www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden www.motoguzziforum.no
Norsk Moto Guzzi Klubb Forum
 
 HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

850GT minioppdatering 12.06.2018
Gå til side 1, 2, 3, 4  Neste
 
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Roy Arild



Ble Medlem: 12 Jun 2016
Innlegg: 165
Bosted: Skotterud

InnleggSkrevet: 29-09-2017 15:04    Tittel: 850GT minioppdatering 12.06.2018 Svar med Sitat

Har overtatt restene av en 850GT fra -72. Er det noe alldeles særskilt å se ette+, bortsett fra eventuelt kromma sylindere og null oljefilter. Hvis det stemmer med årsmodellen da.

Restene var solgt ny i Tyskland.

....og nei..det blir alldeles sikkert ikke en originalrenovering. Noe slikt kanskje??



Lånt her: http://kickstart.bikeexif.com/wp-content/uploads/2009/09/moto_guzzi_ambassador.jpg
_________________
Vennligst Roy-Arild

-72 850GT
-86 LM 1000
-91 BMW K1 m. Speedline vogn


Sist endret av Roy Arild den 12-06-2018 14:29, endret 19 ganger
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Guzziracer



Ble Medlem: 03 Mar 2006
Innlegg: 590
Bosted: Heggedal

InnleggSkrevet: 29-09-2017 15:50    Tittel: Svar med Sitat

Oj den svarte er tøff! Kanskje noe sånt er neste-neste-neste prosjekt?
En ting jeg vet om: Festeskruene til dynamoen, mellom sylindrene. Hvis en av disse skruene er brukket av så er det vrient å lage nytt feste.
_________________
Mvh.
Lars W.
Heggedal
157
-94 Quota 1064 "The Mighty Q"
-87 T5 med Almstedt vogn
-03 V11 Café Sport med Furax GT vogn
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Gorgon



Ble Medlem: 16 Des 2014
Innlegg: 75
Bosted: austevoll

InnleggSkrevet: 30-09-2017 21:37    Tittel: Svar med Sitat

Dette lover bra,restureringsprosjekt nr 2-stå på Roy Arild-dette gleder vi oss til Wink
Den sorte var forresten råtøff Cool
_________________
California Bobber 1100

Indian Shout 1800 (Scout med stroket Chief motor)
Kawaski Drifter 800
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Roy Arild



Ble Medlem: 12 Jun 2016
Innlegg: 165
Bosted: Skotterud

InnleggSkrevet: 01-10-2017 10:29    Tittel: Svar med Sitat

Prosjekt og prosjekt..her blir det ikke gjort de store tingene. Allt som er krom sandblåses og pulverlakkes,
evenuelt slipe ned og male det med svart hammerlakk. Eksosanlegget, er ordenlig brunt, slipe og lakkere med svart eksoslakkk fra Biltema?
Nye sylindere og stempler, (regner med at det kromma sylindere nå). Sette inn 88mm boring istedet for 83 Confused
Eventuelt fjern krom og legge på nikasilbelegg, hvem gjør det Norge?

Bygge om blokka til oljefilter i bunnpanna, eventult utvendig montert filter som delfiltrerer olje.

Noe nye kabelbiter her og der, Dekkene er 20 år gamle, må kanskje byttes.
Ramme renses og males / lakkeres. Sjekk gearkasse, kardang. Er jo mulog det er noe å finne på der.

Sete..får lage meg et solosete, originalsate kommer ikke mer i bruk.

Sette inn en moderne dynamo?

Originale sidevesker....hmmmm...må jeg tenke på.


Det må da være noen her som har drevet med disse gamle greiene??
Nei, jeg trenger ikke hjelp, med ett paar erfasringstips hadde jo sikkert ikke skadet.
Boltene til dynamofeste er nevnt, takk for det. Skal sjekkes.
_________________
Vennligst Roy-Arild

-72 850GT
-86 LM 1000
-91 BMW K1 m. Speedline vogn
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Rolf Halvorsen



Ble Medlem: 08 Feb 2006
Innlegg: 245
Bosted: Gj�vik

InnleggSkrevet: 03-10-2017 19:39    Tittel: Svar med Sitat

Veiva di har 70mm slaglengde.
Usikker på om det er greit å øke fra 83 til 88mm sylindre.
Det er likevel billigere og enklere å kjøpe nye sylindre enn å få NIKASIL-belagte de gamle.

Har du sjekka veiva di på slitasje? Ha akkurat nå lagt ut ei ny veiv som er bortimot ny angående slitasje.

Rolf
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
bendik



Ble Medlem: 01 Mar 2006
Innlegg: 75
Bosted: østjylland dk.

InnleggSkrevet: 04-10-2017 12:43    Tittel: Svar med Sitat

Hvis det er en original 850GT så har den 78mm slaglengde, akkurat som alle Tonti 850 med 83mm boring.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Roy Arild



Ble Medlem: 12 Jun 2016
Innlegg: 165
Bosted: Skotterud

InnleggSkrevet: 04-10-2017 13:21    Tittel: Svar med Sitat

Det er korrekt Bendik. 70mm slag er til V7
_________________
Vennligst Roy-Arild

-72 850GT
-86 LM 1000
-91 BMW K1 m. Speedline vogn
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Rolf Halvorsen



Ble Medlem: 08 Feb 2006
Innlegg: 245
Bosted: Gj�vik

InnleggSkrevet: 04-10-2017 19:43    Tittel: Svar med Sitat

Sorry - jeg tok feil.

Rolf
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Roy Arild



Ble Medlem: 12 Jun 2016
Innlegg: 165
Bosted: Skotterud

InnleggSkrevet: 05-10-2017 14:58    Tittel: Svar med Sitat

Rolf Halvorsen skrev:
Sorry - jeg tok feil.

Rolf


Jepp, men så er det ingen som er feilfrie heller Laughing Laughing
_________________
Vennligst Roy-Arild

-72 850GT
-86 LM 1000
-91 BMW K1 m. Speedline vogn
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Roy Arild



Ble Medlem: 12 Jun 2016
Innlegg: 165
Bosted: Skotterud

InnleggSkrevet: 08-10-2017 17:02    Tittel: Juhuuu..det er flere dagers jobb :-) Svar med Sitat

Må nok sveise eksosanlegget Cool. Krom må poleres Smile),
litt nye låser, så må jeg sikkert sortere noe på det elektriske.
Muligens må motoren overhaler....og gearkassa...og kardangen....og bremsene...
og styrelager...litt ny lakk kanskje. Laughing










_________________
Vennligst Roy-Arild

-72 850GT
-86 LM 1000
-91 BMW K1 m. Speedline vogn
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
lølle



Ble Medlem: 03 Apr 2017
Innlegg: 90
Bosted: Fredrikstad

InnleggSkrevet: 08-10-2017 22:32    Tittel: Svar med Sitat

Shocked Blir nok ikke arbeidsledig, med det første😊
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse
Roy Arild



Ble Medlem: 12 Jun 2016
Innlegg: 165
Bosted: Skotterud

InnleggSkrevet: 09-10-2017 13:06    Tittel: Demontering Svar med Sitat

Har tatt en liten sjekk hvordan ting ser ut....de ser ikke ut Very Happy .



Spesielt det elektriske blir en lite utfordring. Jeg troooor det er kun nytt som gjelder.



Mutterne på eksosanlegget har fått lide opp gjennom årene...Legg merke til at det er to forskjellig her.



Tannlaus kardan..denne er byttet ut, sitter en i som er i orden, heldigvis.



Topper ser bra ut




Så langt..



Sylinderene er de gode gamle med hardkrom, som må byttes. De ser ut som nye, men det er vel
ikke smart å kjøre med de. Enten nye cylindersett, eller ny nikasil. Sistnevte koster ca 7300,00 i
Norge og ca 5000,00 i Sverige.
Nytt sett stempler og sylindere koster i billigste fall ca 5600,00kr
Så langt ser det bra ut.
_________________
Vennligst Roy-Arild

-72 850GT
-86 LM 1000
-91 BMW K1 m. Speedline vogn
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Roy Arild



Ble Medlem: 12 Jun 2016
Innlegg: 165
Bosted: Skotterud

InnleggSkrevet: 10-10-2017 14:46    Tittel: Fortsatt litt idag Svar med Sitat

Sveiset bakskjermen som nesten var tvert av.



Begge skjermene slipt og klar for grunning.
Er opprinnelig krommet, som har begynt å ruste
under lakken.



Tanklokken måtte brytes opp..kan nå åpnes uten nøkkel Cool .



Silentblokker til instrumenter, fullstendig oppløst



Nytt verktøy i all hast.



Fargetest på toppdeksel..hmmm:)



Så langt...



Er ikke mye igjen.


_________________
Vennligst Roy-Arild

-72 850GT
-86 LM 1000
-91 BMW K1 m. Speedline vogn
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Guzziracer



Ble Medlem: 03 Mar 2006
Innlegg: 590
Bosted: Heggedal

InnleggSkrevet: 10-10-2017 15:01    Tittel: Svar med Sitat

Jeg er storlig imponert over pågangsmot og fremdrift her! Har du noe triks for å få sånn virketrang?
Det står noe eksotisk blått i bakgrunnen som sikkert også krever sitt, hva er dette?
_________________
Mvh.
Lars W.
Heggedal
157
-94 Quota 1064 "The Mighty Q"
-87 T5 med Almstedt vogn
-03 V11 Café Sport med Furax GT vogn
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Roy Arild



Ble Medlem: 12 Jun 2016
Innlegg: 165
Bosted: Skotterud

InnleggSkrevet: 10-10-2017 18:23    Tittel: Svar med Sitat

Heisann Lars; Nei jeg har ingen triks...utenom å holde seg i bevegelse Very Happy Very Happy .

I bakgrunnen er en 1974 Citroen DSpecial. Der er det intet å gøre, utenom å fylle bensin i ny og ne Smile . Brukes til en og annen søndagstur
_________________
Vennligst Roy-Arild

-72 850GT
-86 LM 1000
-91 BMW K1 m. Speedline vogn
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram Alle klokkeslett er CET (Europa)
Gå til side 1, 2, 3, 4  Neste
Side 1 av 4

 
Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group