Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
Av |
Innlegg |
Roy Arild
Ble Medlem: 12 Jun 2016 Innlegg: 165 Bosted: Skotterud
|
Skrevet: 29-09-2017 15:04 Tittel: 850GT minioppdatering 12.06.2018 |
|
|
Har overtatt restene av en 850GT fra -72. Er det noe alldeles særskilt å se ette+, bortsett fra eventuelt kromma sylindere og null oljefilter. Hvis det stemmer med årsmodellen da.
Restene var solgt ny i Tyskland.
....og nei..det blir alldeles sikkert ikke en originalrenovering. Noe slikt kanskje??
Lånt her: http://kickstart.bikeexif.com/wp-content/uploads/2009/09/moto_guzzi_ambassador.jpg _________________ Vennligst Roy-Arild
-72 850GT
-86 LM 1000
-91 BMW K1 m. Speedline vogn
Sist endret av Roy Arild den 12-06-2018 14:29, endret 19 ganger |
|
Til Toppen |
|
|
Guzziracer
Ble Medlem: 03 Mar 2006 Innlegg: 590 Bosted: Heggedal
|
Skrevet: 29-09-2017 15:50 Tittel: |
|
|
Oj den svarte er tøff! Kanskje noe sånt er neste-neste-neste prosjekt?
En ting jeg vet om: Festeskruene til dynamoen, mellom sylindrene. Hvis en av disse skruene er brukket av så er det vrient å lage nytt feste. _________________ Mvh.
Lars W.
Heggedal
157 |
|
Til Toppen |
|
|
Gorgon
Ble Medlem: 16 Des 2014 Innlegg: 75 Bosted: austevoll
|
Skrevet: 30-09-2017 21:37 Tittel: |
|
|
Dette lover bra,restureringsprosjekt nr 2-stå på Roy Arild-dette gleder vi oss til
Den sorte var forresten råtøff _________________ California Bobber 1100
Indian Shout 1800 (Scout med stroket Chief motor)
Kawaski Drifter 800 |
|
Til Toppen |
|
|
Roy Arild
Ble Medlem: 12 Jun 2016 Innlegg: 165 Bosted: Skotterud
|
Skrevet: 01-10-2017 10:29 Tittel: |
|
|
Prosjekt og prosjekt..her blir det ikke gjort de store tingene. Allt som er krom sandblåses og pulverlakkes,
evenuelt slipe ned og male det med svart hammerlakk. Eksosanlegget, er ordenlig brunt, slipe og lakkere med svart eksoslakkk fra Biltema?
Nye sylindere og stempler, (regner med at det kromma sylindere nå). Sette inn 88mm boring istedet for 83
Eventuelt fjern krom og legge på nikasilbelegg, hvem gjør det Norge?
Bygge om blokka til oljefilter i bunnpanna, eventult utvendig montert filter som delfiltrerer olje.
Noe nye kabelbiter her og der, Dekkene er 20 år gamle, må kanskje byttes.
Ramme renses og males / lakkeres. Sjekk gearkasse, kardang. Er jo mulog det er noe å finne på der.
Sete..får lage meg et solosete, originalsate kommer ikke mer i bruk.
Sette inn en moderne dynamo?
Originale sidevesker....hmmmm...må jeg tenke på.
Det må da være noen her som har drevet med disse gamle greiene??
Nei, jeg trenger ikke hjelp, med ett paar erfasringstips hadde jo sikkert ikke skadet.
Boltene til dynamofeste er nevnt, takk for det. Skal sjekkes. _________________ Vennligst Roy-Arild
-72 850GT
-86 LM 1000
-91 BMW K1 m. Speedline vogn |
|
Til Toppen |
|
|
Rolf Halvorsen
Ble Medlem: 08 Feb 2006 Innlegg: 245 Bosted: Gj�vik
|
Skrevet: 03-10-2017 19:39 Tittel: |
|
|
Veiva di har 70mm slaglengde.
Usikker på om det er greit å øke fra 83 til 88mm sylindre.
Det er likevel billigere og enklere å kjøpe nye sylindre enn å få NIKASIL-belagte de gamle.
Har du sjekka veiva di på slitasje? Ha akkurat nå lagt ut ei ny veiv som er bortimot ny angående slitasje.
Rolf |
|
Til Toppen |
|
|
bendik
Ble Medlem: 01 Mar 2006 Innlegg: 75 Bosted: østjylland dk.
|
Skrevet: 04-10-2017 12:43 Tittel: |
|
|
Hvis det er en original 850GT så har den 78mm slaglengde, akkurat som alle Tonti 850 med 83mm boring. |
|
Til Toppen |
|
|
Roy Arild
Ble Medlem: 12 Jun 2016 Innlegg: 165 Bosted: Skotterud
|
Skrevet: 04-10-2017 13:21 Tittel: |
|
|
Det er korrekt Bendik. 70mm slag er til V7 _________________ Vennligst Roy-Arild
-72 850GT
-86 LM 1000
-91 BMW K1 m. Speedline vogn |
|
Til Toppen |
|
|
Rolf Halvorsen
Ble Medlem: 08 Feb 2006 Innlegg: 245 Bosted: Gj�vik
|
Skrevet: 04-10-2017 19:43 Tittel: |
|
|
Sorry - jeg tok feil.
Rolf |
|
Til Toppen |
|
|
Roy Arild
Ble Medlem: 12 Jun 2016 Innlegg: 165 Bosted: Skotterud
|
Skrevet: 05-10-2017 14:58 Tittel: |
|
|
Rolf Halvorsen skrev: | Sorry - jeg tok feil.
Rolf |
Jepp, men så er det ingen som er feilfrie heller _________________ Vennligst Roy-Arild
-72 850GT
-86 LM 1000
-91 BMW K1 m. Speedline vogn |
|
Til Toppen |
|
|
Roy Arild
Ble Medlem: 12 Jun 2016 Innlegg: 165 Bosted: Skotterud
|
Skrevet: 08-10-2017 17:02 Tittel: Juhuuu..det er flere dagers jobb :-) |
|
|
Må nok sveise eksosanlegget . Krom må poleres ),
litt nye låser, så må jeg sikkert sortere noe på det elektriske.
Muligens må motoren overhaler....og gearkassa...og kardangen....og bremsene...
og styrelager...litt ny lakk kanskje.
_________________ Vennligst Roy-Arild
-72 850GT
-86 LM 1000
-91 BMW K1 m. Speedline vogn |
|
Til Toppen |
|
|
lølle
Ble Medlem: 03 Apr 2017 Innlegg: 90 Bosted: Fredrikstad
|
Skrevet: 08-10-2017 22:32 Tittel: |
|
|
Blir nok ikke arbeidsledig, med det første😊 |
|
Til Toppen |
|
|
Roy Arild
Ble Medlem: 12 Jun 2016 Innlegg: 165 Bosted: Skotterud
|
Skrevet: 09-10-2017 13:06 Tittel: Demontering |
|
|
Har tatt en liten sjekk hvordan ting ser ut....de ser ikke ut .
Spesielt det elektriske blir en lite utfordring. Jeg troooor det er kun nytt som gjelder.
Mutterne på eksosanlegget har fått lide opp gjennom årene...Legg merke til at det er to forskjellig her.
Tannlaus kardan..denne er byttet ut, sitter en i som er i orden, heldigvis.
Topper ser bra ut
Så langt..
Sylinderene er de gode gamle med hardkrom, som må byttes. De ser ut som nye, men det er vel
ikke smart å kjøre med de. Enten nye cylindersett, eller ny nikasil. Sistnevte koster ca 7300,00 i
Norge og ca 5000,00 i Sverige.
Nytt sett stempler og sylindere koster i billigste fall ca 5600,00kr
Så langt ser det bra ut. _________________ Vennligst Roy-Arild
-72 850GT
-86 LM 1000
-91 BMW K1 m. Speedline vogn |
|
Til Toppen |
|
|
Roy Arild
Ble Medlem: 12 Jun 2016 Innlegg: 165 Bosted: Skotterud
|
Skrevet: 10-10-2017 14:46 Tittel: Fortsatt litt idag |
|
|
Sveiset bakskjermen som nesten var tvert av.
Begge skjermene slipt og klar for grunning.
Er opprinnelig krommet, som har begynt å ruste
under lakken.
Tanklokken måtte brytes opp..kan nå åpnes uten nøkkel .
Silentblokker til instrumenter, fullstendig oppløst
Nytt verktøy i all hast.
Fargetest på toppdeksel..hmmm:)
Så langt...
Er ikke mye igjen.
_________________ Vennligst Roy-Arild
-72 850GT
-86 LM 1000
-91 BMW K1 m. Speedline vogn |
|
Til Toppen |
|
|
Guzziracer
Ble Medlem: 03 Mar 2006 Innlegg: 590 Bosted: Heggedal
|
Skrevet: 10-10-2017 15:01 Tittel: |
|
|
Jeg er storlig imponert over pågangsmot og fremdrift her! Har du noe triks for å få sånn virketrang?
Det står noe eksotisk blått i bakgrunnen som sikkert også krever sitt, hva er dette? _________________ Mvh.
Lars W.
Heggedal
157 |
|
Til Toppen |
|
|
Roy Arild
Ble Medlem: 12 Jun 2016 Innlegg: 165 Bosted: Skotterud
|
Skrevet: 10-10-2017 18:23 Tittel: |
|
|
Heisann Lars; Nei jeg har ingen triks...utenom å holde seg i bevegelse .
I bakgrunnen er en 1974 Citroen DSpecial. Der er det intet å gøre, utenom å fylle bensin i ny og ne . Brukes til en og annen søndagstur _________________ Vennligst Roy-Arild
-72 850GT
-86 LM 1000
-91 BMW K1 m. Speedline vogn |
|
Til Toppen |
|
|
|