www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden www.motoguzziforum.no
Norsk Moto Guzzi Klubb Forum
 
 HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Kjøpe Guzzi

 
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Dag



Ble Medlem: 07 Jun 2006
Innlegg: 48
Bosted: Austevoll

InnleggSkrevet: 16-05-2007 23:05    Tittel: Kjøpe Guzzi Svar med Sitat

Dette er lenge siden, men det gnager fortsatt i meg..
I fjor da Grisoen kom på markedet, ble det litt hett under kragen min..ikke fordi jeg var fysisk aktiv, men fordi jeg ble betatt av den flotte sykkelen. Jeg besøkte den lokale forhandleren, og der stod den; Den Sorte Italiener, med nydelig design og råe linjer..jeg fikk vann i munnen, og i en stakket stund så jeg for meg en tur på en ny Griso på svingete asfalt..Prisen på 190 store var jo litt heftig, men ikke verre enn at jeg kunne hoste det opp. Jeg siklet litt over sykkelen, og en selger kom bort for å fortelle om sykkelens fortreffelighet...Jeg slukte alt rått, så klart, og etter stund spurte om jeg kunne få ta en tur...prøve dette vidunderet..
Da kom bomben; "Ånei! Det går ikke!", var svaret. Jeg trodde jeg hørte feil, og spurte igjen. Samme svar! "Om jeg vil ha sykkelen, må jeg jo kunne prøve den først", repliserte jeg. " Det går ikke", svarte selgeren. "Hvis jeg skal kjøpe en sykkel til 190.000,-, vil jeg gjerne prøve den", svarte jeg. "Det går ikke", sa selgeren. "da må vi jo betale for verditapet på en prøvekjørt sykkel". Jeg måpte. Vanskelig å rektuttere nye Guzzi-kjørere med en slik holdning..og åkkesom...særdeles slett kundebehandling..

Dag
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
lagspiller



Ble Medlem: 23 Mar 2006
Innlegg: 200

InnleggSkrevet: 17-05-2007 16:45    Tittel: Svar med Sitat

Nå burde forhandleren i Nordfjord vite hva han har å gjøre og hvilken bike og kjøpekontrakt han skal ha med til Oldentreffet.... for Dag, han kommer. Og forhandleren i Bergen har dreti på draget.
_________________
Centauro
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Dag



Ble Medlem: 07 Jun 2006
Innlegg: 48
Bosted: Austevoll

InnleggSkrevet: 18-05-2007 23:20    Tittel: Svar med Sitat

Hadde han enda hatt vett til å tørke opp...
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
lagspiller



Ble Medlem: 23 Mar 2006
Innlegg: 200

InnleggSkrevet: 19-05-2007 09:20    Tittel: Svar med Sitat

Kanskje like greitt å få signal om hva du kan ha som forventning til kundebehandling i framtida. Kjøper du en ny Guzzi, kjøper du samtidig et 'varig forhold' til forhandleren samtidig. Måten forhandleren følger deg opp som kunde må 'treffe', både med nivået og viljen til å yte hjelp. Som deg, hadde ikke jeg fundert på å handle en ny Guzzi uprøvd. Ikke bare pga 'katta i sekken' -frykt, men også pga jeg hadde hatt store problemer med tillitt til forhandlerens vilje til å løse saker og ting som måtte oppstå i framtida.

Jeg har en viss forståelse for argumentet 'verdiforringelse' - særlig dersom det er en liten butikk eller en butikk med vaklende økonomi. Men en etablert butikk må ha en reklamebudsjett? De må beregne noen utgifter knyttet til salgsfremmende tiltak? Jeg kan ikke forstå annet enn at kostnadene ved å ha en prøve-MC er en billig måte å selge flere Grisoer.

I tillegg sender det HELT andre signaler om oppfølging til mulige kunder.
Dette er hemmligheten bak framgangen til Harley. Maskinene imponerer ikke, men salgs- og serviceinnstillingen du møter der, i alle ledd, er det beste jeg har sett. Særlig dersom du har nettopp blitt avvist hos Guzzi-forhandleren din. Det alene kaprer mange kunder.
_________________
Centauro
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

 
Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group