www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden www.motoguzziforum.no
Norsk Moto Guzzi Klubb Forum
 
 HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Finn en feil....

 
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Roy Arild



Ble Medlem: 12 Jun 2016
Innlegg: 165
Bosted: Skotterud

InnleggSkrevet: 14-08-2016 12:03    Tittel: Finn en feil.... Svar med Sitat


_________________
Vennligst Roy-Arild

-72 850GT
-86 LM 1000
-91 BMW K1 m. Speedline vogn
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Rolf Halvorsen



Ble Medlem: 08 Feb 2006
Innlegg: 245
Bosted: Gj�vik

InnleggSkrevet: 14-08-2016 12:16    Tittel: Svar med Sitat

Sykkelen har sannsynligvis hatt veldig lavt oljetrykk grunnet lekkasjer ved flensene. (Feilmontert pakning.)
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Rolf Halvorsen



Ble Medlem: 08 Feb 2006
Innlegg: 245
Bosted: Gj�vik

InnleggSkrevet: 14-08-2016 12:56    Tittel: Svar med Sitat

Eller:

Noen har tatt ned bunnpannen og latt oljeforbindelsesrøret til bakre veivlager sitte igen. Rengjort bunnpannen og satt på ny pakning som da må settes feil vei dersom ikke de overflødige pakningsdelene blir klippet bort.

Eller at man glemte å montere forbindelsesrøret. Dette vil i såfall bety bortimot 0 i oljetrykk og fullstendig mangel på olje fil bakre veilager.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Roy Arild



Ble Medlem: 12 Jun 2016
Innlegg: 165
Bosted: Skotterud

InnleggSkrevet: 14-08-2016 16:23    Tittel: Svar med Sitat

Det er feilmontert pakning, ingen forbindelsesrør "i løsvekt"
Slik er bunnpannen innvendig..etter rengjøring..en del slam, men uten partikler av noe art. Herr var skruen til silen løsnet...av den enkle grunn at sikringsblekket som skal holde den samme...lå inni silen. Kan jo være glad en ikke hadde lagt seg foran oljekanalen.

Oljetrykket var nok ikke på topp, men iallefall såpass al oljetrykkslampa slukket samtidig som motoren tente. Akkja..


_________________
Vennligst Roy-Arild

-72 850GT
-86 LM 1000
-91 BMW K1 m. Speedline vogn
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
augbjo



Ble Medlem: 30 Apr 2006
Innlegg: 1015
Bosted: Tønsberg

InnleggSkrevet: 15-08-2016 17:22    Tittel: Svar med Sitat

Det er grove greier - kunne gått galt dette- men hvis den ikke er kjørt steinhardt så har det vel vært oljetrykk "nok" 😊
_________________
Bjørn A


98- V10-Centauro Sport "Svanhild"- med Armec SideWinder
71- V7 Sport "Svarten"

Øvrige i stallen
2005 - Breva 750 "Pjusken"
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse Yahoo Messenger MSN Messenger
Henry



Ble Medlem: 24 Mar 2006
Innlegg: 176
Bosted: Måløy

InnleggSkrevet: 16-08-2016 09:06    Tittel: Svar med Sitat

..... å montere pakningen feil er mellom de blundere jeg har maktet å gjøre opp gjennom åra, men det ble heldigvis oppdaget raskt.
_________________
henry
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Gorgon



Ble Medlem: 16 Des 2014
Innlegg: 75
Bosted: austevoll

InnleggSkrevet: 20-08-2016 21:55    Tittel: Svar med Sitat

OJ OJ-utrolig hvordan disse motorene bare sviver og sviver så lenge de får tilført en en liten oljetskvett-med eller uten trykk Laughing
_________________
California Bobber 1100

Indian Shout 1800 (Scout med stroket Chief motor)
Kawaski Drifter 800
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

 
Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group