www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden www.motoguzziforum.no
Norsk Moto Guzzi Klubb Forum
 
 HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

el-feil på V11. Tips?

 
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Martin



Ble Medlem: 18 Apr 2006
Innlegg: 54

InnleggSkrevet: 07-08-2007 09:05    Tittel: el-feil på V11. Tips? Svar med Sitat

Min V11 utviklet elfeil for en liten stund siden.
Den arter seg slik at når hovedlyset skrus på etter start, vil det ikke komme på (eller det kommer på, men svir av sikringen etter en liten stund). Samtidig kutter turtelleren ut sammen med alle "idiotlysene" på panelet (unntatt nøytrallyset...). Jeg kan fremdeles kjøre, motoren går forsåvidt fint, men etter et par minutter går 15A-sikringen på lyskretsen (som såvidt jeg forstår også håndterer starter) og motoren slutter å lade. Jeg kan kjøre på parklys, da virker alt finfint, men det er lite tilfredsstillende i lengden.
Har sjekket: releer, kontakter under releeboksen, hovedlyspære, kontaktene bak lykta og annet åpenbart og synlig.
Har en anelse om at det kan være lysbryter, men et mysterium for meg hvordan jeg skal få denne av og åpnet.
Arrgh, og ingen verksteder har tid... tips?
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
rbar



Ble Medlem: 07 Okt 2006
Innlegg: 22
Bosted: Klæbu

InnleggSkrevet: 07-08-2007 09:45    Tittel: Svar med Sitat

Ta en kikk på denne tråden :http://www.v11lemans.com/forums/index.php?showtopic=11665

På dette forumet finnes det masse lignende problemstillinger.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Martin



Ble Medlem: 18 Apr 2006
Innlegg: 54

InnleggSkrevet: 07-08-2007 10:20    Tittel: Svar med Sitat

jep. mdude er meg det Wink ikke så mye hjelp å få på v11lemans.com på akkurat dette. gitt. håper på kyndig veiledning her i stedet....
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Centa



Ble Medlem: 08 Aug 2007
Innlegg: 39
Bosted: Indre Østfold

InnleggSkrevet: 09-08-2007 21:13    Tittel: Svar med Sitat

Ta å sjekk etter hull i isolasjonen på kablene der det er mulighet for trykk eller viberasjonskontakt (under tank/sadel eller rundt styrekrone). Det kan være noe slikt siden det virker som det er relatert til størrelsen på strømgjennomgangen. Ikke umulig du kan finne svimerker på ledning da det tydeligvis er overledning mer eller mindre hele tida.
Et tips for ettertiden; Kjøp et sett for ekstralys (lysforsterker) på Biltema (Jada - helt OK .. og billig), og monter den ene kretsen på dette inn der du i dag har hovedlyset i dag. Da slipper du kjøre store strømmer over den dyre bryteren i håndtaket, kun strømmen til det medfølgende releét. Du får mye bedre lys også. 2-timers jobb Smile

Mvh TA
Centauro V10
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Martin



Ble Medlem: 18 Apr 2006
Innlegg: 54

InnleggSkrevet: 16-08-2007 08:31    Tittel: Mulig fiks Svar med Sitat

Da har jeg i noen dager montert ned sykkelen helt, demontert alle kontakter, trukket og kjent på alle ledninger, åpnet alle lykter og sjekket pærer, brukt kontaktgrease i alle kontakter, tatt og kjent på alt, byttet hovedpærer, sjekket releekontaktene og sikringskontaktene etcetc. Siden man ikke kan teste underveis fordi bensinpumpen da vil gjøre sitt beste for å fylle garasjen med fuel var det spennende å skru på tenningen.
og presto; alt virket. riktignok har jeg på grunn av drittværet (og Øyafestivalen, fordi der selger de øl...) ikke fått prøvekjørt ennå men det ser lovende ut. ingenting virket jo før...
litt uggent at jeg ikke helt vet hvor feilen satt, men.

de store multipoint kontaktene som sitter på hver side av styrekrona er utsatt for vann og vibrasjoner og disse er visst oftest synderne, dette gjelder vel alle spine-Guzzier.
noe så enkelt som baklyspærene eller blinkerspærene kan også lage kortslutninger, med rare symptomer som resultat.

det tipset med lysforsterker og egen krets er noe jeg har støtt på før. jeg skjønner ikke et skvatt av hvordan det skal gjøres, men det står på lista. kan du gi meg et Biltema delenummer på det jeg skal kjøpe?
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Centa



Ble Medlem: 08 Aug 2007
Innlegg: 39
Bosted: Indre Østfold

InnleggSkrevet: 16-08-2007 10:12    Tittel: Svar med Sitat

Hei

Du kan benytte Art.nr. 42-680, koster kr. 189,00 + 2 flasker pils ved montering Smile

Klipp bare bort den ene H4-holderen hvis du ikke customiserer med dobble hovedlys Wink , men det var kanskje ingen spøk...??? Lykke til!

Mvh TA
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
rbar



Ble Medlem: 07 Okt 2006
Innlegg: 22
Bosted: Klæbu

InnleggSkrevet: 16-08-2007 13:13    Tittel: Svar med Sitat

På denne adressen http://easternbeaver.com/ ,selges det ferdige sett med releer,ledning og kontakter som plasseres inne i lykta.

Koster litt mer enn Biltema desverre
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Centa



Ble Medlem: 08 Aug 2007
Innlegg: 39
Bosted: Indre Østfold

InnleggSkrevet: 17-08-2007 12:58    Tittel: Svar med Sitat

Releene i Biltemasettet stripses enkelt fast mot "kabelbanen" på v.side under tanken, i allefall gikk det meget bra på min Centauro. Lykta er trang nok, og med fare for å ripe hull i kopperbelegget som reflektorforniklingen ligger på, så..., men det er en smak- (og pris-) s(m)ak man må vurdere. Skulle man ta til skrittet å ta den dyre versonen, så kanskje den med modulator hadde vært tingen? Slipper jo tenke på å blende ned sjøl... Shocked
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Martin



Ble Medlem: 18 Apr 2006
Innlegg: 54

InnleggSkrevet: 23-08-2007 08:18    Tittel: strålende tips Svar med Sitat

takker og bukker
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

 
Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group