Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
Av |
Innlegg |
bendik
Ble Medlem: 01 Mar 2006 Innlegg: 75 Bosted: østjylland dk.
|
Skrevet: 10-10-2017 23:03 Tittel: |
|
|
Hei Roy Arild
Ja, jeg er imponert jeg også, og så samtidig som LM prosjektet!
Det var engang jeg også kastet meg over projekter som din 850 GT, men jeg kan merke med alderen at skrueentusiasmen er på lett avtagende, men jeg gjør hva det skal gjøres på min LM3.
Min første Guzzi var en 850 GT `73 som var ille medtatt. Den så ikke så forsømt ut som din, og jeg kunne sånn akkurat kjøre den hjem de ca 8 mil.
Det var som om den bare kjørte i kraft av sin størrelse, og det skulle vise seg at alt i motoren var ødelagt, masse metallspon og -stykker i bunnpanna.
Til og med motorblokk måtte kjøpes ny.
Håper du slipper lettere med din, og at det ikke har vært sirkulerende krom flaker. Men du må i allafall ta ut veiva og få renset ut i slamfella. Koster jo noen penger i nye rådebolter, pakninger ol. , men sånn er det. Man kan jo glede seg over hvor enkel guzzi motoren er å arbeide på.
Hvordan ser gjengene til omløpsmutterne til eksosen ut i toppene ?
Du har allerede fått råd om at boltene til krybben som dynamoen spennes fast på er kritisk. De sitter for nære hverandre, og har en tendens til å løsne seg pga. vibrasjoner fra den tunge dynamoen - ikke bra.
Du hadde kanskje ikke tenkt deg å plukke fra hverandre verken motoren eller girboksen kanskje ?
Hefter på et par fotos av hjemmelavet holdeverktøy som er bra å ha.
Du har jo de kasserte Surflex klutsj-platene fra LMen til å lage værktøy av til "deep spline" bossen du har på! De kom jo først i `89, så begge dine er født med "shallow spline" boss. Jeg har laga meg verktøy til begge typer som du kan se. Og et holdeverktøy til utgangsakslen på girboksen kan man jo snilt lage seg av et gammelt kardangledd eller en muffe !
Spennende å følge med,- og takk for at du deler det med oss !
Ciao
Bendik
https://ibb.co/byaZfb
https://ibb.co/frEXYw
https://ibb.co/eZxVLb |
|
Til Toppen |
|
 |
Roy Arild
Ble Medlem: 12 Jun 2016 Innlegg: 165 Bosted: Skotterud
|
Skrevet: 11-10-2017 14:32 Tittel: |
|
|
Hei Bendik.
Litt demontering blir det . Feste for dynamo (boltene) er som nytt. Ikke ødelagt eller lealaust.
Gjenger i toppene til eksosanlegget er helt ok. Det ser lovende ut når det gjelder kromflak, får se når det er litt mer demontert.
Gearkassen lar jeg muligens i fred og ro.
Det er for øyeblikket on å gjøre og skaffe seg overblikk og skader og kostnader. Det kommer nok til å stoppe opp litt, deler må kjøpes, men først må penger på bordet
Når det gjelder alder...akkja..jeg er over både den første og den andre ungdom  _________________ Vennligst Roy-Arild
-72 850GT
-86 LM 1000
-91 BMW K1 m. Speedline vogn
Sist endret av Roy Arild den 11-10-2017 16:19, endret 2 ganger |
|
Til Toppen |
|
 |
Roy Arild
Ble Medlem: 12 Jun 2016 Innlegg: 165 Bosted: Skotterud
|
Skrevet: 11-10-2017 16:16 Tittel: |
|
|
Clutchen er ikke lik med LM'n, forskjellig tanning.
Visste ikke at Moto Guzzi hadde clutch i oljebad
Gearolje!
Her har noen vært før..
Utrolig tykt kokslag på stemplene og oljeringer
Sylinderene ser alldeles utmerket ut, ingen skader. Ny test med magnet bekrefter krombelegg.
Dette fant jeg i bunnpanna, har ikke greid å identifisere det så langt.
Forøvrig så viste ikke innspeksjon av bunnpanne noe av interesse.
Olja i gearkassa, meget bra, ingen spon eller løse deler.
Motoroljen så likedan ut.
 _________________ Vennligst Roy-Arild
-72 850GT
-86 LM 1000
-91 BMW K1 m. Speedline vogn |
|
Til Toppen |
|
 |
Roy Arild
Ble Medlem: 12 Jun 2016 Innlegg: 165 Bosted: Skotterud
|
Skrevet: 12-10-2017 18:23 Tittel: |
|
|
Bendik! Hva skjedde??? Skulle svare på innlegget ditt...så er det forsvunnet  _________________ Vennligst Roy-Arild
-72 850GT
-86 LM 1000
-91 BMW K1 m. Speedline vogn |
|
Til Toppen |
|
 |
bendik
Ble Medlem: 01 Mar 2006 Innlegg: 75 Bosted: østjylland dk.
|
Skrevet: 12-10-2017 19:59 Tittel: |
|
|
Unnskyld Roy Arild, jeg tror jeg ble litt småparanoid og slettet det !
Men du har lest det kan jeg forstå,- så hvis du kan huske noe som du lurte på eller har en kommentar til, så ville jeg bli glad hvis du kom frempå med det!
Alt godt
Bendik |
|
Til Toppen |
|
 |
Roy Arild
Ble Medlem: 12 Jun 2016 Innlegg: 165 Bosted: Skotterud
|
Skrevet: 12-10-2017 20:19 Tittel: |
|
|
Husker noe av det..
Du kan jo kontakte meg på roy-aaa(at)online.no. _________________ Vennligst Roy-Arild
-72 850GT
-86 LM 1000
-91 BMW K1 m. Speedline vogn |
|
Til Toppen |
|
 |
bendik
Ble Medlem: 01 Mar 2006 Innlegg: 75 Bosted: østjylland dk.
|
Skrevet: 15-10-2017 09:53 Tittel: |
|
|
Det vil jeg gøre Mr. Rogers !
Vennligst Bendik |
|
Til Toppen |
|
 |
Roy Arild
Ble Medlem: 12 Jun 2016 Innlegg: 165 Bosted: Skotterud
|
Skrevet: 18-10-2017 15:14 Tittel: |
|
|
Ramme lakkert
Sidevesker...original??
Til og med hurtigkobling
 _________________ Vennligst Roy-Arild
-72 850GT
-86 LM 1000
-91 BMW K1 m. Speedline vogn |
|
Til Toppen |
|
 |
Roy Arild
Ble Medlem: 12 Jun 2016 Innlegg: 165 Bosted: Skotterud
|
Skrevet: 25-10-2017 20:57 Tittel: |
|
|
Litt lakkfjerning....tanken hadde sånn ca 9 lag
 _________________ Vennligst Roy-Arild
-72 850GT
-86 LM 1000
-91 BMW K1 m. Speedline vogn |
|
Til Toppen |
|
 |
Roy Arild
Ble Medlem: 12 Jun 2016 Innlegg: 165 Bosted: Skotterud
|
Skrevet: 26-10-2017 13:59 Tittel: |
|
|
Forgasser(ne)...uuuurgh. Seig gugge som luktet noe grønnjævli. I den andre var det rikelig irr.
Slammfella..
Halvfull
Slik skal det se ut
Ikke aller værst
Lagre forøvrig så meget bra ut, ingen riper
Bilder kan lyve...det er 100% lagerflate.
 _________________ Vennligst Roy-Arild
-72 850GT
-86 LM 1000
-91 BMW K1 m. Speedline vogn |
|
Til Toppen |
|
 |
Gorgon
Ble Medlem: 16 Des 2014 Innlegg: 75 Bosted: austevoll
|
Skrevet: 28-10-2017 19:48 Tittel: |
|
|
Gøy att du legger inn bilder og deler dine prosjekter,
Blir spennende å se hva du ender opp med
Hvordan går det med Le Mans prosjektet foresten?
Når det gjelder den såkalte slamfella er jeg ikke like imponert,de fleste veivaksler har utborring for oljekaneler slik att oljen kommer der den skal og eventuelle urenheter i oljen blir fanget opp i oljefilter og eventuelle magneter i avtappingsskruer.men en slamfelle slik som i guzzis veivaksler der slam kan samle seg og til slutt tette igjen oljekanalen er jeg ikke spesielt imponert over  _________________ California Bobber 1100
Indian Shout 1800 (Scout med stroket Chief motor)
Kawaski Drifter 800 |
|
Til Toppen |
|
 |
Roy Arild
Ble Medlem: 12 Jun 2016 Innlegg: 165 Bosted: Skotterud
|
Skrevet: 29-10-2017 13:33 Tittel: |
|
|
Dettane fanteriet satt iallefall godt fast, måtte ty til overbevisende vold, (slag og styggord) for å få dette fra hverandre.
Litt slitte splines..
@Gordon..LeMans venter på deler, og nå kommer jeg ikke særlig videre med denne, må også ha litt deler først  _________________ Vennligst Roy-Arild
-72 850GT
-86 LM 1000
-91 BMW K1 m. Speedline vogn |
|
Til Toppen |
|
 |
Rolf Halvorsen
Ble Medlem: 08 Feb 2006 Innlegg: 245 Bosted: Gj�vik
|
Skrevet: 29-10-2017 13:48 Tittel: |
|
|
Imponert. Du har et tempo som er tilpasset en arbeidsløs pensjonist.
Lykke til videre.
Rolf |
|
Til Toppen |
|
 |
Guzziracer
Ble Medlem: 03 Mar 2006 Innlegg: 589 Bosted: Heggedal
|
Skrevet: 29-10-2017 14:59 Tittel: |
|
|
Ja, her går det unna.....
Den splines'en, hvor får du tak i den? Den ser ut til å passe på et par uoriginale hjul jeg har stående....
Mvh Lars _________________ Mvh.
Lars W.
Heggedal
157
-94 Quota 1064 "The Mighty Q"
-87 T5 med Almstedt vogn
-03 V11 Café Sport med Furax GT vogn |
|
Til Toppen |
|
 |
Roy Arild
Ble Medlem: 12 Jun 2016 Innlegg: 165 Bosted: Skotterud
|
|
Til Toppen |
|
 |
|