Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
Av |
Innlegg |
ruffen67
Ble Medlem: 25 Apr 2014 Innlegg: 5 Bosted: Kristiansand
|
Skrevet: 24-06-2014 15:12 Tittel: California 1100 EV Import. |
|
|
Hei der ute. Håper noen har erfaringer som kan hjelpe meg med et problem: Jeg importerte i år en Moto Guzzi 1100 EV 2001 modell fra Sverige. Fikk time hos trafikkstasjonen i Kristiansand for engangsgodkjenning. (Dette viste seg å være en tabbe. Skulle selvsagt tatt den til Arendal. Kristiansand er jo legendarisk vanskelige..)
Sykkelen ble ikke godkjendt på grunn av følgende:
-Mistanke om for mye støy. Det står ikke originale potter på, men Mistral. Må dokumentere at disse tilfredstiller krav i henhold til Kjøretøyforskriften kapittel 24. Det er så godt som umulig å dokumentere dette, så da blir det støytest.
-Må dokumentere tillatt egenvekt, tillatte akselvekter og totalvekt. dette kan komme fra fabrikant (COC) eller kompetent uavhengig laboratorium. (!). Noen som vet hvordan dette kan skaffes fra fabrikanten? _________________ MVH
Rolf Larsen
California EV 2001
Lario 650 1984
Lario 650 1988
(Yamaha SR500 1981) |
|
Til Toppen |
|
|
augbjo
Ble Medlem: 30 Apr 2006 Innlegg: 1015 Bosted: Tønsberg
|
Skrevet: 25-06-2014 11:37 Tittel: |
|
|
To ting:
Hvis du har uorginalt eksosanlegg - så bør du få "lånt" deg originale potter for modellen. - det er det sikkert folk på forumet som har
Det er billigere å låne originale potter enn å ta en støymåling.
Når det gjelder vekter så mener jeg at det er avklart med dept. at vekter på for- og bak aksel som ikke er kjent skal tillempes på best mulig måte.
Hør med NMCU om dette .
Den pragmatiske løsningen her er å kjøre forhjulet opp på vekta og veie akseltrykk og gjenta for bakhjul - det gjorde de i Tønsberg når jeg registrerte den siste. _________________ Bjørn A
98- V10-Centauro Sport "Svanhild"- med Armec SideWinder
71- V7 Sport "Svarten"
Øvrige i stallen
2005 - Breva 750 "Pjusken" |
|
Til Toppen |
|
|
|