www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden www.motoguzziforum.no
Norsk Moto Guzzi Klubb Forum
 
 HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

motorn henger på høyt turtall

 
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Jan B



Ble Medlem: 07 Feb 2006
Innlegg: 12
Bosted: Bekkestua

InnleggSkrevet: 16-08-2007 20:02    Tittel: motorn henger på høyt turtall Svar med Sitat

Oppdaget for to uker siden bensinlekkage fra en av slangerne på min California EV 1900-2000 modell. Har etter mye strev lykkes skifte slanger og også bensinfilter. Oppdaget noe lavt veskenivå i batteriet og at det var utladet. I dag satte jeg in det nu fullladede bateriet og skulle se om jeg hade bensinlekkage. Etter to startforsøk startade motorn men den ble hengende på veldig høyt turtall. Kan ikke endre turtall. Vill ikke gå ned på tomgangsturtall. Vad kan jeg ha kommit åt under skifting av slanger? Prøvt å vri på gassen men ingenting sker. Noen bryter etc. som jeg kan ha kommit bort i av misstag? Noen tips om vad som kan vara feil tas takksamt emot.

Jan B
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Tor Linnerud



Ble Medlem: 06 Feb 2006
Innlegg: 269
Bosted: Nesøya

InnleggSkrevet: 16-08-2007 21:33    Tittel: Svar med Sitat

Det kan tyde på at en gasswire er dradd ut av leiet sitt, slik at den står og strammer. Har du normal vandring på håndtaket? Sjekk også det samme med fullt styreutslag til begge sider. Sykkelen har også en tomgangsregulator (som mange tror er en choke) for bruk ved kaldstart. Wiren til denne kan også ha blitt strukket. Ellers må du bare se etter at stagene og mekanismen ved innsprøytningen ikke sitter i klem. Jeg er rimelig sikker på at det er en mekanisk feil.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Jan B



Ble Medlem: 07 Feb 2006
Innlegg: 12
Bosted: Bekkestua

InnleggSkrevet: 22-08-2007 08:21    Tittel: Svar med Sitat

Takk Tor for tipset. Trodde selv at dette var problemet men ville få bekreftet at det ikke kunne vare noe elektrisk. Har vart i Stockholm over helgen så jeg fikk ikke fikset problemet forren igår. Fann ut hvor gaswiren hengte og satt delvis i klem. Nå går sykkelen igjen Razz (og kann ikke se noe bensinlekkage lenger).

Takk for bistand!

Jan
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

 
Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group