Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
Av |
Innlegg |
Øyvin
Ble Medlem: 15 Jan 2014 Innlegg: 9 Bosted: Lillehammer
|
Skrevet: 18-01-2014 11:40 Tittel: Centauro 1998 |
|
|
Hei!
Jeg vurderer å skaffe meg en Centauro 1998, import fra Tyskland av et firma i Verdal som heter BSD Motorimport DA.
Er det noen som vet om dette er et seriøst nok firma, og er det noen i nærheten av Lillehammer som har en Centauro jeg kan prøvesitte før mars? _________________ Mvh Øyvin
Lillehammer |
|
Til Toppen |
|
|
augbjo
Ble Medlem: 30 Apr 2006 Innlegg: 1015 Bosted: Tønsberg
|
Skrevet: 18-01-2014 22:07 Tittel: |
|
|
Her det finnes en britisk racing green centauro sport på Gjøvik - Roy Vesterås
Kjenner ikke firmaet , men basert på at jeg regner med at den selges ferdig registrert så er prisen i høyeste laget.
Du kan antakelig importere en selv for lavere pris , men da kommer litt Adm kostnader i tillegg.
Sjekk vognkortet for å finne ut hvilken modell dette er - de siste produserte er centauro sport 400 grønne eller røde med hvite striper. Dette var de siste produserte. De første var uten kåpe , noen ble levert med "bærplukker/ bukspoiler" som det er delte meninger om er lekker eller ikke
GT hadde en annen sal enn de øvrige- men ellers er de ganske like
Her finner du mer om dem
http://www.centauro-owners.com/articles.html
Vi har en grønn centauro sport med sidevogn - morsom sykkel
Good Luck _________________ Bjørn A
98- V10-Centauro Sport "Svanhild"- med Armec SideWinder
71- V7 Sport "Svarten"
Øvrige i stallen
2005 - Breva 750 "Pjusken" |
|
Til Toppen |
|
|
Øyvin
Ble Medlem: 15 Jan 2014 Innlegg: 9 Bosted: Lillehammer
|
Skrevet: 18-01-2014 22:15 Tittel: |
|
|
Takk for svar.
Jeg kontakter Gjøvik-mannen for å høre erfaringene hans.
Mvh Øyvin Aamodt _________________ Mvh Øyvin
Lillehammer |
|
Til Toppen |
|
|
Kjell Dalen
Ble Medlem: 04 Sep 2011 Innlegg: 123 Bosted: Ål
|
Skrevet: 19-01-2014 14:31 Tittel: |
|
|
Vedrørende Centauro, Daytona RS og kanskje 1100 Sport Corsa, her er muligens noen sjeldne reservedeler:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=231138733430&fromMakeTrack=true&ssPageName=VIP:watchlink:top:en
Vet ikke hvordan det er med slike deler til Centauroen, men jeg klarte ihvertfall ikke å oppspore en eneste Termignoni karbonpotte til Corsaen etter en skramme jeg fikk på vårteffet ifjor (potta ble forøvrig perfekt reparert av Otto på www.jaeger-liteseat.no).
Har sendt forespørsel til selgeren om serienummer på hovedrørene og pottene for å se om noe evt. skulle passe til Corsaen. Aner ikke hvor mye han har tenkt å ta for dette eller om han er villig til å selge det stykkevis, men dersom prisen skulle være lav kan det kanskje være interressant å ha noen reservedeler. Kommer tilbake med serienummer når han oppgir dette. _________________ Kjell Dalen
2023 V100 Mandello S
2013 1200 Sport Corsa
2007 Aprilia Tuono 1000 Factory
2007 1200 Sport
1994 California 1100 cafe racer prosjekt
1999 1100 Sport Corsa
1984 Le Mans III
1971 Honda CB450 Cafe Racer |
|
Til Toppen |
|
|
Øyvin
Ble Medlem: 15 Jan 2014 Innlegg: 9 Bosted: Lillehammer
|
Skrevet: 19-01-2014 17:57 Tittel: |
|
|
Leverandøren sier:
"Når vi har mottatt underskrevet kontrakt og kjøpesum er innbetalt på vår konto, merker vi den som solgt på Finn."
Det er 100 år siden jeg kjøpte sykkel så jeg vet ikke hva som er vanlig (min Guzzi er fra '85 og i drift hele tida), men jeg synes det er rart å betale hele kjøpesummen to måneder før sykkelen blir levert. Er det vanlig?
En kamerat sier at kanskje 50% er ok.
Noen erfaringer? _________________ Mvh Øyvin
Lillehammer |
|
Til Toppen |
|
|
Kjell Dalen
Ble Medlem: 04 Sep 2011 Innlegg: 123 Bosted: Ål
|
Skrevet: 19-01-2014 19:25 Tittel: |
|
|
Siden dette i utgangspunktet er en sykkel som firmaet selv har tatt initiativ til å importere for etterpå å finne en kjøper i Norge så høres det litt merkelig ut at kjøperen må betale hele kjøpesummen før sykkelen i det minste er besiktiget og kanskje startet opp/prøvekjørt (selv om den ser veldig fin ut på Finn-bildene).
Det hadde være noe helt annet dersom du hadde "bestilt" en slik sykkel av firmaet, altså at du hadde engasjert firmaet til å oppspore og hente inn en slik sykkel. Da hadde firmaet utført et oppdrag på vegne av deg, og du måtte da være villig til å bære størstedelen av risikoen.
Hvis det er slik at firmaet selv har tatt initiativ til å importere sykkelen for senere å selge den så bør selger helt klart bære den økonomiske risikoen inntil du har fått mulighet til å besiktige og akseptere sykkelen.
Og hva skjer dersom sykkelen skulle få en transport- eller oppbevaringsskade på turen, eller at du ved henting oppdager at sykkelen slett ikke er som forespeilet og beskrevet slik at du ønsker handelen omgjort? Det kan godt være at kjøper og selger oppfatter mulige skavanker på vidt forskjellige måter slik at det kan oppstå en tvist, da bør du ha en klar retrettmulighet. Da kommer det an på hva som står i kontrakten og hvor enkel selgeren er å ha med å gjøre.
Anbefaler at alle slike eventualiteter defineres skikkelig i en kjøpekontrakt (se http://nmcu.org/files/kjopekontrakt.pdf). Sikkert greit å betale et mindre depositum siden selgeren skal holde av sykkelen til deg inntil selve handelen avklart, men å betale hele beløpet på forhånd høres risikabelt ut dersom du ikke har god kjennskap til at selgeren er grei å ha med å gjøre ved evt. problemer.
Ved bruktkjøp fra privatpersoner i Norge er det vel tom. ikke uvanlig at kjøper reiser avgårde med sykkelen uten å betale mens selgeren holder tilbake vognkort del 2 inntil kjøperen kommer seg hjem og får overført pengene. Når det økonomiske er i orden sender selgeren papirene til biltilsynet og registreringen går sin gang. En litt annen situasjon enn den du er oppe i, men greit å ha et lite perspektiv på tingene _________________ Kjell Dalen
2023 V100 Mandello S
2013 1200 Sport Corsa
2007 Aprilia Tuono 1000 Factory
2007 1200 Sport
1994 California 1100 cafe racer prosjekt
1999 1100 Sport Corsa
1984 Le Mans III
1971 Honda CB450 Cafe Racer |
|
Til Toppen |
|
|
augbjo
Ble Medlem: 30 Apr 2006 Innlegg: 1015 Bosted: Tønsberg
|
Skrevet: 19-01-2014 19:36 Tittel: |
|
|
Et depositum kan være akseptabelt - men hele beløpet i forkant ....bob bob.... _________________ Bjørn A
98- V10-Centauro Sport "Svanhild"- med Armec SideWinder
71- V7 Sport "Svarten"
Øvrige i stallen
2005 - Breva 750 "Pjusken" |
|
Til Toppen |
|
|
augbjo
Ble Medlem: 30 Apr 2006 Innlegg: 1015 Bosted: Tønsberg
|
Skrevet: 19-01-2014 19:42 Tittel: |
|
|
Kjell, det er de samme pottene på de tre modellene - så det passer rett på.
Det var ett slikt setting salgs i Danmark for noen år siden - han ville ha 15 000 kr for det.
Bos lager systemer som passer - koster komplett 7-10 tusen kroner - så veldig mye mer enn det bør det jo ikke koste _________________ Bjørn A
98- V10-Centauro Sport "Svanhild"- med Armec SideWinder
71- V7 Sport "Svarten"
Øvrige i stallen
2005 - Breva 750 "Pjusken"
Sist endret av augbjo den 20-01-2014 18:27, endret 1 gang |
|
Til Toppen |
|
|
ulf
Ble Medlem: 30 Jan 2006 Innlegg: 300 Bosted: Furuset,Oslo
|
Skrevet: 19-01-2014 23:18 Tittel: |
|
|
Hei Øyvind.
Jeg har en Centauro -98 stående her i Oslo.
Skal du en Oslotur i løpet av februar eller mars får du si fra. Og om det passer blir det helt sikkert ei rå med prøvesitting.
Denne importerte jeg selv fra Tyskland for 4 år siden.
Kjøpte den av en tysk forhandler. Hentet den selv og gjorde alt papirarbeid. Den gikk lett gjennom hos Biltilsynet og har siden det vært et morsomt bekjentskap.
Jeg betalte hele summen til forhandleren ved avtaleinngåelse.
Det var tyskeren sitt krav og siden han er forhandler og pengene ble overført via bank regnet jeg ikke med problemer. Og det ble det ikke heller. _________________ ulf |
|
Til Toppen |
|
|
Kjell Dalen
Ble Medlem: 04 Sep 2011 Innlegg: 123 Bosted: Ål
|
Skrevet: 20-01-2014 09:53 Tittel: |
|
|
Da har eBay-selgeren lagt ut 4 nye bilder i annonsen og han skriver til meg at manifoldrørene fra sylindrene har nr DS-998, crossover'n har 998 og pottene har 998SD. Han skriver videre at det ikke står noe vanlig Guzzi delenummer noe sted, men det gjorde det vel kanskje ikke på produktene fra Termignoni?
Bjørn, har du en link til systemet fra Bos? Veldig greit å vite hvor kan får tak i slike deler dersom det virkelig skulle knipe en dag _________________ Kjell Dalen
2023 V100 Mandello S
2013 1200 Sport Corsa
2007 Aprilia Tuono 1000 Factory
2007 1200 Sport
1994 California 1100 cafe racer prosjekt
1999 1100 Sport Corsa
1984 Le Mans III
1971 Honda CB450 Cafe Racer |
|
Til Toppen |
|
|
augbjo
Ble Medlem: 30 Apr 2006 Innlegg: 1015 Bosted: Tønsberg
|
Skrevet: 20-01-2014 10:01 Tittel: |
|
|
testen du kan gjøre - hvor du vil finne at eksosanlegget -det originale er det samme på centauro, daytona og 1100 sport
sjekk delekatalogen til stein dinse f.eks
Termignioni har ikke delenummer til guzzi på systemet -det erfarte jeg når jeg skulle registrere den.
hvis du skal kjøpe dette - kan det hende at Jørn er intressert i den høyre potta - den har også vært nedi og fått en skrubb under....
mvh
BJørn A _________________ Bjørn A
98- V10-Centauro Sport "Svanhild"- med Armec SideWinder
71- V7 Sport "Svarten"
Øvrige i stallen
2005 - Breva 750 "Pjusken" |
|
Til Toppen |
|
|
Kjell Dalen
Ble Medlem: 04 Sep 2011 Innlegg: 123 Bosted: Ål
|
Skrevet: 20-01-2014 10:33 Tittel: |
|
|
Ser at manifoldrørene ut fra sylindrene har forskjellige delenummer på disse syklene hos Dinse, men under Corsaens refererte Termignoni delenummer 01120940 står også Centauro oppført, og under Centauroens refererte delenummer 30120900 står i det minste Daytona 1991-1995 oppført, så hvis Dinse er korrekt så bør de samme manifoldrørene passe på alle syklene Fant ikke noe for Daytona RS men denne er vel lik Centauro osv.
Egentlig trenger jeg ikke noen deler nå siden alt er i orden, men sender en pm til Jørn så kan vi drøfte saken. _________________ Kjell Dalen
2023 V100 Mandello S
2013 1200 Sport Corsa
2007 Aprilia Tuono 1000 Factory
2007 1200 Sport
1994 California 1100 cafe racer prosjekt
1999 1100 Sport Corsa
1984 Le Mans III
1971 Honda CB450 Cafe Racer |
|
Til Toppen |
|
|
Inderøyguzzi
Ble Medlem: 07 Feb 2011 Innlegg: 26 Bosted: Røra, Inderøy
|
Skrevet: 20-01-2014 12:18 Tittel: |
|
|
Hei!
Vi kjøpte en Moto Guzzi Norge 850 til kona gjennom samme firma, BSD Motorimport i Verdal, den ble tatt inn fra Tyskland, alt fungerte perfekt og sykkelen var strøken. kun positiv opplevelse med BSD Motorimport Verdal
Mvh Jan _________________ Jan
Moto Guzzi Stelvio 1200 NTX 2015
Moto Guzzi Norge 8v 1200 2015
Moto Guzzi 850 T3 California 1977 |
|
Til Toppen |
|
|
Guzzigzr
Ble Medlem: 27 Jan 2006 Innlegg: 27 Bosted: Nesodden
|
Skrevet: 21-01-2014 18:35 Tittel: |
|
|
Ser den står med original Potter og oppsamlerbox. Du bør bytte til enklere crossover for eksosen og gjerne åpnere Potter og ny chip til insprøytinga fra Will Creedon. Det gjorde underverker for min forhenværende Centauro i mellomregisteret og må nesten gjøres. Det blir vel en 8-10 laken i tillegg.... Er nok mulig å finne rimeligere Centauro i Tyskland hvor dette har blitt gjort allerede... |
|
Til Toppen |
|
|
Øyvin
Ble Medlem: 15 Jan 2014 Innlegg: 9 Bosted: Lillehammer
|
Skrevet: 21-01-2014 18:42 Tittel: |
|
|
Takk for respons og erfaringer.
Jeg er ingen importør, så jeg går nok for denne.
Lykke til til meg! _________________ Mvh Øyvin
Lillehammer |
|
Til Toppen |
|
|
|