www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden www.motoguzziforum.no
Norsk Moto Guzzi Klubb Forum
 
 HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

850GT minioppdatering 12.06.2018
Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste
 
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
bendik



Ble Medlem: 01 Mar 2006
Innlegg: 75
Bosted: østjylland dk.

InnleggSkrevet: 10-10-2017 23:03    Tittel: Svar med Sitat

Hei Roy Arild

Ja, jeg er imponert jeg også, og så samtidig som LM prosjektet!
Det var engang jeg også kastet meg over projekter som din 850 GT, men jeg kan merke med alderen at skrueentusiasmen er på lett avtagende, men jeg gjør hva det skal gjøres på min LM3.
Min første Guzzi var en 850 GT `73 som var ille medtatt. Den så ikke så forsømt ut som din, og jeg kunne sånn akkurat kjøre den hjem de ca 8 mil.
Det var som om den bare kjørte i kraft av sin størrelse, og det skulle vise seg at alt i motoren var ødelagt, masse metallspon og -stykker i bunnpanna.
Til og med motorblokk måtte kjøpes ny.
Håper du slipper lettere med din, og at det ikke har vært sirkulerende krom flaker. Men du må i allafall ta ut veiva og få renset ut i slamfella. Koster jo noen penger i nye rådebolter, pakninger ol. , men sånn er det. Man kan jo glede seg over hvor enkel guzzi motoren er å arbeide på.
Hvordan ser gjengene til omløpsmutterne til eksosen ut i toppene ?
Du har allerede fått råd om at boltene til krybben som dynamoen spennes fast på er kritisk. De sitter for nære hverandre, og har en tendens til å løsne seg pga. vibrasjoner fra den tunge dynamoen - ikke bra.
Du hadde kanskje ikke tenkt deg å plukke fra hverandre verken motoren eller girboksen kanskje ?

Hefter på et par fotos av hjemmelavet holdeverktøy som er bra å ha.
Du har jo de kasserte Surflex klutsj-platene fra LMen til å lage værktøy av til "deep spline" bossen du har på! De kom jo først i `89, så begge dine er født med "shallow spline" boss. Jeg har laga meg verktøy til begge typer som du kan se. Og et holdeverktøy til utgangsakslen på girboksen kan man jo snilt lage seg av et gammelt kardangledd eller en muffe !

Spennende å følge med,- og takk for at du deler det med oss !

Ciao
Bendik

https://ibb.co/byaZfb

https://ibb.co/frEXYw

https://ibb.co/eZxVLb
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Roy Arild



Ble Medlem: 12 Jun 2016
Innlegg: 162
Bosted: Skotterud

InnleggSkrevet: 11-10-2017 14:32    Tittel: Svar med Sitat

Hei Bendik.

Litt demontering blir det Smile . Feste for dynamo (boltene) er som nytt. Ikke ødelagt eller lealaust.
Gjenger i toppene til eksosanlegget er helt ok. Det ser lovende ut når det gjelder kromflak, får se når det er litt mer demontert.

Gearkassen lar jeg muligens i fred og ro.
Det er for øyeblikket on å gjøre og skaffe seg overblikk og skader og kostnader. Det kommer nok til å stoppe opp litt, deler må kjøpes, men først må penger på bordet Smile

Når det gjelder alder...akkja..jeg er over både den første og den andre ungdom Cool
_________________
Vennligst Roy-Arild

-72 850GT
-86 LM 1000
-91 BMW K1 m. Speedline vogn


Sist endret av Roy Arild den 11-10-2017 16:19, endret 2 ganger
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Roy Arild



Ble Medlem: 12 Jun 2016
Innlegg: 162
Bosted: Skotterud

InnleggSkrevet: 11-10-2017 16:16    Tittel: Svar med Sitat

Clutchen er ikke lik med LM'n, forskjellig tanning.




Visste ikke at Moto Guzzi hadde clutch i oljebad Mr. Green
Gearolje!



Her har noen vært før..



Utrolig tykt kokslag på stemplene og oljeringer



Sylinderene ser alldeles utmerket ut, ingen skader. Ny test med magnet bekrefter krombelegg.





Dette fant jeg i bunnpanna, har ikke greid å identifisere det så langt.
Forøvrig så viste ikke innspeksjon av bunnpanne noe av interesse.



Olja i gearkassa, meget bra, ingen spon eller løse deler.
Motoroljen så likedan ut.


_________________
Vennligst Roy-Arild

-72 850GT
-86 LM 1000
-91 BMW K1 m. Speedline vogn
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Roy Arild



Ble Medlem: 12 Jun 2016
Innlegg: 162
Bosted: Skotterud

InnleggSkrevet: 12-10-2017 18:23    Tittel: Svar med Sitat

Bendik! Hva skjedde??? Skulle svare på innlegget ditt...så er det forsvunnet Shocked
_________________
Vennligst Roy-Arild

-72 850GT
-86 LM 1000
-91 BMW K1 m. Speedline vogn
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
bendik



Ble Medlem: 01 Mar 2006
Innlegg: 75
Bosted: østjylland dk.

InnleggSkrevet: 12-10-2017 19:59    Tittel: Svar med Sitat

Unnskyld Roy Arild, jeg tror jeg ble litt småparanoid og slettet det !
Men du har lest det kan jeg forstå,- så hvis du kan huske noe som du lurte på eller har en kommentar til, så ville jeg bli glad hvis du kom frempå med det!

Alt godt
Bendik
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Roy Arild



Ble Medlem: 12 Jun 2016
Innlegg: 162
Bosted: Skotterud

InnleggSkrevet: 12-10-2017 20:19    Tittel: Svar med Sitat

Mr. Green Husker noe av det..

Du kan jo kontakte meg på roy-aaa(at)online.no.
_________________
Vennligst Roy-Arild

-72 850GT
-86 LM 1000
-91 BMW K1 m. Speedline vogn
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
bendik



Ble Medlem: 01 Mar 2006
Innlegg: 75
Bosted: østjylland dk.

InnleggSkrevet: 15-10-2017 09:53    Tittel: Svar med Sitat

Det vil jeg gøre Mr. Rogers !

Vennligst Bendik
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Roy Arild



Ble Medlem: 12 Jun 2016
Innlegg: 162
Bosted: Skotterud

InnleggSkrevet: 18-10-2017 15:14    Tittel: Svar med Sitat

Ramme lakkert



Sidevesker...original??



Til og med hurtigkobling


_________________
Vennligst Roy-Arild

-72 850GT
-86 LM 1000
-91 BMW K1 m. Speedline vogn
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Roy Arild



Ble Medlem: 12 Jun 2016
Innlegg: 162
Bosted: Skotterud

InnleggSkrevet: 25-10-2017 20:57    Tittel: Svar med Sitat

Litt lakkfjerning....tanken hadde sånn ca 9 lag Shocked





_________________
Vennligst Roy-Arild

-72 850GT
-86 LM 1000
-91 BMW K1 m. Speedline vogn
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Roy Arild



Ble Medlem: 12 Jun 2016
Innlegg: 162
Bosted: Skotterud

InnleggSkrevet: 26-10-2017 13:59    Tittel: Svar med Sitat

Forgasser(ne)...uuuurgh. Seig gugge som luktet noe grønnjævli. I den andre var det rikelig irr.



Slammfella..


Halvfull





Slik skal det se ut



Ikke aller værst



Lagre forøvrig så meget bra ut, ingen riper



Bilder kan lyve...det er 100% lagerflate.


_________________
Vennligst Roy-Arild

-72 850GT
-86 LM 1000
-91 BMW K1 m. Speedline vogn
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Gorgon



Ble Medlem: 16 Des 2014
Innlegg: 75
Bosted: austevoll

InnleggSkrevet: 28-10-2017 19:48    Tittel: Svar med Sitat

Gøy att du legger inn bilder og deler dine prosjekter,
Blir spennende å se hva du ender opp med Smile
Hvordan går det med Le Mans prosjektet foresten?

Når det gjelder den såkalte slamfella er jeg ikke like imponert,de fleste veivaksler har utborring for oljekaneler slik att oljen kommer der den skal og eventuelle urenheter i oljen blir fanget opp i oljefilter og eventuelle magneter i avtappingsskruer.men en slamfelle slik som i guzzis veivaksler der slam kan samle seg og til slutt tette igjen oljekanalen er jeg ikke spesielt imponert over Cool
_________________
California Bobber 1100

Indian Shout 1800 (Scout med stroket Chief motor)
Kawaski Drifter 800
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Roy Arild



Ble Medlem: 12 Jun 2016
Innlegg: 162
Bosted: Skotterud

InnleggSkrevet: 29-10-2017 13:33    Tittel: Svar med Sitat

Dettane fanteriet satt iallefall godt fast, måtte ty til overbevisende vold, (slag og styggord) for å få dette fra hverandre.







Litt slitte splines..



@Gordon..LeMans venter på deler, og nå kommer jeg ikke særlig videre med denne, må også ha litt deler først Smile
_________________
Vennligst Roy-Arild

-72 850GT
-86 LM 1000
-91 BMW K1 m. Speedline vogn
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Rolf Halvorsen



Ble Medlem: 08 Feb 2006
Innlegg: 237
Bosted: Gjøvik

InnleggSkrevet: 29-10-2017 13:48    Tittel: Svar med Sitat

Imponert. Du har et tempo som er tilpasset en arbeidsløs pensjonist.

Lykke til videre.

Rolf
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Guzziracer



Ble Medlem: 03 Mar 2006
Innlegg: 570
Bosted: Heggedal

InnleggSkrevet: 29-10-2017 14:59    Tittel: Svar med Sitat

Ja, her går det unna.....
Den splines'en, hvor får du tak i den? Den ser ut til å passe på et par uoriginale hjul jeg har stående....

Mvh Lars
_________________
Mvh.
Lars W.
Heggedal
157
-94 Quota 1064 "The Mighty Q"
-87 T5 med Almstedt vogn
-03 V11 Café Sport med Furax GT vogn
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Roy Arild



Ble Medlem: 12 Jun 2016
Innlegg: 162
Bosted: Skotterud

InnleggSkrevet: 29-10-2017 15:52    Tittel: Svar med Sitat

@Rolf...er litt igjen til jeg blir pensjonist, men ett visst momentum må holdes, eller så er risikoen der; at det blir ett prosjekt som sovner inn.

@Lars , artikkelnr: 1263 32 00
http://www.smotos.de/Ersatzteile/Raeder-Teile%20NabenFlanscheFelgen.pdf

eller her:

http://www.stein-dinse.biz/eliste/index.php
_________________
Vennligst Roy-Arild

-72 850GT
-86 LM 1000
-91 BMW K1 m. Speedline vogn
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram Alle klokkeslett er CET (Europa)
Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste
Side 2 av 4

 
Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group