www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden www.motoguzziforum.no
Norsk Moto Guzzi Klubb Forum
 
 HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Problemer med SP1000 II, Oljepumpehavari?
Gå til side Forrige  1, 2
 
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
HTH



Ble Medlem: 21 Okt 2013
Innlegg: 6
Bosted: Oslo

InnleggSkrevet: 05-09-2017 12:27    Tittel: Svar med Sitat

Da har jeg endelig kommet meg forbi dynamoen, og ser at det mangler mutter til oljepumpen!?


Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Guzziracer



Ble Medlem: 03 Mar 2006
Innlegg: 590
Bosted: Heggedal

InnleggSkrevet: 05-09-2017 12:47    Tittel: Svar med Sitat

Ojoj...
Denne kamkjedestrammeren var ikke standard på Guzzier fra denne perioden. Så du kan ikke skylde på montørenes grappa-lunsj...

Edit: Før noen kommer med spikkekniven kan jeg presisere at den avbildede kamkjedestrammer er en Agostini-variant, aldri montert som standard. Fram til ca. -89 hadde Guzzi en manuell strammer, senere en enkel fjærbelastet.
_________________
Mvh.
Lars W.
Heggedal
157
-94 Quota 1064 "The Mighty Q"
-87 T5 med Almstedt vogn
-03 V11 Café Sport med Furax GT vogn
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Stasjonsmester`n



Ble Medlem: 20 Jun 2010
Innlegg: 116
Bosted: FL�M

InnleggSkrevet: 05-09-2017 18:31    Tittel: Svar med Sitat

Shocked Sporkilen har du jo allerede funnet, så da må du bare finne mutteren, eller evt. restene av den.

Får krysse fingrene for at den dukker opp 👍
_________________
Knut L.
99.Nevada-750 Club

99 Goldwing 1500SE. 50th anniversary
Også kalt, Danseband scooter, og Taiwan Buss Smile
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
HTH



Ble Medlem: 21 Okt 2013
Innlegg: 6
Bosted: Oslo

InnleggSkrevet: 08-09-2017 19:51    Tittel: Svar med Sitat

Jeg fant mutteren! Helt tydelig at at oljepumpen ikke har gått rundt. Har noen erfart noe liknende? skumle saker...

Skal skru sammen og sjekke oljetrykk. Noen tips hvor jeg kan skaffe oljefilter, helst i Oslo området?
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Stasjonsmester`n



Ble Medlem: 20 Jun 2010
Innlegg: 116
Bosted: FL�M

InnleggSkrevet: 08-09-2017 20:16    Tittel: Svar med Sitat

Kanskje hos Lillebror mc.
Står på hjemmesiden at de holder til i Ås
http://lillebrormc.com/

Har aldri handlet der selv, så vet ikke hva de har
_________________
Knut L.
99.Nevada-750 Club

99 Goldwing 1500SE. 50th anniversary
Også kalt, Danseband scooter, og Taiwan Buss Smile
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Rolf Halvorsen



Ble Medlem: 08 Feb 2006
Innlegg: 245
Bosted: Gj�vik

InnleggSkrevet: 08-09-2017 20:20    Tittel: Svar med Sitat

Hadeland Sport og Fritid på Brandbu har slike på lager. Jeg kjøpte 3stk. i går.

Brandbu er 1 times kjøring fra Oslo - og har antagelig lørdagsåpent.

Rolf
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Guzziracer



Ble Medlem: 03 Mar 2006
Innlegg: 590
Bosted: Heggedal

InnleggSkrevet: 08-09-2017 21:00    Tittel: Svar med Sitat

Skal også være en sprengskive under mutteren, delenr. 95120085. Sikkert der av en grunn.....
_________________
Mvh.
Lars W.
Heggedal
157
-94 Quota 1064 "The Mighty Q"
-87 T5 med Almstedt vogn
-03 V11 Café Sport med Furax GT vogn
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Rolf Halvorsen



Ble Medlem: 08 Feb 2006
Innlegg: 245
Bosted: Gj�vik

InnleggSkrevet: 08-09-2017 21:09    Tittel: Svar med Sitat

Dette er ei vanlig sprengskive M8 i vanlig stålkvalitet. Ikke bruk rustfritt eller syrefast utgave. Fåes i "alle" butikker.

Rolf
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Roy Arild



Ble Medlem: 12 Jun 2016
Innlegg: 165
Bosted: Skotterud

InnleggSkrevet: 17-09-2017 17:48    Tittel: Svar med Sitat

Og.....? Hvordan ser det ut?
_________________
Vennligst Roy-Arild

-72 850GT
-86 LM 1000
-91 BMW K1 m. Speedline vogn
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
HTH



Ble Medlem: 21 Okt 2013
Innlegg: 6
Bosted: Oslo

InnleggSkrevet: 22-09-2017 10:54    Tittel: Svar med Sitat

Jeg fant et filter og fikk monter bunnpannen. Mutteren fant jeg også, men den var nok av dårlig kvalitet, så gjengene røk da jeg skulle stramme den. Fikk skaffet en ny (de er fingjenget).

Alt ble montert og ny olje ble fyllt. Oljelampen har sluttet å lyse, så det problemet er løst!

Men: sykkelen går ikke som den skal. Den er tungstartet, stopper på tomgang og ved litt gasspådrag, det er også null trekkraft. Sykkelen går på begge sylindre.

Tenkte å ta av sylinderne å sjekke der. Kan det være stempelringene? Andre forslag til hva som kan være galt?
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Rolf Halvorsen



Ble Medlem: 08 Feb 2006
Innlegg: 245
Bosted: Gj�vik

InnleggSkrevet: 22-09-2017 12:59    Tittel: Svar med Sitat

Her er 1 forholdsvis enkel sjekk:

Ta ned bunnpanna og løsne nedre rådelager-halvdel. Sjekk der om rådelagerne har skåret seg.

Se etter varmgang-skader på selve lagerhalvdelene (det holder i første omgang med å se på nedre halvdel). Sjekk også eventuelle skalder på veiva.

Rolf
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram Alle klokkeslett er CET (Europa)
Gå til side Forrige  1, 2
Side 2 av 2

 
Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group