www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden www.motoguzziforum.no
Norsk Moto Guzzi Klubb Forum
 
 HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Dempere til California?

 
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
hanstore



Ble Medlem: 08 Feb 2006
Innlegg: 45
Bosted: Fjellhamar

InnleggSkrevet: 26-08-2007 20:33    Tittel: Dempere til California? Svar med Sitat

Skal skifte dempere bak på min 1996 California. Nå står det koni på og jeg har vel ikke noe å utsette på de...

Men når det kommer til nettopp støtdempere så finnes det jo mye snacks rundt om. Så derfor vil jeg gjerne høre om noen her har erfaringer eller tips.
Er vel både intr. i tips om hvor det er billig og hva som er bra Smile
_________________
Hans Tore Bråten, Fjellhamar
California 1100 1996
V7 Sport 1972
Tempo
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside
Hans Petter



Ble Medlem: 03 Jan 2007
Innlegg: 613
Bosted: Kråkstad

InnleggSkrevet: 26-08-2007 22:27    Tittel: Svar med Sitat

Jeg er veldig fornøyd med Wilbers'ene jeg kjøpte til T5'en. Kjøpte de billigste eco-demperne, men de duger i massevis. Har dem både foran (svinggaffel) og bak. Kommer trolig til å kjøpe et par (litt råere) til Breva'n til Sølvi også. Jeg kjøpte mine gjennom Maarten Mager. Veldig fornøyd med service og oppfølging, og kjøper også de neste demperne gjennom ham.
_________________
1990 SPIII
1999 California EV 1100 m/ (planlagt) Dnepr-vogn
2004 Breva 750 (Sølvis)
2015 KTM 690 Dottori Rally Replica
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
hanstore



Ble Medlem: 08 Feb 2006
Innlegg: 45
Bosted: Fjellhamar

InnleggSkrevet: 28-08-2007 13:39    Tittel: Wilbers eco-line bestilt! Svar med Sitat

Etter noen timers søk på nett, lesing av forum hist og her så endte jeg opp med å snakke med Maarten Smile
Wilbers høres iallefall veldig bra ut.
Maarten mente jeg burde legge litt ekstra penger på bordet og kjøpe en Wilbers med justerbar retur. (630)
For denne gangen må jeg nok klare med med eco-line, lommeboka skriker jo i utgangspunktet etter flattjern med to hull i...
Også skal jeg jo kjøpe sidevogn til Guzzien så pengene finner nok mange alternative hull å renne ned i.

Progrssive fjærer fremgaffel.
I forbindelse med sidevognsprosjektet mitt er jeg nå på søking etter progressive fjærer til Guzzi calif. 1996 modell. Det er visst ikke så lett.
Mulig løsning er å ta ut en fjær og måle den, for så å sjekke om Wilbers har en som passer. De har i utgangspunktet ikke fjær til min gaffel iflg. listene.
Men det kan jo være andre alternativer?
Noen som har tips?

PS: Sidevognen jeg skal montere heter Flexit og ja den er fleksibel. Det vil si at den legger seg over i svingene. Dermed kan man kjøre som normalt i svingene, men huske at man er litt bredere enn før Smile
På grunn av dette spesielle opplegget må fjærer og gaffel være så stødig som mulig. Surprised
_________________
Hans Tore Bråten, Fjellhamar
California 1100 1996
V7 Sport 1972
Tempo
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside
Hans Petter



Ble Medlem: 03 Jan 2007
Innlegg: 613
Bosted: Kråkstad

InnleggSkrevet: 28-08-2007 20:20    Tittel: Svar med Sitat

Jeg var på jakt etter progressive fjærer foran til Quota'n min, og regnet med at jeg måtte leite lenge og vel i og med at det ikke akkurat er flusst med Quota'er her i verden. Ikke fant jeg dem på Wilbers-listene heller. Men Maarten tok en telefon til Wilbers - og de hadde det jeg var på jakt etter! Tipper de har til California'n din også, hvis du ringer og spør.
_________________
1990 SPIII
1999 California EV 1100 m/ (planlagt) Dnepr-vogn
2004 Breva 750 (Sølvis)
2015 KTM 690 Dottori Rally Replica
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
hanstore



Ble Medlem: 08 Feb 2006
Innlegg: 45
Bosted: Fjellhamar

InnleggSkrevet: 29-08-2007 07:42    Tittel: Wilbers Svar med Sitat

Det var akkurat det vi gjorde i går. Maarten ringte og sjekket. De har over 600 forskjellige varianter, og de har til flere california, men ikke min. Men som Maarten sa så har de sikkert det likevel. Men da må vi ta ut fjæra og måle den. Det er store muligheter til at de da finner en som passer.
Men siden sykkelen skal ned til EZS om kun kort tid, så rekker jeg uansett ikke å få fjærer igjennom tollboden i Oslo. Så da kommer EZS til å ta ut fjæra og måle den. Er jeg heldig kan jeg hente sykkel med både ny sidevogn og progressive fjærer til våren Smile
_________________
Hans Tore Bråten, Fjellhamar
California 1100 1996
V7 Sport 1972
Tempo
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside
Hans Petter



Ble Medlem: 03 Jan 2007
Innlegg: 613
Bosted: Kråkstad

InnleggSkrevet: 29-08-2007 21:27    Tittel: Svar med Sitat

Maarten årner han, vet du. Ellers kan det jo hende at Wirth har noe?
_________________
1990 SPIII
1999 California EV 1100 m/ (planlagt) Dnepr-vogn
2004 Breva 750 (Sølvis)
2015 KTM 690 Dottori Rally Replica
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    www.motoguzziforum.no Forum Hovedsiden -> Fritt fram Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

 
Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group