www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden www.motoguzziforum.no
Norsk Moto Guzzi Klubb Forum
 
 HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Hvofor vinn ikke varve 😨

 
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Tom



Ble Medlem: 27 Jun 2017
Innlegg: 14
Bosted: Telemark

InnleggSkrevet: 25-05-2018 17:59    Tittel: Hvofor vinn ikke varve 😨 Svar med Sitat

Hei
Hmm er litt stuck nå.
V11 Rosso Corsa, den hadde noen tendenser seint ifjor høst, ikke villig over 5000, men ikke hver gang, ok vinter check.
Power C 3 var montert før jeg overtok for å fjerne luggingen rundt 3 varv.
Ventiler 15 - 20 , nye plugger, ny tenningssensor, Tps 157 mv, alt av kontakter gjennomgått og satt inn med Lanolin, og endelig fått justert co til 0, lagt opp egen jord til ECU og regulator, har Omron releer hele veien, synkronisert ja.
Sviver perfect på tomgang og reagerer fint på gassrespons, prøver å kjøre, men bare snøfting hågging-rykking ved pådrag.
Innsugsgummier ser freshe ut.
Ny brukt Tps prøves og innstilles. Ny måling, feil verdi på tps, justert på nytt, men ingen forbedring.
Heldig og fikk prøve en Tps av Rolf H.
Starter og går helt strøkent, jøss, prøvetur. Går helt strøkent, men ikke veldig villig over 4000, prøvetur dåg. Ikke et snøft, helt fin under 4t, men etter ca 20min, verre og verre, bare fusking, snøfting, kom hjem.
Idag,,,, POWER C skall vekk. Hørt de kan skape seg. Vekk meen, ingen forskjell.
Håper det kan være noen, what am I missing ?
Tom.
_________________
79 Le Mans
81 Le Mans 998cc +++
95 1100 Sport. 931000S. 99 V11. 23 V100 Mandello S. 22 Duc Multistrada.
03 Rosso Corsa
01 Greenie V11
04 Nero Corsa
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Rolf Halvorsen



Ble Medlem: 08 Feb 2006
Innlegg: 245
Bosted: Gj�vik

InnleggSkrevet: 26-05-2018 09:43    Tittel: Svar med Sitat

Rapport nå i dag fra en 1100 Sport fra Sørlandet som har slitt med å gå pent.

Eieren ringte meg i dag - og fortalte at feilen var at den ene plugghetta gikk rett på skruene på pluggen - mens den andre gikk på skruen på toppen av pluggen.

Han fikk et tips av en MC-mekaniker på Vennesla om at plugghetter som var festet til skruen på toppen av pluggen ikke var helt topp. Dersom denne skruen er noe løs - får man 2 overgangsmotstander. Og dette forverrer seg når motoren blir varm.

Han kjøpte 2 nye plugghetter, kappet av 1 cm av pluggledningen, og resultatet ble helt 100%.

Denne feiltypen var helt ukjent for meg. Bringer det videre til andre som sliter med vanskelige motorer.

God helg. Rolf
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Rolf Halvorsen



Ble Medlem: 08 Feb 2006
Innlegg: 245
Bosted: Gj�vik

InnleggSkrevet: 26-05-2018 09:45    Tittel: Svar med Sitat

Feil-faen har slått til igjen.

Jeg mener selvfølgelig håndmutteren som sitter på toppen av pluggen, og ikke skrue.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Rolf Halvorsen



Ble Medlem: 08 Feb 2006
Innlegg: 245
Bosted: Gj�vik

InnleggSkrevet: 26-05-2018 09:47    Tittel: Svar med Sitat

Her er riktig tekst:

Eieren ringte meg i dag - og fortalte at feilen var at den ene plugghetta gikk rett på gjengene på pluggen - mens den andre gikk på mutteren på toppen av pluggen.

Han fikk et tips av en MC-mekaniker på Vennesla om at plugghetter som var festet til mutteren på toppen av pluggen ikke var helt topp. Dersom denne mutteren er noe løs - får man 2 overgangsmotstander. Og dette forverrer seg når motoren blir varm.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Tom



Ble Medlem: 27 Jun 2017
Innlegg: 14
Bosted: Telemark

InnleggSkrevet: 13-06-2018 19:57    Tittel: Svar med Sitat

Hei.
Hva var problemet,,, bensinpumpe greide ikke å holde trykket, ny pumpe på ebay 60$. Da har ihverfall ALT annet blitt sjekket og justert.
Andre med 15 M hjerne ( ECU ) bør justere sin Co til 0, no more black hole.

Very Happy Very Happy

tom
_________________
79 Le Mans
81 Le Mans 998cc +++
95 1100 Sport. 931000S. 99 V11. 23 V100 Mandello S. 22 Duc Multistrada.
03 Rosso Corsa
01 Greenie V11
04 Nero Corsa
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

 
Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group