Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
Av |
Innlegg |
Slegga
Ble Medlem: 08 Mai 2015 Innlegg: 9 Bosted: Bergen
|
Skrevet: 17-05-2015 19:32 Tittel: Fusker på høyre sylinder. |
|
|
Hei.
Problem med min "nyinnkjøpte" California 3 - 88 modell. (jeg ble informert om dette problemet)
Virker ikke som høyre sylinder følger med. (den er kald en god stund) Motor må bli varm først, da kommer den inn etter hvert. Uansett så er det noe fusking, smeller i pottene og spesielt i nedoverbakke med slakk gass. Sjekket plugg når motor var kald og gnisten kom. Kan jo selvsagt være ett tenningproblem, men selv tror jeg at det må ligge i forgasser. Noen andre forslag?
Ble anbefalt å sette på elektronisk tenning. Er noen som tar på seg en jobb og fikser dette. Jeg liker selv å skru, men har en del andre ting som tar så mye av min tid akkurat nå. Setter jeg det bort, har jeg i alle fall mulighet til å bruke sykkelen litt i sommer.
Jeg bor på Askøy, Bergen. Bør helst være i Hordaland Kommune.
Hilsen
Egil |
|
Til Toppen |
|
|
augbjo
Ble Medlem: 30 Apr 2006 Innlegg: 1015 Bosted: Tønsberg
|
Skrevet: 17-05-2015 21:09 Tittel: |
|
|
Det er noen endel forhold som kan utløse sånne symptomer ;
Overslag i plugghetter / pluggledninger
Kondensator trøbbel
coil med feil
Feiljusterte /skadde stifter
Tette dyser/kanaler i forgasser/ ujusterte forgassere
Choke stempler som ikke tetter ordentlig kan også lage morsomheter.
Det kan være en vei å begynne med å eliminere en mulighet av gangen 😎 _________________ Bjørn A
98- V10-Centauro Sport "Svanhild"- med Armec SideWinder
71- V7 Sport "Svarten"
Øvrige i stallen
2005 - Breva 750 "Pjusken" |
|
Til Toppen |
|
|
Slegga
Ble Medlem: 08 Mai 2015 Innlegg: 9 Bosted: Bergen
|
Skrevet: 17-05-2015 21:59 Tittel: |
|
|
Takk Bjørn A.
Tar tipsene med meg på vegen.
Egil |
|
Til Toppen |
|
|
augbjo
Ble Medlem: 30 Apr 2006 Innlegg: 1015 Bosted: Tønsberg
|
Skrevet: 18-05-2015 08:05 Tittel: |
|
|
Ved nærmere ettertanke ville jeg nok startet i forgasser-enden av motoren.
Choke stempler , tette dyser , tette kanaler osv
choke stemplene ( hvis du har vire-trekk på dem) gi noen snodige utslag . - hvis de ikke tetter ordentlig så gir de mer luft bensin på den ene siden og det skaper trøbbel - dette ser du raskt bare ved å ta de opp . ( irr/korrosjon på stemplene som deretter ikke lukker.
- Hvis forgasserne er feilen så kan du med enkle midler - bytte side med dem for å se om "problemet" flytter seg over på den andre siden. ( fra høyre til venstre) -hvis det gjør det så vet du hvor problemet er
og hvis ikke så har du eliminert ut forgasserne som (hoved) årsak _________________ Bjørn A
98- V10-Centauro Sport "Svanhild"- med Armec SideWinder
71- V7 Sport "Svarten"
Øvrige i stallen
2005 - Breva 750 "Pjusken" |
|
Til Toppen |
|
|
Slegga
Ble Medlem: 08 Mai 2015 Innlegg: 9 Bosted: Bergen
|
Skrevet: 18-05-2015 10:12 Tittel: |
|
|
Hei igjen.
Flott å ha noen ledetråder når jeg først setter i gang. Tenkte faktisk på å skifte over coil på motsatt side, som første "test" . Uansett greit å ha noen tips når man begynner.......
Egil |
|
Til Toppen |
|
|
Audun
Ble Medlem: 02 Feb 2006 Innlegg: 236 Bosted: Røldal
|
Skrevet: 19-05-2015 21:59 Tittel: |
|
|
Hei, jeg bor i Røldal, skal arrangeres vårtreff her i helga. Ca. 2,5t kjøring fra bergen. Du kan klare å kjøre opp her med den så kan vi se på det. Om nødvendig kan du sette den igjen her om du har skyss hjem igjen.
Mvh.
Audun Tveito
Røldal- _________________ Bryt middelmådighetens tyrrani!! |
|
Til Toppen |
|
|
|