www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden www.motoguzziforum.no
Norsk Moto Guzzi Klubb Forum
 
 HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Ny eier av Stelvio

 
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Rytmekongen



Ble Medlem: 02 Sep 2010
Innlegg: 5
Bosted: Oslo

InnleggSkrevet: 07-04-2017 13:36    Tittel: Ny eier av Stelvio Svar med Sitat

Halloen.

Etter 35 år på mc og en hel haug med japanske sykler av alle de 4 merkene har jeg nå tatt det store spranger; anskaffet en 2008 Stelvio. Jeg har altså 0-zero erfaring med Guzzi eller italiensk for øvrig men har alltid synes at guzzi har vært fett. I hvert fall de moderne syklene..hmhm


Jeg er ikke noe særlig til mekaniker og har alltid vært mer glad i å kjøre enn å skru og gnikke. Så er det sagt.

Ha meg unnskyldt mine ydmyke synspunkt og dumme spørsmål. Glad for alle svar.

Førsteinntrykket etter 10 mil er riktig bra.
- Forbausende mye effekt. Ikke helt som min cb1300 men bra punch.
- Ikke plagsomme vibrasjoner. Var svært skeptisk her må jeg innrømme.
- Masse it faktor.
- Veldig bra plass for en kar på 1,92. Var redd knærne skulle ligge mot sylindertoppene men de går klar. I det hele tatt komfortabel.

Så til det som jeg kicker litt på:
- Skikkelig dustete bensinmåler. Kun tre indikatorer!!! I praksis må man bruke tripteller hele tiden. Er det bedre på nyere modeller?
- Vindskjermen er hverken fugl eller fisk. Hva anbefales å bytte til hvis man trenger større?

Til slutt noen spm.

- Noe spesielt jeg bør være obs på for å få den til å vare?
- Det er mye mer av motoren som er eksponert enn det jeg er vant til . Man føler at man kikker rett inn i hjerte og nyrer på sykkelen. Er dette et problem i øsende regnvær eller hvis man bruker hageslange/høytrykkspyler til å spyle av sykkelen?
- Er det noen mods som absolutt er å anbefale?
- Jeg bor i Oslo. Hvilket verksted i nærheten er best på guzzi?

TIA

Lars
Smile
_________________
Ikke no' tull, frabes !
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Gordon



Ble Medlem: 25 Jun 2015
Innlegg: 43
Bosted: Hokksund

InnleggSkrevet: 07-05-2017 13:23    Tittel: Stelvio spørsmålene Svar med Sitat

Hei Lars,
Jeg har ikke svar til alle spørsmålene din men:
Jeg har den 2011 Stelvio NTX utgave. Bensin måler er delt i 6 indikatorer.
Vindskjerm - NTX modell har en litt høyere skjerm med justerbar vinge.
Et svaktpunkt er eksos pakning ved forbindelse mellom eksos rør og sentral eksos rør. Det kan være kjekt å har et sett ekstra. Jeg har nettopp hatt en 40,000 service på min Stelvio og måtte bytte kam akselene p.g.a. slitasje. Jeg er opplyste at metall brukt på kam akselene er ikke det beste, dog delen kan holder ut mye mer på andre Stelvioer.
Jeg har fått montert en Booster Plug - www.boosterplug.com. Den jobber som en Fuel Injection Compensator.

To verksteder jeg har brukt er Høiden MC-senter, Moss, og Hadeland MC og Fritid, Brandbu. Begge har, etter min meningen, kompetent, hyggelig, og service innstilt ansatt, dog jeg har brukt Hadeland i det siste som også gi deg rabatt som medlem av MG klubben.

Håper dette gi deg noen innblikk til Guzzi verden.
Gordon
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Gunnar Østmoe



Ble Medlem: 15 Mai 2017
Innlegg: 9

InnleggSkrevet: 15-05-2017 22:09    Tittel: Stelvio Svar med Sitat

Jeg kan bare gratulere med et godt valg. Denne kommer du nok til å leve godt med. Jeg har hatt en NTX i 2-3 år, og er godt fornøyd. Noe småtteri har det vært, men det er til å leve med. Den har nå gått drøyt 40.000. Nevnte eksospakning er byttet. Hadde også en kontaktfeil(sannsynligvis på connector til bensinpumpe). Denne fant jeg ikke selv, så Reimar på Hadeland MC ordnet dette. Ellers så er det bare å følge serviceboka.
Jeg oppfatter ikke bensinmåleren som noe problem. Da heller at tanken er på kun 18 liter. På 2012 mod så er den oppgradert til 32 liter. Dersom elektronikken er som på min, så får du beskjed både med reservelampe samt egen trippteller om hvor langt du har igjen. Dette finner du fort ut av.
Vindskjermen er litt liten på min også. Jeg har satt på en vindguide fra Laminarlip.com. Fungerer brukbart.
Tror ikke du skal være redd for å vaske! Jeg vasker sjeldent, men det er ikke noe som ikke tåler vann her. Etter over 30 år på Guzzi så er jeg av den oppfatning at de er laget for å brukes.
Som du skjønner så er nok jeg noe inhabil, men Stelvio er i mine øyne en flott motorsykkel som gir meg det jeg er på jakt etter. Pålitelighet, sjarm og komfort.
Sykkelen din er jo snart 10 år, så ett eller annet dukker sikkert opp. Reimar på Hadeland hjelper deg ganske sikkert. Han kjenner sin Guzzi.
Lykke til som Guzzi eier. Det var neimen ikke for tidlig!!!
_________________
Gunnar Østmoe
LeMans III - 84
Stelvio NTX - 10
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

 
Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group