www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden www.motoguzziforum.no
Norsk Moto Guzzi Klubb Forum
 
 HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

18" forhjul - Le Mans IV

 
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Birger M



Ble Medlem: 20 Jun 2007
Innlegg: 25
Bosted: Larkollen

InnleggSkrevet: 13-07-2007 09:30    Tittel: 18" forhjul - Le Mans IV Svar med Sitat

Jeg har en Moto Guzzi, Le Mans IV (85 mod) som har 16" forhjul. Er ikke helt fornøyd med kjøreegenskapene så jeg vurderer å bytte til 18".
Hadde en lignende sykkel som jeg solgte for ca 10 år siden og på denne byttet jeg fra 16" til 18". Dette ga en mye mere harmonisk og stabil kjørestil som kjennetegner en Moto Guzzi.

Er det noen som har et forslag på hvordan jeg skal finne et nytt, evt brukt 18" forhjul til min Le Mans.
Finnes det uoriginale felger som passer (foran/bak) til Le Mans IV?
Hvis det er noen som har et 18" forhjul til "overs" som ligger og støver ned, så er jeg veldig interessert.
Er det samme felg (foran) som sitter på SP3?
_________________
Birger M
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
rgs



Ble Medlem: 12 Jun 2006
Innlegg: 86
Bosted: Oslo

InnleggSkrevet: 18-09-2007 21:33    Tittel: Svar med Sitat

Hei Birger
Har du funnet ut noe mer om konvertering to 18" hjul?
Jeg er i samme situasjon, skal ikke bytte til 18" pga. kjøreegenskapene, men pga.-better looks!
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Henry



Ble Medlem: 24 Mar 2006
Innlegg: 176
Bosted: Måløy

InnleggSkrevet: 20-09-2007 08:09    Tittel: Svar med Sitat

Jeg tviler på om det finnes fasit på hva som gir best kjøreegenskaper av 16" og 18" p Lemans IV. Vi har hatt sykler med begge typer hjul (86 modeller)og sitter nå igjen med den som har 16". 18" skal ikke monteres på den så lenge vi har den. Det oppleves for oss som et tilbakeskritt. En annen ting er at sykkelen er følsom for ukorrekt lufttrykk foran. Det som originalt er oppgitt er alt for lavt. Lavt lufttrykk endrer kjøreopplevelsen, slik vi opplever det, radikalt til det verre. Ukentlig lufttrykksjekk er derfor nødvendig, spesiellt for mange av de som har (ukorrekt etter min oppfatning) skiftet til slangeløst.
_________________
henry
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Birger M



Ble Medlem: 20 Jun 2007
Innlegg: 25
Bosted: Larkollen

InnleggSkrevet: 20-09-2007 19:34    Tittel: 18" forhjul - Le Mans IV Svar med Sitat

Fasit på hvilken felgstørrelse som gir beste kjøreegenskap tror jeg ligger et sted "midt mellom ørene" og svarene er vel like mange som det finnes Le Mans'er i kongeriket.
Det tok faktisk litt tid å finne et nytt 18" forhjul, men en skal vel ikke forvente noe mere når en nærmer seg veteran...!
Har ikke fått testet forskjellen enda, da jeg har et lite vinterprosjekt hvor begge felgene (foran/bak) skal til pulverlakkering.
Er det forresten noen som har den originale felg/lakkoden (rød) til Le Mans IV?
_________________
Birger M
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
IvarJ



Ble Medlem: 03 Sep 2007
Innlegg: 65

InnleggSkrevet: 20-09-2007 20:52    Tittel: 16 eller 18 tommer? Svar med Sitat

Jeg har en LM1000 fra -86, med Marzocchi M1R gaffel. Kjøpte den med 16", men satte på 18" etter ei stund. Syntes sykkelen ble mer stabil, falt ikke inn i svingene like mye, og var mindre nervøs. Etter noen år med 18", satte jeg på 16". Syntes først dette var helt topp, sykkelen ble mye mer lettkjørt. Men merker også at den er mer nervøs. Slipper jeg styret, begynner det å skjelve betydelig, selv med styredemper. Så til neste år går jeg tilbake til 18, føler meg tryggere med det.
La meg legge til at 16" fungerer helt fint i rolig tempo Smile . Men når det går unna Twisted Evil og jeg trenger å kunne stole helt på framhjulets oppførsel, oppleves 18" bedre, uten at 16" er farlig.
Ivar.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
rgs



Ble Medlem: 12 Jun 2006
Innlegg: 86
Bosted: Oslo

InnleggSkrevet: 21-09-2007 08:55    Tittel: Svar med Sitat

Noen tips om hvor man får tak i 18" hjulet?
_________________
Espen
531
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Guzziracer



Ble Medlem: 03 Mar 2006
Innlegg: 590
Bosted: Heggedal

InnleggSkrevet: 21-09-2007 10:29    Tittel: Svar med Sitat

http://www.rebootguzzispares.com/index.html?mainframe.htm&2

Solgt allerede, men følg med!
Her finnes også hjul til Sport1100 og lignende, men det drar jo med seg andre ting....

Mvh
Lars A
157
"I'll let you be in my dream if I can be in yours" B. Dylan
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Birger M



Ble Medlem: 20 Jun 2007
Innlegg: 25
Bosted: Larkollen

InnleggSkrevet: 22-09-2007 20:39    Tittel: 18" forhjul - Le Mans IV Svar med Sitat

Startet letingen her hjemme på berget, men innså fort at her måtte jeg utenfor landets grenser Question hvis mitt behov skulle innfris. Sendte min forespørsel til følgende guzzileverandører:

- Teo Lamers Motorrijwielen, (guzzi@til.nl)
- Moto Spezial, (info@moto-spezial.de)
- Stein Dinse, (info@stein-dinse.com)
- Reboot Guzzi Spares, (rebootguzzispares1@hotmail.co.uk)

Men ingen hadde en 18" felg til Le Mans IV på lager. Det hadde gått ut av produksjon og de mente jeg ville få store problemer Sad med å finne dette. Ja, ja tenkte jeg, her er vel eneste mulighet å prøve Le Mans'ens hjemland og fødested, så en mail ble sendt ned til Agostini i Mandello og hvor jeg kom i kontakt med Peter. En utrolig hyggelig og hjelpsom herremann som også var meget flink i engelsk Laughing . Se videre info nedenfor.

Ciao Birger

All you have to do is follow the instructions in the email you received. Click on the link below to activate the account

http://www.guzzitalia.com/index.php?option=com_registration&task=activate&activation=308d79439a0f9e925d383af19a38511b

Regarding your enquiry for a 18" front wheel to my Le Mans IV, 85 model.
P/N: 28610378. the price is 381.20 and we have one in stock. Please keep in mind that the wheel is without bearings etc.
Prices are in euro. Prices do not include shipping. Shipping to Norway would be about 55 euro
When ordering please provide or confirm your delivery address and phone number.
To pay by credit card please provide your billing address, credit card (MC/Visa), name as shown on the card, card number, expiration date, and the last three digits on the back of the card where you sign your name (security code). Alternatively bank transfer is possible.
Regards
Peter

AGOSTINI s.r.l.
CONCESSIONARIA MOTO GUZZI
VIA STATALE, 60
23826 MANDELLO DEL LARIO (LC)
ITALIA
TEL.+39.0341.735448
FAX +39.0341.735727
Skype Agostini srl
_________________
Birger M
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
rolf j



Ble Medlem: 16 Mar 2006
Innlegg: 380

InnleggSkrevet: 24-09-2007 20:50    Tittel: Svar med Sitat

Økonomivarianten for å skaffe et 18" forhjul til LM, (selvfølgelig med en viss risiko for at hjulet kan være skjevt):

http://cgi.ebay.de/Moto-Guzzi-LM-gebrauchtes-Vorderrad_W0QQitemZ230171846132QQihZ013QQcategoryZ88544QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Denne går ut snart, kommer helt sikkert flere.
mvh
rolf j
96
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
rolf j



Ble Medlem: 16 Mar 2006
Innlegg: 380

InnleggSkrevet: 24-09-2007 20:52    Tittel: Svar med Sitat

Jeg ser at selgeren i dette tilfellet til og med har lagt inn kast-verdier for hjulet. Bra! Denne burde du tatt.

r
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
rolf j



Ble Medlem: 16 Mar 2006
Innlegg: 380

InnleggSkrevet: 24-09-2007 20:58    Tittel: Svar med Sitat

going-going-GONE!

Der kunne du hatt et beint forhjul til 250 kroner pluss forsendelse (ikke så dyrt fra Tyskland).

rolf j
96
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

 
Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group