www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden www.motoguzziforum.no
Norsk Moto Guzzi Klubb Forum
 
 HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Ladeproblemer
Gå til side Forrige  1, 2
 
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Roy Arild



Ble Medlem: 12 Jun 2016
Innlegg: 165
Bosted: Skotterud

InnleggSkrevet: 20-09-2017 11:10    Tittel: Svar med Sitat

Vet ikke om du er kommet noe videre? Her er iallefall en generell feilsøkingsmal for lading.

http://racetechelectric.com/files/pdf/rte_troubleshooting_flow_chart.pdf

Du burde vel ha en 350Watt dynamo i din. Det er nok til alle lys + extralys + elektrisk oppvarmede klær i tillegg.

Eller er det en eldre modell kanskje? Da er det vel sånn ca 270 Watt. Skal være nok det også.
_________________
Vennligst Roy-Arild

-72 850GT
-86 LM 1000
-91 BMW K1 m. Speedline vogn
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
lølle



Ble Medlem: 03 Apr 2017
Innlegg: 90
Bosted: Fredrikstad

InnleggSkrevet: 20-09-2017 12:38    Tittel: Svar med Sitat

Har ingen el-duppeditter ekstra. Kun ordinære lys. Lader som sagt greit med kun hovedlys på. Har oxo målt volt ut fra dynamo og fra spenningsregulatoren. Normalt der. Da må det antagelig være noe i forbindelse med ekstralykter som trekker strøm.
Er det slik at watt finnes ved: a x volt?

Skyter i blinde, men kan en jordingsfeil på lykter, gjøre ugagn?

Som du sikker har forstått, så er jeg rimelig på bærtur ang. el.
Det er forøvrig en 98 mod.
Takk, for svar og hjelp.

VH
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse
Roy Arild



Ble Medlem: 12 Jun 2016
Innlegg: 165
Bosted: Skotterud

InnleggSkrevet: 21-09-2017 08:20    Tittel: Svar med Sitat

AxV = Watt. Rktig nok.

Skjønner ikke hvordan exstralysene skal ha noen betydning, hvis vi sier at du har H3 i extralysene og H4 i hovedlys: 2xH3 a 55W + 1xH4 også 55W + parkllys 1x5W foran + 3(?))x5W bak . Gir 185 watt. Da skal du ha strøm til overmål.
At extralysene skulle dra pga av en jordfeil, er jo mildt sagt merkelig. Feilen ligge likevel tydeligvis i den sammenhengen i og med at du sier at sykkelen lader greit med kun hovedlys på.
Hva er forøvrig greit? Har du over 14V ladespenning ved over 2500 o/min?

Eller så blir det å legge nytt el til extralyktene, fin vinterjobb. Smile
_________________
Vennligst Roy-Arild

-72 850GT
-86 LM 1000
-91 BMW K1 m. Speedline vogn
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
ejs



Ble Medlem: 16 Jun 2013
Innlegg: 30
Bosted: 4645 Nodeland

InnleggSkrevet: 22-09-2017 23:51    Tittel: Svar med Sitat

Lader 9,5A ved 1000rpm, 20 A ved 2000rpm..26,5A ved 6000rpm.
Den bruker jo strøm til andre ting enn lysa.
Til bensinpumpa og elektroventilen for bensinen...
til injectorene...
Tenninga og datahjernen....
Har målt elektroventilen. Den dro 3A!
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Roy Arild



Ble Medlem: 12 Jun 2016
Innlegg: 165
Bosted: Skotterud

InnleggSkrevet: 23-09-2017 12:46    Tittel: Svar med Sitat

@ijs
At tenning/pumpe osv bruker strøm er klart. 3A kun på elektroventilen er overraskende mye. Blir fort litt lite hvis det er noen feil i tillegg..

Lølle..problemet oppstår ikke hvis du kjører uten extralysene er det så?
_________________
Vennligst Roy-Arild

-72 850GT
-86 LM 1000
-91 BMW K1 m. Speedline vogn
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
lølle



Ble Medlem: 03 Apr 2017
Innlegg: 90
Bosted: Fredrikstad

InnleggSkrevet: 26-09-2017 14:45    Tittel: Svar med Sitat

Roy Arild skrev:
@ijs
At tenning/pumpe osv bruker strøm er klart. 3A kun på elektroventilen er overraskende mye. Blir fort litt lite hvis det er noen feil i tillegg..

Lølle..problemet oppstår ikke hvis du kjører uten extralysene er det så?


Riktig. Når extra lys er avslått, lader den nok. Målte ladespenning nå og den viser 14,4 volt fra ca 1200 omd. Har sjekket pærene og de er på 100 w i ekstralysa.
Blir jo 200 w + hovedlys, baklys, bensinpumpe osv. Når dynamo skal yte 350 w (er jeg blitt fortalt) så blir det jo lite. Har nå kjøpt meg LED/diode pærer, som trekker kun 5-10% av de ordinære. Skal få kjørt meg en god tur og se hva som skjer da.
Mvh
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse
ejs



Ble Medlem: 16 Jun 2013
Innlegg: 30
Bosted: 4645 Nodeland

InnleggSkrevet: 27-09-2017 00:16    Tittel: Svar med Sitat

Yes,,,
350W er med 4-5000rpm og over..
Har sjæl led i xtra lyktene.For å bli sett, Ikke for å se.
Har også satt i røde ledpærer i baklyset, 2w forbruk istedenfor 10w
Montert volt varsler .(3 color led)
Den reddet meg før 2 år siden.
Vanligvis er den grønn over 2000 rpm. Plutselig lyste den gult. (mindre enn 12,6v )
Kom meg hjem på parklys og høyt turtall Wink
Var defekt regulator. Kjøpte ny fra Kina.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Roy Arild



Ble Medlem: 12 Jun 2016
Innlegg: 165
Bosted: Skotterud

InnleggSkrevet: 27-09-2017 07:15    Tittel: Svar med Sitat

200 Watt tilsammen i extralysene er hinsides Shocked . Ser ut til at problemet er løst.

2x55 virker helt greit. Bildet er fra 1988 Smile. Kjørte flere år med dette uten problemer.


_________________
Vennligst Roy-Arild

-72 850GT
-86 LM 1000
-91 BMW K1 m. Speedline vogn
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
lølle



Ble Medlem: 03 Apr 2017
Innlegg: 90
Bosted: Fredrikstad

InnleggSkrevet: 27-09-2017 18:18    Tittel: Svar med Sitat

ejs skrev:
Yes,,,
350W er med 4-5000rpm og over..
Har sjæl led i xtra lyktene.For å bli sett, Ikke for å se.
Har også satt i røde ledpærer i baklyset, 2w forbruk istedenfor 10w
Montert volt varsler .(3 color led)
Den reddet meg før 2 år siden.
Vanligvis er den grønn over 2000 rpm. Plutselig lyste den gult. (mindre enn 12,6v )
Kom meg hjem på parklys og høyt turtall Wink
Var defekt regulator. Kjøpte ny fra Kina.

Blir en tur i morgen, om været holder.
Da vil jeg få svar Smile
Hvor kjøpte du en slik volt varsler? Har googlet, men? Kjekt å ha...

Mvh
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse
ejs



Ble Medlem: 16 Jun 2013
Innlegg: 30
Bosted: 4645 Nodeland

InnleggSkrevet: 27-09-2017 21:04    Tittel: Svar med Sitat

EBay fra England. Koster nå 15 pund. 201338527109
Har min rett nedenfor chrome dekselet for indikatorlampene.[/img]
_________________
California EV 1999
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
lølle



Ble Medlem: 03 Apr 2017
Innlegg: 90
Bosted: Fredrikstad

InnleggSkrevet: 27-09-2017 23:03    Tittel: Svar med Sitat

Roy Arild skrev:
200 Watt tilsammen i extralysene er hinsides Shocked . Ser ut til at problemet er løst.

2x55 virker helt greit. Bildet er fra 1988 Smile. Kjørte flere år med dette uten problemer.



Ja, unødvendig sterke pærer.
Nydelig Guzzi, du har Smile
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse
lølle



Ble Medlem: 03 Apr 2017
Innlegg: 90
Bosted: Fredrikstad

InnleggSkrevet: 27-09-2017 23:03    Tittel: Svar med Sitat

ejs skrev:
EBay fra England. Koster nå 15 pund. 201338527109
Har min rett nedenfor chrome dekselet for indikatorlampene.[/img]


Takk. Har bestilt👍
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse
lølle



Ble Medlem: 03 Apr 2017
Innlegg: 90
Bosted: Fredrikstad

InnleggSkrevet: 05-10-2017 13:03    Tittel: Svar med Sitat

Som en avslutning:
Ingen problem med strøm/ lading nå, etter bytte til led/ diode lys i ekstra lamper.

Mvh
Smile
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse
Roy Arild



Ble Medlem: 12 Jun 2016
Innlegg: 165
Bosted: Skotterud

InnleggSkrevet: 05-10-2017 14:57    Tittel: Svar med Sitat

Jepp...det er ofte "de små ting". Smile Smile . Da er det bare å satse på problemløs kjøring.

Vedrørende Lemannen:Takker, ser i hovedsak likedan ut idag. Har byttet litt eiere og farger..men nå er'n her igjen Smile
_________________
Vennligst Roy-Arild

-72 850GT
-86 LM 1000
-91 BMW K1 m. Speedline vogn
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram Alle klokkeslett er CET (Europa)
Gå til side Forrige  1, 2
Side 2 av 2

 
Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group