|
www.motoguzziforum.no Norsk Moto Guzzi Klubb Forum
|
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
Av |
Innlegg |
Tom
Ble Medlem: 27 Jun 2017 Innlegg: 14 Bosted: Telemark
|
Skrevet: 25-05-2018 17:59 Tittel: Hvofor vinn ikke varve 😨 |
|
|
Hei
Hmm er litt stuck nå.
V11 Rosso Corsa, den hadde noen tendenser seint ifjor høst, ikke villig over 5000, men ikke hver gang, ok vinter check.
Power C 3 var montert før jeg overtok for å fjerne luggingen rundt 3 varv.
Ventiler 15 - 20 , nye plugger, ny tenningssensor, Tps 157 mv, alt av kontakter gjennomgått og satt inn med Lanolin, og endelig fått justert co til 0, lagt opp egen jord til ECU og regulator, har Omron releer hele veien, synkronisert ja.
Sviver perfect på tomgang og reagerer fint på gassrespons, prøver å kjøre, men bare snøfting hågging-rykking ved pådrag.
Innsugsgummier ser freshe ut.
Ny brukt Tps prøves og innstilles. Ny måling, feil verdi på tps, justert på nytt, men ingen forbedring.
Heldig og fikk prøve en Tps av Rolf H.
Starter og går helt strøkent, jøss, prøvetur. Går helt strøkent, men ikke veldig villig over 4000, prøvetur dåg. Ikke et snøft, helt fin under 4t, men etter ca 20min, verre og verre, bare fusking, snøfting, kom hjem.
Idag,,,, POWER C skall vekk. Hørt de kan skape seg. Vekk meen, ingen forskjell.
Håper det kan være noen, what am I missing ?
Tom. _________________ 79 Le Mans
81 Le Mans 998cc +++
95 1100 Sport. 931000S. 99 V11. 23 V100 Mandello S. 22 Duc Multistrada.
03 Rosso Corsa
01 Greenie V11
04 Nero Corsa 96 1100 Sport |
|
Til Toppen |
|
|
Rolf Halvorsen
Ble Medlem: 08 Feb 2006 Innlegg: 245 Bosted: Gj�vik
|
Skrevet: 26-05-2018 09:43 Tittel: |
|
|
Rapport nå i dag fra en 1100 Sport fra Sørlandet som har slitt med å gå pent.
Eieren ringte meg i dag - og fortalte at feilen var at den ene plugghetta gikk rett på skruene på pluggen - mens den andre gikk på skruen på toppen av pluggen.
Han fikk et tips av en MC-mekaniker på Vennesla om at plugghetter som var festet til skruen på toppen av pluggen ikke var helt topp. Dersom denne skruen er noe løs - får man 2 overgangsmotstander. Og dette forverrer seg når motoren blir varm.
Han kjøpte 2 nye plugghetter, kappet av 1 cm av pluggledningen, og resultatet ble helt 100%.
Denne feiltypen var helt ukjent for meg. Bringer det videre til andre som sliter med vanskelige motorer.
God helg. Rolf |
|
Til Toppen |
|
|
Rolf Halvorsen
Ble Medlem: 08 Feb 2006 Innlegg: 245 Bosted: Gj�vik
|
Skrevet: 26-05-2018 09:45 Tittel: |
|
|
Feil-faen har slått til igjen.
Jeg mener selvfølgelig håndmutteren som sitter på toppen av pluggen, og ikke skrue. |
|
Til Toppen |
|
|
Rolf Halvorsen
Ble Medlem: 08 Feb 2006 Innlegg: 245 Bosted: Gj�vik
|
Skrevet: 26-05-2018 09:47 Tittel: |
|
|
Her er riktig tekst:
Eieren ringte meg i dag - og fortalte at feilen var at den ene plugghetta gikk rett på gjengene på pluggen - mens den andre gikk på mutteren på toppen av pluggen.
Han fikk et tips av en MC-mekaniker på Vennesla om at plugghetter som var festet til mutteren på toppen av pluggen ikke var helt topp. Dersom denne mutteren er noe løs - får man 2 overgangsmotstander. Og dette forverrer seg når motoren blir varm. |
|
Til Toppen |
|
|
Tom
Ble Medlem: 27 Jun 2017 Innlegg: 14 Bosted: Telemark
|
Skrevet: 13-06-2018 19:57 Tittel: |
|
|
Hei.
Hva var problemet,,, bensinpumpe greide ikke å holde trykket, ny pumpe på ebay 60$. Da har ihverfall ALT annet blitt sjekket og justert.
Andre med 15 M hjerne ( ECU ) bør justere sin Co til 0, no more black hole.
tom _________________ 79 Le Mans
81 Le Mans 998cc +++
95 1100 Sport. 931000S. 99 V11. 23 V100 Mandello S. 22 Duc Multistrada.
03 Rosso Corsa
01 Greenie V11
04 Nero Corsa 96 1100 Sport |
|
Til Toppen |
|
|
|
|
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet Du kan ikke svare på temaer i dette forumet Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|