www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden www.motoguzziforum.no
Norsk Moto Guzzi Klubb Forum
 
 HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Forholdsvis ny på Guzzi + intro

 
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
speedyandypandy



Ble Medlem: 10 Aug 2015
Innlegg: 2

InnleggSkrevet: 11-08-2015 07:46    Tittel: Forholdsvis ny på Guzzi + intro Svar med Sitat

Hei alle sammen.

Er en ung gift 3 barns pappa på 35 fra Sandnes som bor på Bryne, som har hatt mc siden 2002. Utviklet seg til å havne i kategorien RR, og prøver å få vært med på ei løpshelg i året, men som de fleste med familie vet, det er ikke alltid det klaffer.
Sluttet egentlig å kjøre på vei for noen år siden, selv om jeg har vei reg. mc, er ikke voksen nok, men voksen nok til å innse det.

Men så ble jeg en stolt eier av en V65 SP 1983, fikk den av ei snill fille tante, denne tror jeg passer som vei sykkel. Var endel små ting som måtte fikses litt på, metall på boks og tank seal behandling for å få en tett tank.
Hadde stått i minst 3 år, men startet på 3 "kinning", imponert faktisk.
Nytt batteri og fersk bensin gjør godt.

Har en "shake down" rute rett utenfor huset på 13 km, fant ut at olje lufteslangen har hull i seg, ble litt skeptisk da jeg fikk et mini slipp på bakhjulet, stoppet og fant lekkasjen. Gikk til det lokale MC verkstedet, men det virker som de har utfordringer med å skaffe deler, har noen andre erfart det samme i Norge med eldre modeller?

Også stolt eier av
2003 Suzuki GSX-R 600 k3 løp/bane
2000 Suzuki SV 650S veg/bane
197X Suzuki Harris GS 750 prosjekt classic racer
198X Suzuki Harris GSX 1100 prosjekt classic racer
1978 Suzuki GS 750 vet ikke hva den skal brukes til
1979 Honda CB750 KZ 2 stk, vet ikke hva de skal brukes til
_________________
Aldri for voksen til å la være å bremse før en sving
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Guzziracer



Ble Medlem: 03 Mar 2006
Innlegg: 590
Bosted: Heggedal

InnleggSkrevet: 11-08-2015 09:23    Tittel: Svar med Sitat

Hei Speedyandypandy, og velkommen i forumet!

Det er neppe noen forhandlere som har noe særlig med deler til disse på lager i Norge, med et hederlig unntak for Haugen Motor, (http://www.haugen-motor.no/) tror jeg.
Det er endel gummislanger som blir morkne på disse syklene. I nødsfall kan du bruke en 'standard' oljebestandig slange, men noen har litt spesiell utforming. Jeg har handlet endel på Stein-Dinse (www.stein-dinse.de) som har det aller meste på lager og er raske og greie på pris, stort sett. De har også en bra online delekatalog. Andre har brukt Teo Lamers, (www.tlm.nl).

Lykke til, og spør gjerne her på forumet eller på klubbens FB-side!
_________________
Mvh.
Lars W.
Heggedal
157
-94 Quota 1064 "The Mighty Q"
-87 T5 med Almstedt vogn
-03 V11 Café Sport med Furax GT vogn
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
speedyandypandy



Ble Medlem: 10 Aug 2015
Innlegg: 2

InnleggSkrevet: 11-08-2015 11:00    Tittel: Svar med Sitat

Takk

Jeg fant V65 der iallefall, regner med at V65 SP er den samme mc'en som V65 bare med kosmetisk "forbedring" for 80-tallet å være? Laughing

Noen her som vet hva slags kobling det er i enden av slangen her??
I såfall så kan det jo hende at Tess kan lage en mens jeg tar en kaffekopp.


Noen som har fått utført en ramme forbedring slik han der tyske guzzi spesialisten viser på hjemmesiden hans?? Har ikke begynt å presse den noe særlig, men tipper den er myk??
_________________
Aldri for voksen til å la være å bremse før en sving
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
rolf j



Ble Medlem: 16 Mar 2006
Innlegg: 380

InnleggSkrevet: 17-08-2015 21:46    Tittel: Svar med Sitat

Jeg hadde en LM3 stående parkert i 15 år og opplevde det samme da den ble tatt i bruk igjen: All gummi som hadde hatt kontakt med gammel olje, dvs hele luftesystemet til veivhuset var råtnet. Alle bensinslanger var også steinharde.

En liten advarsel: Hvis du kjøper en vanlig slange fra Tess til veivhusventilasjonen, og må bøye den litt, så kan den plutselig bøye seg flat og tett mens du kjører! Drama! - en halv liter olje på bakhjulet ganske brått. (Gjett hvordan jeg vet). Biltema har noen slanger med innlagt bøy som godt kan brukes. Jeg prøvde også en armert slange som ikke vil bli flat når du bøyer den, funket bra.
_________________
rolf j (96)
LeMans-III
V7 Sport
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

 
Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group