Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
Av |
Innlegg |
Rytmekongen
Ble Medlem: 02 Sep 2010 Innlegg: 5 Bosted: Oslo
|
Skrevet: 23-08-2019 15:24 Tittel: Noen som kan California 1400 detaljer? |
|
|
Hei folkens
Jeg kjører i dag en Stelvio som jeg lurer på å bytte ut med en 1400. Jeg skal i all hovedsak benytte den til lengre turer da jeg har en mindre mc til nærområdet. Nå lurer jeg på hvilken modell jeg skal gå for:
Custom, Touring eller Audace. Som sagt skal jeg benytte den til touring men da jeg kjører mye tur kun med toppboks så liker jeg ikke sideveskene på Touring. (Kan de tas av?).
Tror jeg heller mot en Custom men trenger
Toppboks, Vindskjerm og et så godt sete som mulig. Sete på Touringen er betraktelig bedre enn på Custom? Vindskjerm av alle mulige str. kan skaffes til Custom? Og toppboks er heller ikke noe problem?
Hva kan forventes av kjørelengde på en full tank?
Glad for alle svar
Lars _________________ Ikke no' tull, frabes ! |
|
Til Toppen |
|
|
Hans Petter
Ble Medlem: 03 Jan 2007 Innlegg: 613 Bosted: Kråkstad
|
Skrevet: 27-08-2019 22:22 Tittel: |
|
|
Hei,
Jeg hadde en 2011 Stelvio som jeg byttet inn i en 2013 Cali 1400 Custom. Hvis du liker å skrape fothvilere, er det sykkelen for deg. Komforten er så där: Man sitter veldig rett på rompa a la kjøkkenstol, noe som gjør at man relativt fort blir sliten. Jeg hadde en flyscreen på min, den dugde greit. Husker ikke helt rekkevidden, men 1400 er temmelig tørst. Tror jeg så 0.7 oftere enn 0.6 på mila. Om du MÅ ha en 1400, ville jeg vurdert Audace, som jeg tror er litt høyere enn Custom og Touring (med mindre de har endret på dette på senere modeller enn min) - da slipper du i det minste fotbrettskrap i hver minste sving. For skikkelige langturer ville jeg - sett i ettertid - heller beholdt Stelvioen. _________________ 1990 SPIII
1999 California EV 1100 m/ (planlagt) Dnepr-vogn
2004 Breva 750 (Sølvis)
2015 KTM 690 Dottori Rally Replica |
|
Til Toppen |
|
|
Rytmekongen
Ble Medlem: 02 Sep 2010 Innlegg: 5 Bosted: Oslo
|
Skrevet: 03-09-2019 20:01 Tittel: Takk for svar |
|
|
Da fikk jeg såpass med input at jeg nok kommer til å beholde stelvio'en. Skjønner at 1400 ikke er spesielt egnet for langtur. Hverken komfort- eller rekkevidde messig. _________________ Ikke no' tull, frabes ! |
|
Til Toppen |
|
|
|