Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
Av |
Innlegg |
Slettulf
Ble Medlem: 21 Feb 2006 Innlegg: 16 Bosted: Mellom Ålesund/Molde
|
Skrevet: 14-05-2006 22:32 Tittel: Simringer |
|
|
P.g.a. lang bestillingstid på originale simringer til framgaffelen på Californiaen, vurderer jeg å forsøke "jernvare simringer" i samme dimm. som de originale. Altså ringer en får kjøpt på jernvareforetningene.
Om det er mulig da...(?) noen som har tips??
slettulf |
|
Til Toppen |
|
|
Guzziracer
Ble Medlem: 03 Mar 2006 Innlegg: 590 Bosted: Heggedal
|
Skrevet: 15-05-2006 11:01 Tittel: |
|
|
Jada, kom igjen. Jeg har brukt simmerringer fra diverse industrileverandører her i Oslo, og alt jeg har prøvd har funket.
Lars A.
157 |
|
Til Toppen |
|
|
Slettulf
Ble Medlem: 21 Feb 2006 Innlegg: 16 Bosted: Mellom Ålesund/Molde
|
Skrevet: 16-05-2006 07:39 Tittel: |
|
|
Takk for den du
|
|
Til Toppen |
|
|
Sølvi
Ble Medlem: 26 Jan 2006 Innlegg: 251 Bosted: Bor på en Breva 750 et sted utenfor Ski.
|
Skrevet: 16-05-2006 10:47 Tittel: |
|
|
Finnes det simringer i kardangen også?
Noen sier ja, andre nei, men de som skal reparere oljelekasjen (-spruten) sa noe om simring.
Lurer på om noen kan hjelpe meg her, fordi boka som hørte til Breva (750) har vi ikke lenger.
Kan denne simringen også bestilles/kjøpes andre steder også?
Har erfaring med at det tar år og dager før orginaldelene kommer frem hit...
Er dette noe jeg burde tenke på i dette tilfelle? _________________
04 Breva V750IE + SP 1000
X: 98 DragStar 650 Classic - 98 Suzuki GSXR 600R |
|
Til Toppen |
|
|
Tor Linnerud
Ble Medlem: 06 Feb 2006 Innlegg: 269 Bosted: Nesøya
|
Skrevet: 17-05-2006 10:33 Tittel: |
|
|
Jeg har ofte handlet hos Industri-Fokus AS i Alf Bjerckes vei 14 på Alnabru i Oslo (kjør inn fra Brobekkveien). De har det meste av kulelager og simmeringer, og sikkert de du skal ha i kardangen også. Nå er jeg ikke sikker på hvordan Brevaen er konstruert, men de andre Guzziene har en simmering i kardangen der hvor drivakselen til bakhjulet kommer ut. Oljelekkasje behøver ikke nødvendigvis være slitasje på ringen. Det kan også være at det er litt for mye olje på, eller at utluftingen er tett (hvis det er utlufting på Brevaen). Da vil det bli overtrykk i klokka da oljen utvider seg på grunn av varme, og den vil presse seg ut gjennom simmeringen. Sjekk dette først. |
|
Til Toppen |
|
|
Sølvi
Ble Medlem: 26 Jan 2006 Innlegg: 251 Bosted: Bor på en Breva 750 et sted utenfor Ski.
|
Skrevet: 17-05-2006 17:40 Tittel: |
|
|
Takk Tor! Skal sjekke litt rundt dette jeg. _________________
04 Breva V750IE + SP 1000
X: 98 DragStar 650 Classic - 98 Suzuki GSXR 600R |
|
Til Toppen |
|
|
|