________________
Mvh Centa

http://guzzi-v7-special.page.tl
http://www.no-lawn.page.tl
__________________________
MG V7 750 Special 70 mod.
Honda GW1800GL ABS 2003 mod.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

 
Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group