www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden www.motoguzziforum.no
Norsk Moto Guzzi Klubb Forum
 
 HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Batteri til EV1100 1998 modell

 
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
osnes



Ble Medlem: 16 Apr 2007
Innlegg: 48
Bosted: Trondheim

InnleggSkrevet: 14-05-2017 18:15    Tittel: Batteri til EV1100 1998 modell Svar med Sitat

Har sett på internett etter nødvendig størrelse på batteri, men det er oppgitt litt forskjellig. På en tidligere California II brukte jeg batteri på 28 Ah eller større (mener jeg å huske). Noen tips?
_________________
Asbjørn Osnes medlem nr. 981
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside
Gorgon



Ble Medlem: 16 Des 2014
Innlegg: 75
Bosted: austevoll

InnleggSkrevet: 14-05-2017 21:18    Tittel: Svar med Sitat

Hadde samme problemet da jeg var på jakt etter batteri til min Jackal.
Men i fjor på disse tider var innom Biltema i ett ærend , og fikk da greie på ett Biltema hadde lansert en ny serie gel-batterier for Harley-Davidson som var ekstra kraftig bygget og skulle motstå vibrasjoner fra denne motortypen,og kan batteriet overleve en Harley klarer det sagtens en Guzzi.
Ett ekstra pluss var forsterkede poler i skikkelig metall støpt ned i batteriet med solid skrutilkobling.
Att batteriet i tillegg har tilnærmet samme målene som ett orginalt Guzzibatteri og att det er noe kraftigere med sine 30 amp er jo heller ikke ett minus.
Batteriet er 16 mm kortere,6 mm bredere og 9 mm høyere enn ett orginalt Guzzi batteri , men passer rett nedi Guzziens batterimatte og med god klaring til setet.
Har tidligere hatt noen dårlige erfaringer med Biltemas mc batterier grunnet underdimensjonerte poler ,og i utgangspunktet hadde jeg bestemt meg for att flere Biltemabatteri blir det ikke på meg,men dette batteriet er virkelig bombesikkert og kan anbefales på det sterkeste med sine overdimensjonerte poler og kraftige utførelse,og att batteriet tørner motoren raskere er også ett pluss.
Har nå stått vinteren over uten vedlikeholdslading og har samme volt som da jeg satte biken fra meg ifjor høst
Batteriet har nr 80232 og koster kr 1399 og er vel tilgjengelig i stort sett de fleste av Biltemas butikker Cool
_________________
California Bobber 1100

Indian Shout 1800 (Scout med stroket Chief motor)
Kawaski Drifter 800
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
osnes



Ble Medlem: 16 Apr 2007
Innlegg: 48
Bosted: Trondheim

InnleggSkrevet: 16-05-2017 22:27    Tittel: Batteri 30 Ah Svar med Sitat

Jeg fulgte rådet om kjøp av Biltema batteri (HD batteri) på 30 Ah. Det gikk greit å få på plass.
_________________
Asbjørn Osnes medlem nr. 981
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

 
Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group