www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden www.motoguzziforum.no
Norsk Moto Guzzi Klubb Forum
 
 HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

California 1100 EV Import.

 
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
ruffen67



Ble Medlem: 25 Apr 2014
Innlegg: 5
Bosted: Kristiansand

InnleggSkrevet: 24-06-2014 15:12    Tittel: California 1100 EV Import. Svar med Sitat

Hei der ute. Håper noen har erfaringer som kan hjelpe meg med et problem: Jeg importerte i år en Moto Guzzi 1100 EV 2001 modell fra Sverige. Fikk time hos trafikkstasjonen i Kristiansand for engangsgodkjenning. (Dette viste seg å være en tabbe. Skulle selvsagt tatt den til Arendal. Kristiansand er jo legendarisk vanskelige..)
Sykkelen ble ikke godkjendt på grunn av følgende:
-Mistanke om for mye støy. Det står ikke originale potter på, men Mistral. Må dokumentere at disse tilfredstiller krav i henhold til Kjøretøyforskriften kapittel 24. Det er så godt som umulig å dokumentere dette, så da blir det støytest.
-Må dokumentere tillatt egenvekt, tillatte akselvekter og totalvekt. dette kan komme fra fabrikant (COC) eller kompetent uavhengig laboratorium. (!). Noen som vet hvordan dette kan skaffes fra fabrikanten?
_________________
MVH

Rolf Larsen
California EV 2001
Lario 650 1984
Lario 650 1988
(Yamaha SR500 1981)
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
augbjo



Ble Medlem: 30 Apr 2006
Innlegg: 1015
Bosted: Tønsberg

InnleggSkrevet: 25-06-2014 11:37    Tittel: Svar med Sitat

To ting:

Hvis du har uorginalt eksosanlegg - så bør du få "lånt" deg originale potter for modellen. - det er det sikkert folk på forumet som har Smile
Det er billigere å låne originale potter enn å ta en støymåling.

Når det gjelder vekter så mener jeg at det er avklart med dept. at vekter på for- og bak aksel som ikke er kjent skal tillempes på best mulig måte.
Hør med NMCU om dette .
Den pragmatiske løsningen her er å kjøre forhjulet opp på vekta og veie akseltrykk og gjenta for bakhjul - det gjorde de i Tønsberg når jeg registrerte den siste.
_________________
Bjørn A


98- V10-Centauro Sport "Svanhild"- med Armec SideWinder
71- V7 Sport "Svarten"

Øvrige i stallen
2005 - Breva 750 "Pjusken"
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse Yahoo Messenger MSN Messenger
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

 
Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group