www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden www.motoguzziforum.no
Norsk Moto Guzzi Klubb Forum
 
 HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Overhaling-trimming California
Gå til side Forrige  1, 2
 
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
lølle



Ble Medlem: 03 Apr 2017
Innlegg: 90
Bosted: Fredrikstad

InnleggSkrevet: 09-09-2017 21:25    Tittel: Svar med Sitat

Rolf Halvorsen skrev:
I den ene enden av veiva sitter en aluminiumsplugg.

Når du skrur ut denne - finner du et hulrom.

Olje som passerer gjennom veiva blir sentrifugert her. Partikler legger seg som slam langs den ene veggen.

Når halve diameteren er full - blir partiklene med ut til rådelagerne.

Selv motorer med oljefilter sliter med at partikler avleires her. All olje går ikke gjennom filteret hele tiden.

Derfor er det fornuftig å tømme denne slamfella når men likevel har lett tilgang til veiva - som for eksempel når man likevel tar en motoroverhaling.

Rolf


Takk. God forklaring.

Mvh
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse
Kjell Dalen



Ble Medlem: 04 Sep 2011
Innlegg: 121
Bosted: Ål

InnleggSkrevet: 10-09-2017 22:16    Tittel: Svar med Sitat

Når det gjelder trimming så oppsummerer denne artikkelen noen av vanligste alternativene:

http://www.thisoldtractor.com/guzzitech.dk/gb_en_technical_tuning.htm
_________________
Kjell Dalen

2007 1200 Sport ABS
1994 California 1100 cafe racer prosjekt
1971 Honda CB450 Cafe Racer
Solgt men ikke glemt: 1999 1100 Sport Corsa, 1984 Le Mans III
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Ingvar Tautra



Ble Medlem: 15 Sep 2014
Innlegg: 77
Bosted: Grimstad

InnleggSkrevet: 13-09-2017 07:27    Tittel: Svar med Sitat

Hei

Er den absolutt mest effektive trimmingen av min Guzzi å redusere kroppsvekta til sjåføren(meg) med noen titalls kilo?
Såkalt avfetting?

Problemet er at kroppsreduksjon kan komme til å gå ut over strømlinjeformen til den kompakte enhet; Guzzi/sjåfør.

Vinninga kan med andre ord fort gå opp i spinninga. Nu gir jeg kreditt til Moto Guzzi sine bestrebelser med å skape en perfekt strømlinjeform på traktoren.

Nei, når jeg tenker etter er det nok best å beholde selfasongen. Jeg får heller smøre inn skinndressen med vaselin for ytterligere reduksjon av luftmotstanden.

Forøvrig er det noen som gjør seriøse endringer for å få fart på en gammel konstruksjon:
http://www.mandelloracing.com/moto_11.html
Rett over 151hk på MAS12 på bakhjulet etter det jeg finner av info. Sikkert ingen bysykkel!
http://www.motorcyclistonline.com/news/wild-file-ultimate-moto-guzzi-wild-goose
Vannkjølt motor, det er vel fy-fy i enkelte kretser - ikke hos meg.
_________________
mvh Ingvar Tautra
For tiden kun bil og kajakk.
Tidligere eier av:
Moto Guzzi 1100 sport inj. 1998 mod.
1976 Le mans 850
1985 Le mans 1000
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Audun



Ble Medlem: 02 Feb 2006
Innlegg: 235
Bosted: Røldal

InnleggSkrevet: 19-09-2017 18:34    Tittel: Svar med Sitat

Lærte en gang at om du skal trimme en motor så er tommelfingerregelen kr1000,- pr.stk. hest. Av personlig erfaring så stemte det godt.
_________________
Bryt middelmådighetens tyrrani!!
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram Alle klokkeslett er CET (Europa)
Gå til side Forrige  1, 2
Side 2 av 2

 
Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group