www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden www.motoguzziforum.no
Norsk Moto Guzzi Klubb Forum
 
 HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Breva 750 sidebevegelser (vridning)

 
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Anfelbre



Ble Medlem: 10 Apr 2016
Innlegg: 10
Bosted: Bodø

InnleggSkrevet: 13-09-2016 16:15    Tittel: Breva 750 sidebevegelser (vridning) Svar med Sitat

Nå som jeg for alvor begynner å bli glad i min første Guzzi må jeg spørre om noen kan fortelle meg om Guzzimotoren gir den lette sykkelen sideveis bevegelser under lett kjøring i lavere hastigheter.
Min "lille røde" vrir seg fra side til side når jeg kjører uten pådrag og i f.eks 40km/t.
Jeg er usikker på om slitasje i veibanen spiller inn, og lurer på om jeg må lete etter lagerslitasje i forhjul/gaffel eller om motoren faktisk gjør dette?
_________________
Olav B

Startet på Honda CB100 når alle med penger kjørte Kawa KH og lette etter bensinstasjoner.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
augbjo



Ble Medlem: 30 Apr 2006
Innlegg: 1015
Bosted: Tønsberg

InnleggSkrevet: 14-09-2016 07:18    Tittel: Svar med Sitat

Hei , effekten du merker når du ruser motoren vil du ikke merke under kjøring. - slitte dekk kan gi snodig oppførsel på litt ujevn vei , men jeg ville nok sjekket etter slakk i styrehode eller svingarmsopplagring. skal ikke mye til for å gi utslag.
_________________
Bjørn A


98- V10-Centauro Sport "Svanhild"- med Armec SideWinder
71- V7 Sport "Svarten"

Øvrige i stallen
2005 - Breva 750 "Pjusken"
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse Yahoo Messenger MSN Messenger
Anfelbre



Ble Medlem: 10 Apr 2016
Innlegg: 10
Bosted: Bodø

InnleggSkrevet: 14-09-2016 18:18    Tittel: Svar med Sitat

augbjo skrev:
Hei , effekten du merker når du ruser motoren vil du ikke merke under kjøring. - slitte dekk kan gi snodig oppførsel på litt ujevn vei , men jeg ville nok sjekket etter slakk i styrehode eller svingarmsopplagring. skal ikke mye til for å gi utslag.


Ok, du har jo en makan i stallen så jeg må vel høre på deg.. Jeg har helt nye Pirelli Sport Demon i originaldim, så det er i orden. Da antar jeg at det blir gjennomgang på lagre i vinter.. Har ikke opplevd en sånn bevegelse før, ikke spesielt vinglete men bikker lett fra side til side.. Sånn er det å bruktimportere, det er aldri kjedelig Laughing
_________________
Olav B

Startet på Honda CB100 når alle med penger kjørte Kawa KH og lette etter bensinstasjoner.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
augbjo



Ble Medlem: 30 Apr 2006
Innlegg: 1015
Bosted: Tønsberg

InnleggSkrevet: 17-09-2016 22:43    Tittel: Svar med Sitat

Hjullager kan også spille en rolle - bør sjekkes ved dekkbytte 😊
_________________
Bjørn A


98- V10-Centauro Sport "Svanhild"- med Armec SideWinder
71- V7 Sport "Svarten"

Øvrige i stallen
2005 - Breva 750 "Pjusken"
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse Yahoo Messenger MSN Messenger
Dag Minge



Ble Medlem: 09 Aug 2016
Innlegg: 15
Bosted: 1593 Svinndal

InnleggSkrevet: 23-09-2016 20:59    Tittel: Svar med Sitat

Har kanskje ikke noe nytt å tilføre, men hadde akkurat slike tendenser på min gamle sykkel og det var styrelagrene.
Sykkelen ville liksom ned til hver side som krengingen ble. Monterte nye styrerlager og alt var borte. Gjenget også opp og satt inn en smørenippel i stammen og pumpet fullt med fett. Har også gjort det med Nevada,n.
Vaskevann og diverse samler seg i det nederste lageret, så det varer mye lenger når fett blokkerer for det.
Hilsen Mingen. Very Happy
_________________
Operativ Ural 650
Norge 850 2009. VV-8869
Triumph Trophy 2013 DW-7243
California 2003 UA- 6087
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Yahoo Messenger
Guzziracer



Ble Medlem: 03 Mar 2006
Innlegg: 590
Bosted: Heggedal

InnleggSkrevet: 24-09-2016 09:21    Tittel: Svar med Sitat

Enig med siste taler, jeg ville begynt med å sjekke styrelagrene. Det pussige er at ustabilitet også kan skyldes at styrelagrene være for stramme....men da vil 'pulsen'/rytmen på pendlingen være langsommere.
Pendler styret hvis du slipper eller holder løst i det under fart?
Jeg antar (...) at Breva har koniske styrelagre som kan ettertrekkes hvis de er løse. Ikke trekk for hardt til, det blir like gæernt, få hjelp av 'noen voksne' Wink hvis du er usikker. Hvis lagrene ikke er så slitte at det har dannet seg merkbar 'grop' i rettfrem-posisjon så kan problemet være løst.

Har også vært ute for et tilfelle hvor pendling i styret skyldtes løse eiker i bakhjulet, så årsaken kan være vrien å finne...
_________________
Mvh.
Lars W.
Heggedal
157
-94 Quota 1064 "The Mighty Q"
-87 T5 med Almstedt vogn
-03 V11 Café Sport med Furax GT vogn
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

 
Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group