Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
Av |
Innlegg |
lølle
Ble Medlem: 03 Apr 2017 Innlegg: 90 Bosted: Fredrikstad
|
Skrevet: 07-04-2017 12:07 Tittel: Første tur |
|
|
Min fredagstur, endte med skyting i potter og deretter
full stopp😳
Er ikke tegn til liv. Ingen tenningsslag ved forsøk på
start. Ikke slik jeg helt ventet det, men håper det tar
seg opp😊
Ny bensin på tank.
Får hjelp av en mc engel som stoppet og dro til høyden
mc, for spørsmål om hjelp😊
Vel, en dårlig start på Guzzi eventyret, men det kan vel kun
gå oppover🤔 |
|
Til Toppen |
|
|
lølle
Ble Medlem: 03 Apr 2017 Innlegg: 90 Bosted: Fredrikstad
|
Skrevet: 07-04-2017 14:56 Tittel: |
|
|
Da ble det hjem med NAF.
Noen som kan hjelpe med noen råd?
Begynte å fuske, deretter skyte i potter, så full stopp.
Har gnist på plugger. Da er vel det elektriske i orden??
Er helt hjelpesløs når det gjelder strøm, så tips taes i mot med stor takk🌹 |
|
Til Toppen |
|
|
lølle
Ble Medlem: 03 Apr 2017 Innlegg: 90 Bosted: Fredrikstad
|
Skrevet: 07-04-2017 21:09 Tittel: |
|
|
Siste: bensinpumpe går. Kran på tank åpner, når tenning slås på.
Tok av tank, startet med startgass og gikk da så lenge det var bensin i slange til pumpe. Satt på tank igjen, startet og gikk i 2-3 min, så stopp igjen. Plugger helt tørre.
Er ikke vakum i tank. Målte også strøm inn på innsprøytningsdyser og de fikk strøm ved kjør på starter.
Kan pumpe gi for lite trykk? Det sitter en trykkventil(?) etter pumpe som må ha et vist trykk for å åpne?
Håper noen har et tips å komme med |
|
Til Toppen |
|
|
augbjo
Ble Medlem: 30 Apr 2006 Innlegg: 1015 Bosted: Tønsberg
|
Skrevet: 07-04-2017 21:59 Tittel: |
|
|
Det kan være flere mulige løsninger her .
Det er et filter som kan tettes - sjekk med ulf når han byttet det sist.
Det originale filteret koster flesk - men sjekker du med en bildeleleverandør (mekonomen eller andre ) så har de konverteringstabeller og du finner filter til hundrelappen.
En annen mulighet er at pumpen ikke gir nok trykk - det er en kjent problemstilling - men det vanligste da er at pumpen ikke går.
Siden pluggene er tørre er det vel å anta at feilen er på bensin siden..
Det er også ett rele og noen sikringer som kan ved dårlig kontakt kan gi noen og enhver litt grå hår - men hvis Ulf ikke har byttet filteret nylig så ville jeg testet den muligheten først. - det ligger under tanken i et klammer. - du kan også ha en bensinslange i klem et eller annet sted .
hvor bor du ? _________________ Bjørn A
98- V10-Centauro Sport "Svanhild"- med Armec SideWinder
71- V7 Sport "Svarten"
Øvrige i stallen
2005 - Breva 750 "Pjusken" |
|
Til Toppen |
|
|
lølle
Ble Medlem: 03 Apr 2017 Innlegg: 90 Bosted: Fredrikstad
|
Skrevet: 07-04-2017 22:18 Tittel: |
|
|
Bor i Råde.
Da har jeg litt å pusle med i morgen. Da skal bensinfilter byttes først om ikke Ulf har byttet det nylig.
For å se det positive, lærer man Guzzi'n å kjenne. Takk. |
|
Til Toppen |
|
|
Hans Petter
Ble Medlem: 03 Jan 2007 Innlegg: 613 Bosted: Kråkstad
|
Skrevet: 08-04-2017 15:27 Tittel: |
|
|
Hm. Det var ingen morsom start på Guzzi-eierskapet. Håper virkelig det ordner seg - ellers må vi komme en bøling til Råde for å se på spetakkelet og samtidig drikke kaffe. _________________ 1990 SPIII
1999 California EV 1100 m/ (planlagt) Dnepr-vogn
2004 Breva 750 (Sølvis)
2015 KTM 690 Dottori Rally Replica |
|
Til Toppen |
|
|
lølle
Ble Medlem: 03 Apr 2017 Innlegg: 90 Bosted: Fredrikstad
|
Skrevet: 08-04-2017 18:05 Tittel: |
|
|
Her kommer siste:
Har tømt tank og skyllet den. Tatt av bensinfilter (fikk ikke tak i nytt) så det gamle på igjen. Av med batteri, luftfilterboks, gjort rent. Tattav omtrent samtlige kontakter og jordingspunkter, gjort rent.
Satt sammen og den fyrte med det samme. Årsak til problem,aner ikke
Har kjørt litt i nærområdet og det har funket greit. Tør ikke helt å kjøre for langt
Ble litt sjokkert over pris på bensinfilter hos Mekonomen (kunne bestille)
Over 400,- + moms og da med 25% rabatt .
Jeg som trodde HD deler var dyre.
Håper på at alt er på stell. Pent vær i morgen, blir det en litt lengre rund tur. |
|
Til Toppen |
|
|
Hans Petter
Ble Medlem: 03 Jan 2007 Innlegg: 613 Bosted: Kråkstad
|
Skrevet: 08-04-2017 21:41 Tittel: |
|
|
Guzzi-deler er generelt ganske billige. Unntatt CDIen. Og et par filtre. _________________ 1990 SPIII
1999 California EV 1100 m/ (planlagt) Dnepr-vogn
2004 Breva 750 (Sølvis)
2015 KTM 690 Dottori Rally Replica |
|
Til Toppen |
|
|
lølle
Ble Medlem: 03 Apr 2017 Innlegg: 90 Bosted: Fredrikstad
|
Skrevet: 08-04-2017 22:31 Tittel: |
|
|
Hans Petter skrev: | Hm. Det var ingen morsom start på Guzzi-eierskapet. Håper virkelig det ordner seg - ellers må vi komme en bøling til Råde for å se på spetakkelet og samtidig drikke kaffe. |
Nå håper jeg jo det er i orden, men kaffe skulle dere nok få uansett😊 |
|
Til Toppen |
|
|
lølle
Ble Medlem: 03 Apr 2017 Innlegg: 90 Bosted: Fredrikstad
|
Skrevet: 09-04-2017 08:27 Tittel: |
|
|
Hans Petter skrev: | Guzzi-deler er generelt ganske billige. Unntatt CDIen. Og et par filtre. |
Kjøper du her til lands?
I så fall, hvem sitter på et bra utvalg? |
|
Til Toppen |
|
|
Hans Petter
Ble Medlem: 03 Jan 2007 Innlegg: 613 Bosted: Kråkstad
|
Skrevet: 09-04-2017 09:16 Tittel: |
|
|
Kjøper stort sett på nett på sidene jeg har nevnt over. _________________ 1990 SPIII
1999 California EV 1100 m/ (planlagt) Dnepr-vogn
2004 Breva 750 (Sølvis)
2015 KTM 690 Dottori Rally Replica |
|
Til Toppen |
|
|
lagspiller
Ble Medlem: 23 Mar 2006 Innlegg: 200
|
Skrevet: 09-04-2017 15:20 Tittel: |
|
|
Det er ikke ofte man må skifte bensinfilter. Om den koster 400 eller 500, er det snakk om 40-50kr pr år. Det må være overkommelig for de fleste.
Ellers er både guzzideler og harleydeler relativt rimlige sammenlignet med japanske eller BMW -deler... og listene av alternative deler er lange. Du står sjelden fast med en Guzzi. _________________ Centauro |
|
Til Toppen |
|
|
lølle
Ble Medlem: 03 Apr 2017 Innlegg: 90 Bosted: Fredrikstad
|
Skrevet: 09-04-2017 16:34 Tittel: |
|
|
Joda, greit nok men trodde det var lagervare når en kan bruke overgangstabell. Høyden mc, hadde ikke de med. De har vel gitt seg med Guzzi.
Fine nettsider som er nevnt, men om en behøver hastedeler?
Ingen i Norge som sitter på et bra lager av de delene som det går mest av og kan levere raskt? |
|
Til Toppen |
|
|
lagspiller
Ble Medlem: 23 Mar 2006 Innlegg: 200
|
Skrevet: 09-04-2017 17:38 Tittel: |
|
|
Tja. Hastedeler....
Oftest er slitedelene i en Guzzi tilsvarende bilmerker eller enkelte mc-merker. Det som går igjen i min erfaring er Mazda, BMV og Ducati.
Kunsten er å gjøre noe forarbeid. Søke på nettet og finne alt.partslister.
Jeg er på utkikk etter en oljefilter til V10'n min akkruat nå. Guzzifliter må jeg vente en stund på, men alt.parts listen for Guzzi 30.15.30.00 eller UFI 2328700 lister 30 alternativ som er helt like.
Og MC-deler sendt fra innføres uten moms. Kan ikke klage på det. _________________ Centauro |
|
Til Toppen |
|
|
lølle
Ble Medlem: 03 Apr 2017 Innlegg: 90 Bosted: Fredrikstad
|
Skrevet: 09-04-2017 18:07 Tittel: |
|
|
lagspiller skrev: | Tja. Hastedeler....
Oftest er slitedelene i en Guzzi tilsvarende bilmerker eller enkelte mc-merker. Det som går igjen i min erfaring er Mazda, BMV og Ducati.
Kunsten er å gjøre noe forarbeid. Søke på nettet og finne alt.partslister.
Jeg er på utkikk etter en oljefilter til V10'n min akkruat nå. Guzzifliter må jeg vente en stund på, men alt.parts listen for Guzzi 30.15.30.00 eller UFI 2328700 lister 30 alternativ som er helt like.
Og MC-deler sendt fra innføres uten moms. Kan ikke klage på det. |
Takk, nyttig å vite👍 |
|
Til Toppen |
|
|
|