Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
Av |
Innlegg |
Roy Arild
Ble Medlem: 12 Jun 2016 Innlegg: 165 Bosted: Skotterud
|
Skrevet: 13-06-2016 19:24 Tittel: Comin' home |
|
|
Hepp.... I'm back again, for å bruke ett ikke ukjent sitat. (Og hvem er jeg?)
Roy-Arild Aasen, tildigere medlem av Guzziklubben, nr 230 tror jeg. Fra Alvdal. Bor nå på Skotterud. Jobber med buss, på en måte, og driver meg gamle sykler og biler.
Det blir nok en gjennomgang av sykkelen når den er hjemme, så hvis det er noen her som kan bidra når jeg eventuelt kommer med dumme spørsmål ..
Dette var min LM slik jeg solgte den i -90 eller -91
Dette er (min igjen ) LM slik den ser ut idag. Lander i garasjen hos meg 16 juli.
_________________ Vennligst Roy-Arild
-72 850GT
-86 LM 1000
-91 BMW K1 m. Speedline vogn |
|
Til Toppen |
|
|
Henry
Ble Medlem: 24 Mar 2006 Innlegg: 176 Bosted: Måløy
|
Skrevet: 13-06-2016 20:33 Tittel: |
|
|
Lykke til. fint at sykkelen kom hjem. det er en kjempesykkel _________________ henry |
|
Til Toppen |
|
|
Elin Vandevjen
Ble Medlem: 05 Feb 2006 Innlegg: 193 Bosted: Nesøya
|
Skrevet: 13-06-2016 21:27 Tittel: |
|
|
Velkommen tilbake på Guzzi!
Jeg sender deg en mail angående aktivering av ditt tidligere medlemsnummer.
Elin |
|
Til Toppen |
|
|
Per B
Ble Medlem: 15 Feb 2006 Innlegg: 157 Bosted: Stabekk
|
Skrevet: 21-06-2016 23:25 Tittel: |
|
|
Rød Le Mans 1000!
Kan det bli noe særlig bedre?
Gratulerer!! |
|
Til Toppen |
|
|
Roy Arild
Ble Medlem: 12 Jun 2016 Innlegg: 165 Bosted: Skotterud
|
Skrevet: 22-06-2016 19:07 Tittel: |
|
|
Takker Per. Blir en alvorlig forskjell fra det vi bruker nå
Satser på å huske at jeg kjører to-hjuling når jeg tester Guzzi'en igjen
_________________ Vennligst Roy-Arild
-72 850GT
-86 LM 1000
-91 BMW K1 m. Speedline vogn |
|
Til Toppen |
|
|
Per B
Ble Medlem: 15 Feb 2006 Innlegg: 157 Bosted: Stabekk
|
Skrevet: 26-07-2016 22:15 Tittel: |
|
|
Så fredelig det var her på forumet før - før Roy-Arild skulle gjenopplive guttedrømmen....
Virker som du går grundig til verks, ja!
Og ingen uoverstigelige problemer ennå, virker det som? |
|
Til Toppen |
|
|
Roy Arild
Ble Medlem: 12 Jun 2016 Innlegg: 165 Bosted: Skotterud
|
Skrevet: 27-07-2016 14:02 Tittel: |
|
|
Jepp Per, slutt på freden, og noen må jo skrive noe, selv om responsen ikke er stor.
Det er en del som leser men det kunne nok være farlig å kommentere .
Det fint lite å gjøre med sykkelen. Original fothviler skal på igjen og de som sitter der lander ett annet sted. Bytte kamrem. Fikse lys (er gjort, dårlig kontakt i en sikring)
Rense forgasser(e). Bare småplukk.
Selvsagt interessant hvordan kardang / kardangaksel og disses splines ser ut.
Gjorde en liten testrunde, og alt funker. Bank i bordet _________________ Vennligst Roy-Arild
-72 850GT
-86 LM 1000
-91 BMW K1 m. Speedline vogn |
|
Til Toppen |
|
|
Guzziracer
Ble Medlem: 03 Mar 2006 Innlegg: 590 Bosted: Heggedal
|
Skrevet: 27-07-2016 19:02 Tittel: |
|
|
Fritt for fothvilerne! De kan bli fine på mitt T5-café prosjekt!
_________________ Mvh.
Lars W.
Heggedal
157
-94 Quota 1064 "The Mighty Q"
-87 T5 med Almstedt vogn
-03 V11 Café Sport med Furax GT vogn |
|
Til Toppen |
|
|
Elin Vandevjen
Ble Medlem: 05 Feb 2006 Innlegg: 193 Bosted: Nesøya
|
Skrevet: 27-07-2016 19:19 Tittel: |
|
|
At det er lite aktivitet på forumet skyldes at mye av aktiviteten som var her har flyttet over til klubbens Facebook-gruppe. FB er bra til mye, bl.a. har vi hatt noen effektive "redningsaksjoner" for italienerkjørere som har trengt hjelp langs veien. Det er jo på FB voksne folk stort sett er i dag. Men forumet har kanskje noen fordeler når det gjelder gjenfinning av f.eks. tekniske tips....?
Elin |
|
Til Toppen |
|
|
Roy Arild
Ble Medlem: 12 Jun 2016 Innlegg: 165 Bosted: Skotterud
|
Skrevet: 28-07-2016 17:05 Tittel: |
|
|
Guzziracer skrev: | Fritt for fothvilerne! De kan bli fine på mitt T5-café prosjekt!
|
Er dine når som helst, bare kom og hent. Den ene forhvileren er litt skrapet på yttersiden etter en velt, men alt er ellers helt og i.o. Koster absolutt ingenting. _________________ Vennligst Roy-Arild
-72 850GT
-86 LM 1000
-91 BMW K1 m. Speedline vogn |
|
Til Toppen |
|
|
Roy Arild
Ble Medlem: 12 Jun 2016 Innlegg: 165 Bosted: Skotterud
|
Skrevet: 28-07-2016 17:07 Tittel: |
|
|
Elin Vandevjen skrev: | ..Det er jo på FB voksne folk stort sett er i dag.
Elin |
Nåja.. _________________ Vennligst Roy-Arild
-72 850GT
-86 LM 1000
-91 BMW K1 m. Speedline vogn |
|
Til Toppen |
|
|
Per B
Ble Medlem: 15 Feb 2006 Innlegg: 157 Bosted: Stabekk
|
Skrevet: 06-08-2016 00:20 Tittel: |
|
|
FB??? Kan noen forklare?
Eller er jeg ikke voksen nok?
Nåh. Jeg hadde håpet jeg kunne greie meg uten fjesboka. |
|
Til Toppen |
|
|
Henry
Ble Medlem: 24 Mar 2006 Innlegg: 176 Bosted: Måløy
|
Skrevet: 06-08-2016 10:25 Tittel: |
|
|
Jeg prøvde meg på Fjesboka for flere år siden, men hoppet av fort for Twitter. Men det så ut til å utvikle seg mest for spesielt interessert så jeg hoppet av der og. Etter en tenkepause har jeg forsiktigvis aktivisert meg igjen på FB, Skal man følge med litt utenom tradisjonelle medier er FB OK bare man nytter den med måte. Man kan jo bli avhengig av det meste.
Når det gjelder Lemansen mener jeg at jeg har vært en av de tidligere eierne. Opplevelsen av draget i motoren var særdeles god, en divisjon høyere enn originalmotor, men av/på koblingen klarte jeg ikke å venne meg til. I det hele tenker jeg på eiertida med gode følelser og overgangen fra T5 til akkurat denne Lemansen var nesten som et kvantesprang i motorkraft. T5-motoren er turtallsvillig, men mer "snill".
I de tider var de færreste fornøyd med at Guzzi monterte 16 toms forhjul. Jeg hadde vent meg til 16-toms gjennom T5-bruken og fant lite galt der bortsett fra at den var særdels ømfintlig for lavt lufttrykk. I min Lemanstid vurderte jeg derfor aldri å bytte til 18-toms slik jeg opplevde mange ivret for. Men jeg oppdaget at uten luftsjekk kunne sykkelen oppføre seg litt ukjent i svinger bl.a. ved at det oppsto skjelvinger i styret. Med korrekt lufttrykk opplevde jeg intet slikt. Apropos lufttrykk: Etter å lest Guzzi-bibelen til Richardsson ble lufttrykket økt noe og da ble det perfekt for meg. Funket også strålende på 2 stk. 4-ukersturer til Italia.
Nå kjører jeg lit V11 som egotripp, men vurderer sterkt å downsize. Alderen vetdu
Dæven, dette ble langt, men nå slutter jeg. _________________ henry |
|
Til Toppen |
|
|
Roy Arild
Ble Medlem: 12 Jun 2016 Innlegg: 165 Bosted: Skotterud
|
Skrevet: 06-08-2016 13:29 Tittel: |
|
|
Får muuuuligens vurdere FB, men det er ikke noe jeg er tilhenger av, for å si det pent.
Jepp..du var en av de tidligere eiere, vi traff jo hverandre såvidt på Ringebu i juni.
Jeg har bare såvidt testet sykkelen, lyden fra Mistralanlegget er bare vakker . Clutchen krever en fin hånd, jeg hadde den nok i fingra fra den gang så det går helt utmerket å betjene. Litt uvat med 1 mm vandring fra utløst til fullt grep .
16 fremhjul fant jeg ikke som noe bakdel den gang, styrte helt utmerket med både en og to på, om det nå var i Italia eller på vestlandet. Så denne greia med 16 kontra 18 tom er vel omentrent som diskuson om hvilke olje en skal bruke. Billigeste 20W50 duger i bøtter og spann.
Og selg nå ikke V11'en, du vet dette med å angre seg.. _________________ Vennligst Roy-Arild
-72 850GT
-86 LM 1000
-91 BMW K1 m. Speedline vogn |
|
Til Toppen |
|
|
Henry
Ble Medlem: 24 Mar 2006 Innlegg: 176 Bosted: Måløy
|
Skrevet: 06-08-2016 15:43 Tittel: |
|
|
Det med å angre fører ingensteds frem. Og det sier jeg til tross for at jeg faktisk måtte ta en liten time-out med meg selv etter at jeg solgte Lemansen. Timeouten førte til at at jeg følelsesmessig kom til salget var en feiltagelse, men saklig sett likevel nødvendig da vi på det tidspunktet hadde flere sykler enn var råd å bruke pluss at Kirsti av helsemessige grunner måtte gi opp å kjøre fremoverlent sykkel.
Jeg var faktisk på veg til å sette inn V11en for salg for 2-to år siden, men turen til Haugen Motor som skulle selge den for meg var så kjekk at jeg ved nærmere ettertanke reiste inn og hentet sykkelen igjen. _________________ henry |
|
Til Toppen |
|
|
|